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Fluorescein vs. iMRI in Resection of Malignant High Grade Glioma

18. Juli 2018 aktualisiert von: University of Colorado, Denver

Fluorescein vs. Intraoperative MRI in the Resection of Malignant High Grade Glioma

This study plans to learn more about if fluorescein with intraoperative Magnetic Resonance Imaging (MRI) is as good as intraoperative MRI (iMRI) alone in detecting the presence of tumor tissue during surgery.

Both fluorescein and intraoperative MRI have been studied and routinely used to aid the neurosurgeon in distinguishing normal brain from tumor, helping the neurosurgeon to safely resect more tumor tissue during surgery.

This study will enroll patients with malignant high grade glioma who are going to have a surgery to remove their brain tumor.

For half of the patients, fluorescein and intraoperative MRI will be used together during surgery. For half of the patients, only intraoperative MRI will be used during surgery. iMRI is used as final verification of complete, safe resection in both arms.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Extent of surgical resection of malignant high grade glioma has been established as one of the most important predictors of overall survival and six-month progression free survival. Unfortunately, it is often difficult in surgery to distinguish between tumor and normal brain. Various technologies have been developed to help the surgeon more readily safely increase extent of resection in order to achieve an improved survival after glioblastoma resection. Fluorescein has been used at some institutions for a number of years to improve visualization of high-grade gliomas enabling their better resection. Intraoperative MRI has also been developed with similar intent, allowing the patient to be imaged intraoperatively to determine extent of resection and any need for further resection prior to leaving the operating room. While there is some evidence these technologies improve extent of resection in comparison to historical controls, they have never been tested against each other in any prospective fashion.

Intraoperative MRI has significant cost and significantly increases operative time. Fluorescein is a very inexpensive injectable agent and, if as good at achieving gross total resection as intraoperative MRI, would offer patients similar surgical outcomes with less anesthetic time and cost than intraoperative MRI. This study aims to investigate the value of fluorescein or intraoperative MRI in malignant glioma patients' extent of tumor resection in a prospectively randomized manner.

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Colorado
      • Aurora, Colorado, Vereinigte Staaten, 80045
        • University of Colorado Anschutz Medical Campus

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Presents with presumed or pathologically proven enhancing primary or secondary high grade glioma for surgical resection
  • Eligible for gross total resection of enhancing component of tumor
  • Karnofsy performance status >/= 70%

Exclusion Criteria:

  • Presence of multi-focal disease
  • Disease that crosses the mid-line
  • History of adverse reaction to flourescein
  • Known ongoing pregnancy
  • Inability to grant consent
  • Contraindication to perform iMRI
  • Contraindication to flourescein

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Arm A
Flourescein plus intraoperative MRI
fluorescein and conventional neuro-navigation
conventional neuro-navigation and iMRI
Andere Namen:
  • iMRT
Aktiver Komparator: Arm B
intraoperative MRI alone
conventional neuro-navigation and iMRI
Andere Namen:
  • iMRT

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Extent of resection
Zeitfenster: 36 hours
This outcome will utilize tumor volumetry of residual enhancing tumor after resection.
36 hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Surgical time difference
Zeitfenster: 36 hours
This outcome will evaluate the difference in length of surgery time between each arm.
36 hours

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: David R Ormond, MD, University of Colorado, Denver

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. März 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

18. Juli 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

18. Juli 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. September 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

1. September 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

3. September 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

20. Juli 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. Juli 2018

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

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