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The Role of Ischaemia-reperfusion Injury in the Pathogenesis of Muscle Wasting After Thoracic Aortic Surgery (RIMMAS)

20. November 2017 aktualisiert von: Imperial College London

Observational Study Into the Effect on Muscle Wasting and Multiple Organ Function of Ischaemia-reperfusion Injury After Major Aortic Surgery

Single-centre observational study over one year investigating the mechanisms of muscle homeostasis in patients with acute skeletal muscle atrophy following major aortic surgery

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Some patients who are critically ill develop a syndrome of muscle weakness called Intensive Care Unit Acquired Paresis. This syndrome involves the development of severe muscle wasting and weakness and affects all skeletal muscles including the muscles which help one breathe. Muscle wasting and weakness whilst critically ill cause prolongation of mechanical ventilation, longer stays on the ICU, reduced mobility and prolonged rehabilitation in survivors. It has also been shown to increase the risk of death on ICU, due to an inability to wean patients from mechanical ventilation. Most patients recover; however in some, the effects last for many years and patients may not recover fully.

Although there is some understanding of why this syndrome develops, the molecular processes underlying the muscle wasting are not well understood. From the current scientific evidence, the investigators have identified a group or family of proteins believed to be important in the development of this condition, the activity of which are regulated by disease processes thought to lead to Intensive Care Unit Acquired Paresis (e.g. infection, inflammation, oxidative stress, immobility).

This research aims to investigate the role of these proteins in human tissue from patients who are at risk of Intensive Care Unit Acquired paresis. Even patients who do not go on to develop the full syndrome, in the early stages of ICU care, show some signs of muscle changes and loss of strength.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

40

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

All patients undergoing major aortic or aortic valve surgery requiring cardiopulmonary bypass and aortic cross-clamping

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • All adult (>18) patients undergoing major aortic or aortic valve surgery

Exclusion Criteria:

  • Pre-existing cause for neuromuscular weakness or severe wasting (such as previous stroke, neuromuscular disease or malignancy)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Wasting patients
Patients with >10% loss of skeletal muscle one week after major aortic surgery
Non-wasting patients
Patients with <10% loss of skeletal muscle one week after major aortic surgery

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in Rectus Femoris muscle cross-sectional area (%)
Zeitfenster: 7 days
Percentage change in cross sectional area of Rectus Femoris muscle (cm2) in the first post-operative week, from pre-operative measurement (measured the day before surgery), repeated on day 7 post-operatively
7 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. November 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

20. November 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

28. November 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

28. November 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

20. November 2017

Zuletzt verifiziert

1. April 2013

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

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