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Non-technical Skills of Emergency Physicians in a Virtual Emergency Department (3D-QUAMU)

2. Februar 2022 aktualisiert von: University Hospital, Toulouse

Nontechnical Skills Assessment of Emergency Physicians and Quality of Care in a Virtual Emergency Department

The investigators will study nontechnical skills of emergency physicians in a virtual standardized emergency room and their impact on quality of care.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The ability to manage multiple patients and anticipate the risk of error related to task interruptions or disruptions has been identified among relevant non-technical skills (NTS) for practicing emergency medicine. However, the link between these skills and the quality of care has not been quantified. NTS are usually analyzed by qualitative methods such as interviews, direct observations, or questionnaires that have low performance according to the GRADE system (Grading of Recommendations, Assessment, Development and Evaluation).

The investigators have created and validated an experimental model of a virtual, authentic and realistic Emergency Department (ED). The platform has been modelled in a "Second Life" environment. The NTS of emergency physicians will be assessed and recorded during simulated care of multiple virtual patients. The NTS association with ED length of stay and disposition decision will be analyzed. This study will be an internal pilot study and will include 30 emergency physicians who practice emergency medicine for at least two years.

Sessions will be performed in the Toulouse Institute of Health Care Simulation, Toulouse University Hospital. They will be composed of three stages: briefing (30 minutes), simulated practice (3 hours), and debriefing with an explicit interview (30 minutes). Two researchers and a computer technician will supervise the sessions. The data will be obtained by analyzing the video recorded during the simulated practice and the interview.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

30

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Toulouse, Frankreich, 31059
        • CHU Toulouse

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Emergency physicians working in the French Midi-Pyrénées region

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Active emergency physicians working in an ED of the French Midi-Pyrenees region
  • Two years of practice in emergency medicine or more
  • Volunteer to participate in the study

Exclusion Criteria:

  • Emergency physician working in another setting than ED, outside the Midi-Pyrenees region, or practicing emergency medicine for less than 2 years.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Emergency physicians
The observational group will be composed of emergency physicians working in the French Midi-Pyrenees region. Physicians must work since 2 years in emergency service
No intervention, it is observational study

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Nontechnical skills
Zeitfenster: 3 hours
The nontechnical skills will be assessed by the Anaesthetists' Non-Technical Skills (ANTS) system.
3 hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Quality of care will be measured by a composite criteria (process and result)
Zeitfenster: 3 hours

Quality of care will be measured by a composite criterion associating a process indicator and a result indicator :

  • The process indicator is the average time to medical care of patients
  • The result indicator corresponds to the relevance of the choice of the orientation of each patient by the emergency doctor at the end of medical care
3 hours
ED length of stay
Zeitfenster: 3 hours
The quality of care will be assessed by ED length of stay : ED length of stay will be measured from triage completion to disposition decision
3 hours
The authenticity of the virtual emergency medicine service
Zeitfenster: 3 hours
Evaluation of the consistency : perceived internal consistency in the proposed rules and situations will be assessed using a 4-item questionnaire by answering yes or no
3 hours
The authenticity of the virtual emergency medicine service
Zeitfenster: 3 hours
Evaluation of the realism (the assumed resemblance with a real life reference) will be evaluated through a questionnaire containing 3 areas of comparison between the virtual and real environment (layout of the premises, duration of the actions, staff / patient ratio) with as answer possible for each comparison: Realistic or not realistic.
3 hours
The authenticity of the virtual emergency medicine service
Zeitfenster: 3 hours
Evaluation of the relevance (necessary to allow users to take ownership of the problems posed by the designers) will be assessed through direct observation with a yes / no evaluation of the acceptance to use the virtual environment, to test the environment, to make choices during the scenario and to control the environment.
3 hours

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Dominique Lauque, MD, Toulouse Chu

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Juni 2018

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. September 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. Juni 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. März 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

27. März 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

3. Februar 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. Februar 2022

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • RC 31/16/8763

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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