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Use of an Algorithm to Determine IV Sedation Dosing During First-trimester Surgical Abortion

14. August 2015 aktualisiert von: Planned Parenthood League of Massachusetts
This study aims to compare an algorithm for IV sedation dosing to the current standard of care in patients undergoing first trimester surgical abortion. The primary outcome is subjects' pain score with suction curettage on a 0-100 21-point scale. Secondary outcomes include pain scores with cervical dilation and 15 minutes post-procedure, subjective pain ratings, incidents of side effects and adverse events, the frequency of additional doses of medication, recovery room time, and physician assessment of and satisfaction with pain control. Investigators hypothesize that this algorithm will result in improved pain control, decreased frequency of additional medication doses, improved patient and physician satisfaction, without differences in side effects, adverse events or recovery room time.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

196

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Massachusetts
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02215
        • Planned Parenthood

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Women age 18 or older seeking surgical abortion at Planned Parenthood League of Massachusetts (PPLM)
  • Gestational age less than or equal to 13+6, confirmed by ultrasound
  • Eligible for surgical abortion according to PPLM protocols
  • Eligible for IV sedation per PPLM protocol, and desiring IV sedation for pain management

Exclusion Criteria:

  • Choice of local anesthesia for pain control
  • Hypersensitivity to midazolam or fentanyl
  • Ineligible for IV sedation per PPLM protocol
  • Need for cervical ripening with either misoprostol or mechanical priming agent (laminaria/Dilapan)
  • Unable or unwilling to complete required study procedures
  • Previous participation in the study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Standard sedation dose
IV sedation dose calculated using current standard of care
IV sedation dosing calculated by standard care.
Experimental: Algorithm
IV sedation dose calculated by study algorithm
IV sedation dosing calculated by algorithm

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Pain with suction curettage
Zeitfenster: Measured on Day 1 (day of enrollment), immediately (within one minute) after completion of suction curettage and speculum removal
Subjects' pain score with suction curettage on a 0-100 21-point scale
Measured on Day 1 (day of enrollment), immediately (within one minute) after completion of suction curettage and speculum removal

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Pain with paracervical block
Zeitfenster: Measured on Day 1 (day of enrollment), immediately after paracervical block
Pain with paracervical block will be measured (a) on a 21-point 0 to 100 scale (in increments of five), and (b) on a subjective scale of "no pain, mild pain, moderate pain or severe pain." Pain will be measured immediately after paracervical block.
Measured on Day 1 (day of enrollment), immediately after paracervical block
Pain with cervical dilation
Zeitfenster: Measured on Day 1 (day of enrollment), immediately after cervical dilation
Pain with cervical dilation will be measured (a) on a 21-point 0 to 100 scale (in increments of five), and (b) on a subjective scale of "no pain, mild pain, moderate pain or severe pain." Pain with cervical dilation will be measured immediately after cervical dilation.
Measured on Day 1 (day of enrollment), immediately after cervical dilation
Post-operative pain
Zeitfenster: Measured on Day 1 (day of enrollment), 15 minutes post-operatively
Post-operative pain will be measured (a) on a 21-point 0 to 100 scale (in increments of five), and (b) on a subjective scale of "no pain, mild pain, moderate pain or severe pain." Pain will be measured 15 minutes post-operatively when the patient is in the recovery room.
Measured on Day 1 (day of enrollment), 15 minutes post-operatively
Patient satisfaction with pain control
Zeitfenster: Measured on Day 1 (day of enrollment), 15 minutes post-operatively
Patients will be asked about their general satisfaction with pain control, what their pain was compared to what they expected, whether they would chose the same pain management strategy again, and whether they would recommend their strategy of pain management to a friend.
Measured on Day 1 (day of enrollment), 15 minutes post-operatively
Side effects
Zeitfenster: Measured on Day 1 (day of enrollment), 15 minutes post-operatively
Investigators will assess side effects for all patients, including nausea, vomiting, dizziness, and drowsiness.
Measured on Day 1 (day of enrollment), 15 minutes post-operatively

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Doses given over the duration of the study
Zeitfenster: Measured on Day 1 (day of enrollment), intraoperatively
To assess whether use of the algorithm changes physician's behavior in the standard care arm, investigators will also examine doses given over the duration of the study, to see if a "learning curve" develops among the physicians based on their experience with the algorithm.
Measured on Day 1 (day of enrollment), intraoperatively
Physician assessment of pain control
Zeitfenster: Measured on Day 1 (day of enrollment), post-operatively
Investigators will also have the physician assess patients' pain control, whether they felt the dose was appropriate and how easy or difficult it was to determine the patients' doses of pain medication.
Measured on Day 1 (day of enrollment), post-operatively

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. November 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. November 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

25. November 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

17. August 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

14. August 2015

Zuletzt verifiziert

1. August 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • SFPRF7-6

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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