- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02125500
Pilot Study to Assess Efficacy and Safety of Sofosbuvir/Ledipasvir Fixed-dose Combination in Treatment Experienced Subjects With Hepatitis C Virus (HCV) Genotype 1 - HIV Co-infection
28. Juni 2017 aktualisiert von: ANRS, Emerging Infectious Diseases
Pilot Study to Assess Efficacy and Safety of Sofosbuvir/Ledipasvir (GS-5885) Fixed-dose Combination in NS3/4A Protease Inhibitor-experienced Subjects With HCV Genotype 1 Infection and HIV Co-infection
Aim of the study is to assess the efficacy and safety of 24 weeks of oral Sofosbuvir/Ledipasvir fixed-dose combination (FDC) in subjects with HCV genotype 1 infection and HIV co-infection, who have previously failed a NS3/4A protease inhibitor plus Pegylated interferon /ribavirin regimen or stopped prematurely their treatment for intolerance.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
68
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Rennes, Frankreich
- Centre de Méthodologie et de Gestion de Rennes
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Confirmed HIV infection
- Infection with HCV genotype 1 only, confirmed at screen visit, with a HCV-RNA ≥ 1000 InternationalUnit(IU)/mL at screen visit
- Treatment-experienced subjects with:
- previous virological failure to tritherapy with Peginterferon/Ribavirin and protease inhibitor,
- or premature discontinuation of previous tritherapy with Peginterferon/Ribavirin and protease inhibitor due to intolerance to Peginterferon or protease inhibitor
- Anti-HCV treatment stopped for at least the last 3 months
- Patients on a stable (for more than 1 month) antiretroviral treatment consisting of an emtricitabine/tenofovir or lamivudine/tenofovir standard of care backbone plus efavirenz or raltegravir or rilpivirine or enfuvirtide. Alternative combinations of the above listed medications may be allowed.
- Dendritic cells 4 > 100/mm3 and > 15% at screen visit
- HIV-RNA < 50cp/ml for more than 3 months at screen visit
- Any liver fibrosis grade, with the assessment of the presence or not of cirrhosis at screening, cirrhosis being defined as a METAVIR score of F4 on the liver puncture biopsy and/or with hepatic impulse elastometry ≥ 14,5 kilopascal (kPa):
Previous liver biopsy exhibiting cirrhosis lesions (METAVIR F4),
- and/or significant liver biopsy (cumulative length ≥ 15mm or ≥ 5 portal spaces), within the past 18 months
- and/or significant and reliable liver stiffness assessment (Fibroscan®) within the past 6 months (at least 10 measures with IQR less than 30% of the median value and a success rate of at least 70%).
- Female patients with child-bearing potential, and their heterosexual partners must use adequate contraception from the date of screening until 90 days after administration of the last dose of study drug. Male participants must agree to consistently and correctly use a condom, while their female partner must use adequate contraception from the date of screening until 90 days after administration of the last dose of study drug
- Body weight ≥40 kg and ≤125 kg
- Informed and signed consent for the main study and the Pharmacokinetic (PK ) sub-study (for the participating patients)
- Patients with Health insurance
Non inclusion Criteria:
- Child-Pugh B or C cirrhosis or history of decompensated cirrhosis.
- Co-infection with Hepatitis B virus (HBV) (AgHBs +) with HBV DNA > 1000 UI/ml
- Pregnant or breast-feeding women
- Transplant recipients
- Opportunistic infections (stage C), active or occurred within 6 months prior to baseline
- Evolutive malignancy, including hepatocarcinoma which should be controlled prior to baseline
- Alcohol or drug consumption which may affect the study participation according to the investigator. Patients included in a programme of substitution with methadone or buprenorphine could be enrolled. The opinion of a consultant in addictology is recommended for patients presenting with current drug use or drug use during the previous year.
