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Prevention of De Novo HCV With Antiviral HCV Therapy Post-Liver and Post-Kidney Transplant (PRO-ACT:)

10. Februar 2021 aktualisiert von: University of California, San Francisco

PRO-ACT: Prevention of De Novo HCV With Antiviral HCV Therapy Post-Liver

In this study, subjects that do not have Hepatitis C virus (HCV) will be transplanted with livers or kidneys from donors who do have HCV. Medications that are used to treat HCV will be given to the study subjects shortly after transplant to protect them from developing the problems HCV can cause to the liver.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

122

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • San Francisco, California, Vereinigte Staaten, 94143
        • University of California, San Francisco
    • Colorado
      • Aurora, Colorado, Vereinigte Staaten, 80045
        • University of Colorado Denver
    • Georgia
      • Atlanta, Georgia, Vereinigte Staaten, 30309
        • Piedmont Research Institute
    • New York
      • New York, New York, Vereinigte Staaten, 10032
        • Columbia University
    • Texas
      • Dallas, Texas, Vereinigte Staaten, 75246
        • Baylor University Medical Center - Dallas
      • Houston, Texas, Vereinigte Staaten, 77030
        • Houston Methodist Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Adult (≥ 18 year-old), wait-listed for primary kidney or liver transplant without a potential suitable living donor or for simultaneous liver kidney transplant;
  • HCV non-infected at the time of transplant. Subjects who were previously HCV infected but who have had documented SVR12 are eligible to participate;
  • Agree to use two methods of birth control during the study;
  • Donor characteristics: serum HCV NAT-positive and negative for hepatitis B surface antigen. For liver transplant: pre-donation liver biopsy with no fibrosis (F0) or minimal fibrosis (F1). For kidney transplant: kidney donor profile index < 85%.

Exclusion Criteria:

  • Donor and/or recipient HIV infection
  • Subject pregnant or nursing
  • Donor and/or recipient Hepatitis B surface antigen positive
  • Kidney-pancreas transplant
  • Single organ liver recipients who received hemodialysis for more than 7 days prior to liver transplantation
  • Kidney recipients: on dialysis for > 5 years at time of Screening; subjects sensitized with panel reactive antibody > 80%; for single organ kidney transplant, subjects with advanced liver fibrosis (Knodell stage 3) or cirrhosis
  • Individuals being treated with and needing to continue rifabutin, rifampin, carbamazepine, phenytoin, phenobarbital, oxcarbazepine, St. John's wort (Hypericum perforatum), medium- or high-dose rosuvastatin or atorvastatin, or high-dose proton pump inhibitors (See Concomitant Medications).
  • Individuals treated with amiodarone within 42 days of organ transplant.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Treatment Arm

Single Arm: Sofosbuvir/Velpatasvir

Dosage: 400mg/100mg. Once daily for 12 weeks.

Sofosbuvir/Velpatasvir starting early post-transplant for total of 12 weeks.

Only for patients who fail initial treatment with Sofosbuvir/Velpatasvir.

Dosage: 400mg/100mg/100mg daily for 12 weeks.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Proportion of Participants With HCV RNA Level Below Limits of Quantification (LOQ)
Zeitfenster: 12 weeks after end of treatment

The primary outcome was sustained virologic response, defined as HCV RNA below the lower limit of quantification 12 weeks after treatment completion (SVR12). Secondary outcomes included the proportion of patients with SVR24 defined as HCV RNA < lower limit of quantification 24 weeks after the end of treatment; with viral relapse defined as HCV RNA <LLOQ at end of treatment with subsequent quantifiable HCV RNA; and with on-treatment virologic breakthrough defined as > 1 log increase in viral RNA after treatment week 1.

Safety was measured as the adverse events and serious adverse events attributed by the investigator to HCV infection or antiviral therapy; the proportion of recipients who prematurely discontinued antiviral therapy before the planned end of treatment; and patient and graft survival at 6 months post-transplant.

12 weeks after end of treatment

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Safety as Measured by the Proportion of Participants Who Prematurely Discontinue Antiviral Therapy Before the Planned End of Treatment
Zeitfenster: 12 weeks after start of treatment
1 of 23 patients prematurely discontinued antiviral therapy due to intercurrent graft-versus-host disease that progressed to multiorgan failure.
12 weeks after start of treatment

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Survival Rate of Patients and Their Allografts 6 Months Post Transplant
Zeitfenster: 6 months from time of liver transplant
Graft and patient survival at 24 weeks after transplant
6 months from time of liver transplant

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Claus Niemann, MD, University of California, San Francisco

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

15. Juli 2018

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

21. Dezember 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

13. August 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. Juli 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

2. August 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

8. August 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

3. März 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Februar 2021

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Ja

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Hepatitis C

Klinische Studien zur Sofosbuvir/Velpatasvir

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