- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02403544
Phase I Study of Image-Guided Radiation Concurrent With Double-Agent Chemotherapy for Hepatocellular Carcinoma
4. Januar 2016 aktualisiert von: Jing Jin, M.D., Cancer Institute and Hospital, Chinese Academy of Medical Sciences
Image-Guided Radiation Therapy (IGRT) Associated With Concurrent Capecitabine and Oxaliplatin in the Treatment of Locally Advanced or Inoperable Hepatocellular Carcinoma (HCC): A Phase I Study
This is a phase I study to evaluate the safety of concurrent chemoradiation combining radiotherapy (IGRT) with two cytotoxic agents, capecitabine and oxaliplatin in patients with advanced or inoperable hepatocellular carcinoma.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
In this phase I study, patients with advanced or inoperable hepatocellular carcinoma, or those failed other strategies will be recruited.
The primary tumor and nearby metastatic nodes will be irradiated with Image-Guided Radiation Therapy (IGRT) mostly with conventional fractions.
During the course, oral capecitabine and intravenous oxaliplatin will be given concurrently.
The maximum tolerated dose (MTD) for the two drugs will be determined during escalation according to the occurrence of dose limiting toxicities (DLT).
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
30
Phase
- Phase 1
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Beijing
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Beijing, Beijing, China, 100021
- Rekrutierung
- Cancer Hospital, Chinese Academy of Medical Sciences
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Criteria:
Inclusion Criteria:
- KPS≥80.
- Life expectancy≥16 months.
- Histopathologically or clinically diagnosed HCC.
- Barcelona-Clinic Liver Cancer (BCLC) 0-C without distant metastasis.
- The primary tumor is unresectable, inoperable or failed in other previous therapies.
- Child-pugh≤6 (Child A), Indocyanine green retention rate at 15min <20%.
- HGb≥100g/L, WBC≥3×109/L, NEUT≥1.5×109/L, PLT≥75×109/L, Creatine≤1.5mg/dl (UNL), Bun≤30mg/dl, Alanine aminotransferase/Aspartate aminotransferase/Alkaline phosphatase≤2.5×UNL, TBil≤1.5×UNL, Prothrombin time≤1.5×UNL, INR≤1.5.
- No prior liver or upper abdomen radiation therapy.
- No previous history of allergic reaction attributed to fluorouracil or platinum drugs.
- Be conscious and could cooperate and comply with protocols for the study, such as simulation, smooth breathing and positioning for radiotherapy.
- Be ready to be followed up.
- Fulfill dosages requirement for targets and dose limits for organs at risk.
- The patient should be under anti-hepatitis-virus therapy if indicated.
- Sorafenib should be discontinued 7 days before the start of irradiation.
- Subjects informed of the diagnosis of advanced HCC who are fully informed about the content of the study by the investigator using the written consent form, and give written consent to participate in the study of their own free will.
Exclusion Criteria:
- KPS≤70.
- Existing distant metastasis.
- Child-Pugh≥7, Indocyanine green retention rate at 15min ≥20%.
- Primary tumor within the liver is not to be irradiated.
- Past liver transplantation.
- Complications of cirrhosis: active gastrointestinal bleeding, hepatic encephalopathy, refractory ascites, peritonitis, hepatorenal syndrome, hepatopulmonary syndrome.
- Upper gastrointestinal bleeding within 3 months.
- Any other carcinomas, except cured non-melanoma skin carcinoma, treated in-situ cervical cancer and ≤T1 bladder cancer.
- After planning optimization, the physician still consider risky to treat the patient with the plan or the benefit is negligible.
- Not conscious or can not cooperate or comply with the protocol for the study.
- Previous history of allergic reaction attributed to fluorouracil or platinum.