- Patients with a history of non-adherence, who will be at risk of being unable to respect the study follow-up timetable
- Patients participating in another clinical trial within 30 days prior to inclusion
- Hb < 10 g/dL (female) or < 11g/dL (male)
- Platelets < 50 000/mm3
- Neutrophil count < 750/mm3
- Renal failure defined as creatinin clearance (MDRD) < 60ml/min
- Other antiretroviral drugs than those allowed in the study
- Contra-indications to Sofosbuvir, Ledipasvir
- Contra-indicated treatment likely to interfere with the study drugs as listed in the protocol
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
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Experimental: Sofosbuvir/Ledipasvir
Non-cirrhotic patients will receive SOF/LDV Fixed Dose Combination (FDC) for 12 weeks. Cirrhotic patients will receive SOF/LDV Fixed Dose Combination (FDC) for 24 weeks. |
SOF 400 mg/LDV 90 mg FDC tablet administered orally once daily
Andere Namen:
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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Sustained virologic response 12 weeks after discontinuation of therapy (SVR12), i.e. at week 36.
Zeitfenster: 12 weeks post-treatment
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12 weeks post-treatment
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Adverse clinical and biological events that occur during the treatment and up to 24 weeks after the end of the treatment
Zeitfenster: up to 24 weeks after the end of the treatment
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up to 24 weeks after the end of the treatment
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Number and causes of poor adherence and treatment interruptions
Zeitfenster: at 1,2,3,4,8,12,16, 20, 24 weeks during treatment, 4, 8,14,18,24 weeks after treatment discontinuationeeks after discontinuation of drugs
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at 1,2,3,4,8,12,16, 20, 24 weeks during treatment, 4, 8,14,18,24 weeks after treatment discontinuationeeks after discontinuation of drugs
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|
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SVR rate 24 weeks (i.e. W48) after the end of treatment and according to the HCV sub-type
Zeitfenster: Week 48
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Week 48
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Number of patients with HCV resistance mutations to Sofosbuvir and/or Ledipasvir
Zeitfenster: from Day(D)0 to Week (W)24
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from Day(D)0 to Week (W)24
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HCV viral load
Zeitfenster: at Day 0, Week 1, 2, 4, 8, 12, 16, 20, week 24, and 4, 8, 12, 18 and 24 weeks after the end of the treatment
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at Day 0, Week 1, 2, 4, 8, 12, 16, 20, week 24, and 4, 8, 12, 18 and 24 weeks after the end of the treatment
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Plasma HIV RNA levels
Zeitfenster: at Day 0, Week 4, 8, 12, 16, 20, 24, 36 and Week 48
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at Day 0, Week 4, 8, 12, 16, 20, 24, 36 and Week 48
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Assess drug-drug interactions between HCV et HIV drugs
Zeitfenster: Day 0 and Week 4
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Describe pharmacokinetic parameters of HIV drugs at Day 0 and Week 4 Describe pharmacokinetic parameters of Sofosbuvir and Ledipasvir at Week 4
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Day 0 and Week 4
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Patient's reported outcomes evaluation
Zeitfenster: Day 0, Week 12, Week 24 and Week 36
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Day 0, Week 12, Week 24 and Week 36
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Studienstuhl: Eric Bellissant, Centre de Méthodologie et de Gestion, CHU de Rennes
- Hauptermittler: Eric Rosenthal, Hôpital de Nice
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. August 2014
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2015
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2015
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
24. April 2014
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
28. April 2014
Zuerst gepostet (Schätzen)
29. April 2014
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
29. Juni 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
28. Juni 2017
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- RNA-Virusinfektionen
- Viruserkrankungen
- Infektionen
- Durch Blut übertragene Infektionen
- Übertragbare Krankheiten
- Sexuell übertragbare Krankheiten, viral
- Sexuell übertragbare Krankheiten
- Lentivirus-Infektionen
- Retroviridae-Infektionen
- Immunologische Mangelsyndrome
- Erkrankungen des Immunsystems
- Leberkrankheiten
- Flaviviridae-Infektionen
- Hepatitis, viral, menschlich
- Enterovirus-Infektionen
- Picornaviridae-Infektionen
- HIV-Infektionen
- Hepatitis
- Hepatitis A
- Hepatitis C
- Koinfektion
- Antiinfektiva
- Antivirale Mittel
- Sofosbuvir
- Ledipasvir
Andere Studien-ID-Nummern
- ANRS HC31 SOFTRIH
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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