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Vaginal Misoprostol to Improve the Neonatal Respiratory Outcome

4. Januar 2018 aktualisiert von: Ahmed Makhlouf, Assiut University

Vaginal Misoprostol Before Elective Cesarean Section to Improve Neonatal Respiratory Outcomes . Randomized Controlled Clinical Study

Project summary:

Objective: To test the hypothesis that administration of vaginal Misoprostol before elective cesarean section will improve the neonatal respiratory outcomes in late preterm and early term neonates through induction of catecholamine surge.

Design: Randomized controlled clinical trial. Setting: Women health center ,Assiut university hospital. Patients: mothers planned for cesarean section at 34 - 37weeks. Intervention: two hundred and ninety two women will be randomly allocated to receive either 50 micrograms of Misoprostol per vagina within one hour before cesarean section (study group; n= 146) or receive nothing (control group; n = 146) .

Main outcome measure: Apgar score at 1 and 5 minutes.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Methodology: After a written informed consent obtained, women who are fitting the inclusion criteria will be randomly allocated using sealed, coded, opaque and sequentially numbered envelopes containing computer generated random numbers into either the study group or the control group. For the study group the enrolled women will receive 50 microgram misoprostol vaginally within 60 minutes before CS. For the control group mothers enrolled will receive nothing.

Observation and data collection: Cardiotocographic monitoring will be undertaken after maternal misoprostol administration to detect any evidence of uterine hyperstimulation and fetal distress.

Ritodrine IV will be used as a tocolytic agent in case of uterine tachysystole. 100 mg of ritodrine will be added to 500 ml of 0.5% dextrose, the solution will be administered as following:

5 drops / minute in the 1st 10 minutes. 10 drops / minute in the next 10 minutes then 15 drops / minute . The clinician should adjust the infusion rate so that the pulse rate doesn't exceed 120b/min and lung bases are free of crepitations.

The surgical and anesthetic teams will be in a state of complete readiness for the ECS from the time of maternal misoprostol administration after enrollment. Details on maternal fluid-electrolyte status during ECS will be recorded as maternal fluid overload is reported to be associated with respiratory distress in the newborn. (SinghiS,Chookang E;1984) blood loss during and 1 hour after the operation will be estimated.

Maternal data: Patient name, hospital number, age, parity, gestational age, any medical disorder and indication of CS.

Neonatal observations: delivery room care details will be noted, neonatal heart rate, respiratory rate, and signs of respiratory distress- for example, grunting, chest wall retractions, nasal flaring- will be recorded hourly in the postnatal ward for eight hours and once only at 24 hours of age after delivery. Management of a neonate with respiratory distress (defined as respiratory rate at rest.60/min and/or signs of respiratory distress) will be left to the neonatal team. Severity of illness, provisional and final diagnosis, and outcome (death/discharge home/transfer to other hospital) will be recorded if any neonate would be admitted to the neonatal intensive care unit for respiratory distress.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

292

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Assiut, Ägypten
        • Rekrutierung
        • women health center,Assiut university
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

All pregnant women who are planned for elective (planned& pre labor) cesarean section at 34 -37 weeks gestation.

Exclusion Criteria:

  1. Pregnancies with known fetal malformation/s or chromosomal aberrations.
  2. Presence of absolute contraindication for use of misoprostol.(i.e known hypersensitivity to the drug)
  3. Women before 34 and after 37 weeks gestation .
  4. Non reassuring cardiotocogram immediately before recruitment.
  5. multiple pregnancies.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: study group
For the study group the enrolled women will receive 50 microgram misoprostol vaginally 60 minutes before CS
Andere Namen:
  • Prostaglandin E1, Cytotec
Kein Eingriff: control group
For the control group mothers enrolled will receive nothing.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
1- Rate of Neonatal Intensive Care Unit admission for neonatal respiratory distress.
Zeitfenster: During the first 24 hours of life.
The number of neonates who need Neonatal Intensive Care Unit admission in each study group
During the first 24 hours of life.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Ahmed Makhlouf, professor, women health center,Assiut university,Assiut,Egypt

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Juni 2016

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Januar 2018

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Januar 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. Juli 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

1. August 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

4. August 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. Januar 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. Januar 2018

Zuletzt verifiziert

1. August 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Unentschieden

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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