- Patients with serious comorbidities or uncontrolled medical conditions that the investigator feels might compromise study participation (including but not limited to: myocardial infarction, congestive heart failure (NYHA>2), unstable angina, active cardiomyopathy, unstable ventricular arrhythmia, uncontrolled psychotic disorders, uncontrolled hypertension and cerebrovascular disease with previous stroke within 6 months, serious infections,positive HIV test, poorly controlled diabetes mellitus with fasting blood-glucose >8mmol/L or 2-hour postprandial blood glucose >11mmol/L within the past month).
- Thrombolytic therapy within 4 weeks, or any concurrent anti-coagulant therapy.
- Pregnant, nursing, or possibly pregnant women, or women desiring to become pregnant during the study period.
- Participation in any investigational study within 4 weeks preceding the start of study treatment.
- Other cases judged by the investigator to be ineligible for participation in the study.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
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Experimental: CCRT Arm
Patients recruited will be treated by concurrent chemoradiotherapy with IGRT and two cytotoxic agents: capecitabine and oxaliplatin.
Capecitabine will be taken orally twice a day, from D1 to D14 while oxaliplatin will be given intravenously on D1 and D8, every 21 days.
The doses of the two drugs will be escalated alternatively in each level group.
The radiation will be given by IGRT and the dose is between 45 to 54Gy, 1.8-3Gy per fraction.
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IGRT: 45 to 54Gy, 1.8-3Gy per fraction.
Andere Namen:
Capecitabine: by oral, D1-14, every 21 days, 600mg/m2 bid per day in level 1, and then escalated every another dose level.
Andere Namen:
Oxaliplatin: intravenously, D1 and D8, every 21 days, 30mg/m2 per day in level 1, and then escalated every another dose level.
Andere Namen:
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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Maximum Tolerated Dose (MTD) for capecitabine and oxaliplatin
Zeitfenster: up to four weeks after the end of the treatment.
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up to four weeks after the end of the treatment.
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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Dose Limiting Toxicity (DLT)
Zeitfenster: up to four weeks after the end of the treatment.
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up to four weeks after the end of the treatment.
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In field recurrence rate (LR) or local failure free survival (LFFS)
Zeitfenster: From the completion of CCRT to 6, 12, 24, 36 months afterward.
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From the completion of CCRT to 6, 12, 24, 36 months afterward.
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Intrahepatic failure rate or intrahepatic failure free survival (IHFFS)
Zeitfenster: From the completion of CCRT to 6, 12, 24, 36 months afterward.
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From the completion of CCRT to 6, 12, 24, 36 months afterward.
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Extrahepatic failure rate or extrahepatic failure free survival (EHFFS)
Zeitfenster: From the completion of CCRT to 6, 12, 24, 36 months afterward.
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From the completion of CCRT to 6, 12, 24, 36 months afterward.
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Overall survival
Zeitfenster: From the completion of CCRT to 6, 12, 24, 36 months afterward.
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From the completion of CCRT to 6, 12, 24, 36 months afterward.
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Tumor response rate including complete response and partial response rates
Zeitfenster: 1 month and 3 month from the end of CCRT
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1 month and 3 month from the end of CCRT
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Studienleiter: Jing Jin, doctor, Department of Radiation Oncology, Cancer Hospital, Chinese Academy of Medical Sciences
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. September 2013
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Juni 2016
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Dezember 2016
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
24. März 2015
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
26. März 2015
Zuerst gepostet (Schätzen)
31. März 2015
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
5. Januar 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
4. Januar 2016
Zuletzt verifiziert
1. Januar 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Neubildungen nach Standort
- Adenokarzinom
- Neubildungen, Drüsen und Epithelien
- Neoplasmen des Verdauungssystems
- Leberkrankheiten
- Lebertumoren
- Karzinom
- Karzinom, hepatozellulär
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Antimetaboliten, antineoplastisch
- Antimetaboliten
- Antineoplastische Mittel
- Capecitabin
- Oxaliplatin
Andere Studien-ID-Nummern
- CH-GI-048
- 13-102/778 (Andere Kennung: Ethics Committee of Cancer Institute and Hospital)
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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