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Family Information Management in the Intensive Care Unit (ICU-Families)

13. Juni 2022 aktualisiert von: Medical University of Graz

Family Information Management in the Intensive Care Unit: A Randomized Controlled Trial

Relatives in intensive care units (ICU) are important partners in decision-making in the treatment of critically ill patients and provide a significant resource in the care and recovery of patients. Therefore, a professional, educational intervention targeting these caregivers may have fundamental benefits with little risk. As in other fields, information is searched in the internet, but this unselected information is often overwhelming and of little use in this context.

Symptoms of anxiety, stress and depression are common in affected relatives. The majority of family members report some level of anxiety, depression and stress, sometimes even resulting in post-traumatic stress disorder (PTSD). Importantly, an association between lack of information and post-traumatic stress disorder PTSD has been reported. The large number of potentially affected families poses a particular challenge to healthcare and may cause substantial secondary costs to national economy.

Studienübersicht

Status

Beendet

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Design:

  1. Phase: Empirical study (quantitative) of information needs - semi-structured interviews with family members, physicians and caregivers
  2. Phase: Development of user friendly homepage with University of Applied Sciences Joanneum and validation of the homepage with medical professionals and laypersons
  3. Phase: Randomized Controlled Trial (non-blinded) with "placebo home page" (N=110)

Background:

Relatives in intensive care units (ICU) are important partners in decision-making in the treatment of critically ill patients and provide a significant resource in the care and recovery of patients. Therefore, a professional, educational intervention targeting these caregivers may have fundamental benefits with little to no risk. As in other fields, information is searched in the internet, but this unselected information is often overwhelming and of little use in this context.

In Austria there are 2784 systemized intensive care beds with an average occupation of 3,6 days, representing 100 new admissions per year/ICU bed. This may translate to 500.000 affected family members per year.

The role of family members in the treatment process of ICU patients is a not very well studied subject, especially in German-speaking countries. In contrast, in the Anglo-American world, family members play a key role in the medical, financial and legal aspects of the treatment process and have a decisive role in the successful treatment during and after critical illness.

Symptoms of anxiety, stress and depression are common in affected relatives . The majority of family members report some level of anxiety, depression and stress, sometimes even resulting in post-traumatic stress disorder (PTSD). Importantly, an association between lack of information and post-traumatic stress disorder PTSD has been reported. The large number of potentially affected families poses a particular challenge to healthcare and may cause substantial secondary costs to national economy.

The participation of relatives in the decision making process of ICU patients is negatively affected by the uncertainty concerning the treatment path, medical procedures and consequences for the families' life after ICU discharge. This likely leads to unnecessary hospital readmissions, complicates rehabilitation of patients and requires adapted management strategies for relatives. Therefore, it is important to provide sufficient information to families in high quality.

The relationship management with relatives places significant demands on ICU staff and conflicts between physicians and relatives are common. So far, only a few randomized intervention studies have been performed in this setting, but with promising results.

The internet has revolutionized our world including the access to medical information. In one study, almost 50% of ICU patients' family members used the internet for information purposes within the first days of ICU treatment. This makes a web-based intervention in this setting very promising. To our knowledge however, no RCT has yet evaluated the usefulness of a web-based intervention on ICU patients' family members' quality of life.

The following question should therefore be answered by our study:

  • Does targeted information and communication using new media (INTERVENTION) have a beneficial influence on subjective and objective endpoints of patients and their families?
  • Could this help in averting the negative effects of anxiety, stress, and depression? Are new media accepted in clinical routine?
  • Does the project support the affected family members in their health literacy?

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

75

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Bern, Schweiz
        • University of Berne - Inselspital
      • Graz, Österreich, 8036
        • Medical University of Graz
      • Vienna, Österreich
        • Medical University of Vienna

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 100 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • anticipated further ICU stay ≥3 days (index patient)

Exclusion Criteria:

  • lack of Basic Information Technology (IT) user knowledge or German language skills
  • DNR (Do not resuscitate) orders (index patient)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Placebo-Komparator: Placebo
Standard Information
Standard Information provided online
Aktiver Komparator: Intervention
Professionally developed website for relatives of ICU patients
Professionally developed website for relatives of ICU patients

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Subjective distress
Zeitfenster: 30 Days
Impact of Event Score (IES: symptoms of post traumatic stress disorder)
30 Days

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Levels of anxiety and depression
Zeitfenster: 30 days
Measured by Hospital Anxiety and Depression Score (HADS)
30 days
Subjective usefulness of the website for relatives
Zeitfenster: 30 days
Subjective Evaluation
30 days
Length of stay
Zeitfenster: 90 days
ICU and Hospital length of stay of the index patients
90 days
Readmissions
Zeitfenster: 90 days
number of readmissions of the index patients
90 days
Mortality
Zeitfenster: 90 days
mortality of the index patients
90 days
User-statistics
Zeitfenster: 30 days
user statistics for the website
30 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Karin Amrein, MD, MSc, Medical University of Graz

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Mai 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

15. Dezember 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

15. Dezember 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. Oktober 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. Oktober 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. Oktober 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

14. Juni 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. Juni 2022

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • ICU-Families 1.0

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Extended Family

Klinische Studien zur Placebo

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