- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02941679
Clinical Efficacy and Safety Evaluation of HCP1202 in COPD Patients
19. Oktober 2016 aktualisiert von: Hanmi Pharmaceutical Company Limited
A 24-week, Randomized, Double-Blind, Active-controlled, Parallel Study of HCP1202 Combination Product, HGP1011, and HCP0910 in Treatment of Subjects With COPD
A phase 3 study to evaluate efficacy and safety of HCP1202
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
This study is designed as a multi-center, double-blinded, randomized, phase 3 clinical trial to evaluate the efficacy and safety of HCP1202 compared to either treatment with HGP1011 or HCP0910 in COPD patients.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
252
Phase
- Phase 3
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
40 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Male or Female adults aged ≥ 40 years.
- Patients diagnosed with COPD.
- Patients with FEV1/FVC < 0.7 at screening.
- Patients with a post-bronchodilator FEV1 < 60% of the predicted normal OR Patients with a post-bronchodilator FEV1 < 80% of the predicted normal if COPD exacerbation is moderate or worse developed at least twice within the past year or hospitalization occurred at least once within the past year due to COPD exacerbation.
- Patients with COPD Assessment Test ≥ 10.
- Patients with a history (current or ex-smokers) of smoking 10 pack-years or more (e.g. 10 pack years = 1 pack/day x 10 years, or ½ pack/day x 20 years).
- Patients who understand the process of clinical trial and signed written informed consent.
Exclusion Criteria:
- Patients with a current diagnosis of asthma.
- Patients with the following lung disorders that can affect the clinical trial, except for COPD: lung cancer, interstitial lung disease, thromboembolic pulmonary disease, moderate to severe bronchiectasis, sarcoidosis, pulmonary fibrosis, pulmonary hypertension, active tuberculosis, clinically significant tuberculous destroyed lung, alpha1-antitrypsin deficiency, etc.
- Patients underwent pulmonary lobectomy or lung volume reduction surgery within the past year.
- Patients who developed COPD exacerbation where antibiotics and/or systemic corticosteroids and/or hospitalization is advisable within 4 weeks prior to Visit 1 or during Run-in period (but, re-screening is possible 4 weeks after resolution of the COPD exacerbation occurred within 4 weeks prior to Visit 1).
- Patients who administered antibiotics for lower respiratory infection within 4 weeks prior to Visit 1 or during Run-in period (but, re-screening is possible 4 weeks after resolution of COPD exacerbation occurred within 4 weeks prior to Visit 1).
- Patients who have changed the COPD treatment method within 12 weeks prior to Visit 1 (but, PDE4 inhibitor can be used until 4 weeks prior to Visit 1).
- Patients administered systemic corticosteroids within 4 weeks prior to Visit 1.
- Patients with the following clinically significant cardiovascular diseases: a history of myocardial infarction or unstable angina within 6 months prior to Visit 1, a history of unstable arrhythmia where its therapy method has been changed within 1 year prior to Visit 1, a history of hospitalization from NYHA Class III-IV heart failure, a history of atrial fibrillation, negative cardiac tachycardia, and/or hypertrophic cardiomyopathy.
- Patients with a history of long QTc syndrome.
- Patients with the clinical significance of ECG abnormality at screening (QTc(F) ≥ 470 ms).
- Patients who require long-term oxygen therapy for more than 12 hours a day.
- Patients participated in acute respiratory rehabilitation within 6 months prior to Visit 1 (except for the patients under stabilized respiratory rehabilitation therapy of at least 6 weeks).
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: HCP1202
Test
|
Hanmi Pharmaceutical.
Co., Ltd.
Andere Namen:
|
|
Aktiver Komparator: HGP1011
Control
|
Boehringer Ingelheim
Andere Namen:
|
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Aktiver Komparator: HCP0910
Control
|
GlaxoSmithKline
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Change from Baseline in Trough FEV1 at Week 12
Zeitfenster: Baseline, Week 12
|
Baseline, Week 12
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Change from Baseline in Trough FEV1 at Week 4 & 8
Zeitfenster: Baseline, Week 4, Week 8
|
Baseline, Week 4, Week 8
|
|
Change from Baseline in Trough FVC at Week 4 & 8 & 12
Zeitfenster: Baseline, Week 4, Week 8, Week 12
|
Baseline, Week 4, Week 8, Week 12
|
|
Change from Baseline in Trough FEV1/FVC at Week 4 & 8 & 12
Zeitfenster: Baseline, Week 4, Week 8, Week 12
|
Baseline, Week 4, Week 8, Week 12
|
|
Transition Dyspnea Index scores at Week 4 & 8 & 12
Zeitfenster: Week 4, Week 8, Week 12
|
Week 4, Week 8, Week 12
|
|
Change from Baseline in Total SGRQ-C (St. George's Respiratory Questionnaire for COPD patients) and sectional scores at Week 4 & 8 & 12
Zeitfenster: Baseline, Week 4, Week 8, Week 12
|
Baseline, Week 4, Week 8, Week 12
|
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Percentage (%) of Subjects Experienced with Moderate to Severe COPD Exacerbation from Baseline to Week 12
Zeitfenster: Baseline through Week 12
|
Baseline through Week 12
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Number of Occurrences in Moderate to Severe COPD Exacerbation per Subject from Baseline to Week 12
Zeitfenster: Baseline through Week 12
|
Baseline through Week 12
|
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Total Amount of Rescue Medication Used per Subject from Baseline to Week 12
Zeitfenster: Baseline through Week 12
|
Baseline through Week 12
|
|
Average Daily Use of Rescue Medication per Subject from Baseline to Week 12
Zeitfenster: Baseline through Week 12
|
Baseline through Week 12
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: HyoungKyu Yoon, M.D., Ph.D., Yeouido St. Mary's Hospital
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Oktober 2016
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Februar 2018
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. April 2018
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
14. Oktober 2016
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
19. Oktober 2016
Zuerst gepostet (Schätzen)
21. Oktober 2016
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
21. Oktober 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
19. Oktober 2016
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- HM-FLUT-301
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Nein
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
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