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Clinical Trials of Adjuvant Androgen Deprivation in Localized Prostate Cancer (AADLPC)

Phase III Multicenter Randomized Trial of Adjuvant Androgen Deprivation in Combination With Three-dimensional Conformal Radiotherapy Doses in High and Intermediate Risk Localized Prostate Cancer.

The present study is a phase III randomized and multicentric trial evaluating the potential additional impact effect of two years adjuvant androgen deprivation when combined with neoadjuvant (4 months) and high-dose (76 Gy) conformal radiotherapy in moderate high-risk prostate cancer patients. Stratification will be performed by prognostic factors and by participating institution.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

362

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Madrid, Spanien, 28006
        • Hospital Universitario de La Princesa

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Histological proven adenocarcinoma of the prostate
  • Stage: cT1c-3b N0M0 according to American Joint Committee on Cancer (AJCC) Tumor Node Metastasis (TNM)
  • Prostatic Specific Antigen (PSA)<100 ng/ml
  • Intermediate (T1-T2 with Gleason Score [GS] 7 and/or PSA 10-20)
  • High risk (T3 and/or GS 8-10 and/or PSA > 20)
  • Karnofsky Index (KI) performance status ≥70%
  • Written informed consent

Exclusion Criteria:

  • T4 N1 M1,
  • Previous surgical treatment (prostatectomy or cryosurgery)
  • Neoadjuvant hormonal treatment > 3 months.
  • History of pelvic radiotherapy (RT)
  • Contraindications for radiotherapy
  • Concomitant use of chemotherapy
  • Serious psychiatric or medical condition
  • Current synchronic malignancies

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Long term androgen deprivation
  • Gosereline 3.6 mg 1 month plus 10.8 mg subcutaneously 3 months (total 4 months)
  • Bicalutamide 50 mg tablet every day for 2 months
  • High dose conformal radiotherapy
  • Gosereline 10.8 mg by subcutaneous injection every 3 moths for 2 years at the end of the radiotherapy
  • Gosereline 3.6 mg 1 month plus 10.8 mg subcutaneously 3 months (total 4 months)
  • Bicalutamide 50 mg tablet every day for 2 months
  • Gosereline 10.8 mg by subcutaneous injection every 3 moths for 2 years at the end of the radiotherapy
Andere Namen:
  • Neoadjuvant, concomitant and adjuvant
Minimum dose of 76 Gy (range 76-82 Gy)
Aktiver Komparator: Short term androgen deprivation
  • Gosereline 3.6 mg 1 month plus 10.8 mg subcutaneously 3 months (total 4 months)
  • Bicalutamide 50 mg tablet every day for 2 months
  • High dose conformal radiotherapy
  • Gosereline 3.6 mg 1 month plus 10.8 mg subcutaneously 3 months (total 4 months)
  • Bicalutamide 50 mg tablet every day for 2 months
Andere Namen:
  • Neoadjuvant and concomitant
Minimum dose of 76 Gy (range 76-82 Gy)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Biochemical Disease Free Survival: Estimated Percentage of Participants With Biochemical Disease-free Survival at 5 Years
Zeitfenster: 5 years
Biochemical relapse was defined as the time from inclusion in the study (randomization) until the patient meets criteria for Biochemical failure (Phoenix criteria: PSA nadir plus 2 ng/ml).
5 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Metastasis Free Survival: Estimated Percentage of Participants With Metastasis-free Survival at 5 Years
Zeitfenster: 5 years
Metastasis free survival: defined as the time from inclusion in the study (randomization) until the appearance of distant metastases: a positive result in any of the tests performed (scintigraphy, chest radiography, thorax, abdominal and pelvic CT and MRI).
5 years
Overall Survival: Estimated Percentage of Participants Alive at 5 Years
Zeitfenster: 5 years
Overall Survival: defined as the time that elapses from the patient enters the study until the patient dies from any cause.
5 years
Cause-specific Survival
Zeitfenster: 5 years
Cause-specific survival included all deaths from prostate cancer or treatment complications, and deaths from unknown causes in patients with either active cancer or a previously documented relapse
5 years
Late Toxicity
Zeitfenster: 5 years

Defined as the maximal rectal, urinary and cardiovascular (CV) toxicity per patient more than 90 days after completion of RT.

Scoring scales used were the radiation morbidity scoring criteria of the European Organization for Research and Treatment of Cancer-Radiation Therapy Oncology Group (EORTC/RTOG) and the Common Terminology Criteria for Adverse Events (CTCAEs) v 3.0 for the remained toxicity.

CV events were defined according to the World Health Organization criteria

5 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Almudena Zapatero, MD PhD, IP, Grupo de Investigación Clínica en Oncología Radioterapia

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2005

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

24. September 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

23. Juni 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. Juni 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

26. Juni 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

20. November 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. November 2020

Zuletzt verifiziert

1. November 2020

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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