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Ultrasonographic Comparison of Gastric Volume After Three Modes of Positive Facemask During Induction of Anaesthesia (UGV)

13. Juli 2017 aktualisiert von: LAFERE Pierre, University Hospital, Brest

Ultrasonographic Comparison of Gastric Volume After Three Modes of Positive Facemask. A Prospective Randomized Study.

This study is designed to evaluate the occurrence of gastric insufflation and the critical volume of the stomach after three different modes of positive pressure ventilation during induction (Manual-controlled, volume-controlled and pressure-controlled ventilation)

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Aspiration of gastric contents can be a serious perioperative complication, which can be related to facemask positive pressure ventilation with unprotected airway. Even with low peak airway pressure (<15 cm H2O) gastric insufflation may occur. Since gastric content and volume assessment is a new point-of-care ultrasound recommended application, the cross-sectional antra area will be measured using ultrasonography before, continuously during facemask ventilation and after intubation.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

123

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • ASA status I and II

Exclusion Criteria:

  • Pregnant woman Obese patient (BMI>30kgm-2) oropharyngeal or facial anomalies anticipated difficult mask ventilation upper respiratory tract infection history of gastric surgery patient refusal

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: Manual-controlled
Patient in the manual ventilation group will receive facemask ventilation to get a tidal volume of 8-10ml/kg with a respiratory rate of 15/min. The pop-off valve will be set to 20 cm H2O.
Ultrasonic measurement of gastric insufflation during positive pressure ventilation (secondary endpoint) and final gastric volume after positive pressure ventilation (primary endpoint)
Sonstiges: Volume-controlled
mechanical breath will be delivered by a Primus ventilator (Dräger, Lubeck, Germany) at a frequency of 15 breath/min. Tidal volume will be set to 8-10 ml/min.
Ultrasonic measurement of gastric insufflation during positive pressure ventilation (secondary endpoint) and final gastric volume after positive pressure ventilation (primary endpoint)
Sonstiges: Pressure-controlled
mechanical breath will be delivered by a Primus ventilator (Dräger, Lubeck, Germany) at a frequency of 15 breath/min. Pressure will be adjusted to obtain a tidal volume of 8-10 ml/min.
Ultrasonic measurement of gastric insufflation during positive pressure ventilation (secondary endpoint) and final gastric volume after positive pressure ventilation (primary endpoint)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Gastric volume before and after positive pressure ventilation
Zeitfenster: 15 minutes
15 minutes

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Ultrasonographic detection of gastric insufflation during ventilation
Zeitfenster: 15 minutes
15 minutes

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Pierre LAFERE, MD,PhD, CHRU de Brest

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Dezember 2016

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2017

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. September 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. September 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

20. September 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

17. Juli 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. Juli 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

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