- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03383991
Reverse Total Shoulder Arthroplasty Versus Hemiarthroplasty for Displaced 3- and 4-part Proximal Humeral Fractures
Reverse Total Shoulder Arthroplasty Versus Hemiarthroplasty for Displaced 3- and 4-part Proximal Humeral Fractures in Patients Older Than 70 Years. A Multicenter Randomized Controlled Trial
Proximal humeral fractures are common injuries with the highest incidence being amongst the elderly. Most proximal humeral fractures are nondisplaced or minimally displaced. The majority of these are reliably treated nonoperatively with an acceptable functional outcome. The treatment of displaced fractures is more controversial. Consensus is lacking as to when surgery is indicated or what type of procedure to choose if surgery is elected. Displaced 3- and 4-part fractures where internal fixation is deemed unreliable have been considered an indication for hemiarthroplasty. Hemiarthroplasty gives reasonable control of pain but the resulting shoulder function and range of motion is unpredictable. The use of reverse total shoulder arthroplasty is increasing and might result in a better range of motion then hemiarthroplasty.
The aim of this multicenter study is to test the hypothesis that reverse total shoulder arthroplasty gives better shoulder function than hemiarthroplasty for displaced 3- and 4-part proximal humeral fractures.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Phase
- Unzutreffend
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion criteria
- Displaced 3- or 4-part fracture of the proximal humerus
- Age over 70 years
- Independent living
- Low energy trauma
Exclusion criteria
- Pre-existing shoulder disease
- Severe cognitive dysfunction
- More than 14 days from injury to surgery
- Comorbidity that affects shoulder rehabilitation considerably
- Concurrent injury that affect shoulder rehabilitation considerably
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Reverse Total Shoulder Arthroplasty
|
|
|
Aktiver Komparator: Hemiarthroplasty
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Constant-Murley Score
Zeitfenster: 24 months
|
The Constant-Murley score is used to assess shoulder function.
The maximum score is 100 points.
Higher scores represent better shoulder function.
|
24 months
|
|
WOOS (Western Ontario Osteoarthritis of the Shoulder) Index
Zeitfenster: 24 months
|
24 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Per Olerud, MD, Karolinska Institutet
- Studienleiter: Carl Ekholm, MD, Sahlgrenska Academy
Publikationen und hilfreiche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 2013/1053-31/3
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
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