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Hepatitis C Surveillance With Linkage to Care of Patients From Non-ID Departments in Jiangsu

Hepatitis C Surveillance With Linkage to Care of Patients From Non-infectious Departments in Tertiary Hospitals From Jiangsu, China

Due to the occult nature of hepatitis C virus (HCV), it is estimated that less than 5% of people with chronic hepatitis C (CHC) infection knowing their status. The major challenges are that awareness is lacking, reliable diagnostics and testing services are not sufficiently available, and laboratory capacity is weak. In the context of major tertiary hospitals, the well-functioning laboratories would ensure the high-quality HCV testing, which facilitate the identification of inpatients who are unaware of HCV infection. However, given the preliminary data, diagnostic rate of inpatients from non-infectious (non-ID) departments is disturbingly low. A recent study from a major hospital in Jilin province of China showed that 3.36% of inpatients were anti-HCV positive; however, HCV RNA confirmatory testing was not further performed in this study.

From the retrospective cohort in non-ID departments of a tertiary hospital of Jiangsu during 2016 to 2017, only 25.9% (71/273) of patients with anti-HCV antibody (Ab) further had HCV RNA confirmatory test, while 40% (29/71) were identified as CHC. The previous data indicates that insufficient anti-HCV Ab testing and insufficient follow-up of patients with positive anti-HCV Ab from non-ID departments. Indeed, compared to hospitals in Western countries, the infectious department in Chinese hospitals are relative independent from non-ID departments, meanwhile the knowledge of HCV infection is relatively lacking for non-ID physicians. Therefore, an appropriate clinical pathway for integration and linkage of non-ID department and ID departments for diagnosis and care delivery of CHC patients is urgently needed. The investigator aim to establish a feasible clinical pathway and consensus guideline to enhance HCV testing surveillance with linkage to care in non-ID departments. Moreover, the participants with anti-HCV Ab also will be enrolled in the HCV prospective cohort, in which the intervention and clinical outcome of hepatitis will be longitudinally monitored in the future study.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

600

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Jiangsu
      • Changzhou, Jiangsu, China, 213001
        • The Third Hospital of Changzhou
      • Nanjing, Jiangsu, China, 210008
        • The Affiliated Nanjing Drum Tower Hospital of Nanjing University Medical School

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Retrospective cohort:

  1. ≥ 18 years of age.
  2. Inpatients from non-infectious department.
  3. Documentation of laboratory test indicating positive HCV antibody.

Prospective cohort:

  1. ≥ 18 years of age.
  2. Inpatients from non-infectious departments.
  3. Patients who meet the requirement of HCV antibody screening:

    1. patients with high risk possibility of HCV infection.
    2. patients who will have special or invasive medical operation.
    3. patients with unexplained abnormal liver biochemical laboratory results.

Exclusion Criteria:

Retrospective cohort: Duplicated subjects.

Prospective cohort:Inability or unwillingness to provide informed consent or abide by the requirements of the study.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Screening
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: HCV screening
HCV antibody and HCV RNA surveillance, anti-HCV treatment assessment

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
The percentage of patients in non-infectious departments who had positive HCV antibody testing but failed to get HCV RNA test.
Zeitfenster: 1 years
1 years
The percentage of HCV-RNA positivity among patients with the presence of anti-HCV antibody in non-infectious departments after Non-ID HCV screening.
Zeitfenster: 1 years
1 years
The percentage of HCV-RNA positivity linkage to care consensus guideline shaped.
Zeitfenster: 1 years
1 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
The percentage of CHC patients linked to care in non-infectious departments.
Zeitfenster: 1 years
1 years
The treatment timeliness as embodied as time period from diagnosis to engagement to anti-HCV DAA treatment.
Zeitfenster: 1 years
1 years
The referral rate of identified HCV infected patients.
Zeitfenster: 1 years
1 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Januar 2019

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

30. Juni 2020

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. Dezember 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. Dezember 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

11. Dezember 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

13. Dezember 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

11. Dezember 2018

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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