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Breaking Down Care Process and Patient-level Barriers to Arteriovenous Access Creation Prior to Hemodialysis Initiation

11. Januar 2021 aktualisiert von: University of North Carolina, Chapel Hill

Breaking Down Care Process and Patient-level Barriers to Arteriovenous Access Creation Prior to Hemodialysis Initiation: a Pilot Study

More than 80% of individuals in the U.S. start maintenance hemodialysis (HD) with a central venous catheter, despite substantial evidence that starting HD with an arteriovenous (AV) access improves quality of life, lowers mortality, and decreases healthcare costs. Health system- and patient-level barriers contribute to low rates of AV access creation prior to HD initiation. Evidence-based, pre-dialysis interventions to improve these low rates and associated clinical outcomes are lacking.

A Vascular Access Navigation and Education Quality Improvement Program will be implemented in the Geisinger Danville, PA chronic kidney disease clinic. Individuals who choose to participate in a research sub-study of the program will complete questionnaires to assess their vascular access care knowledge and confidence before and after participation in the quality improvement program.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

46

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Pennsylvania
      • Danville, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 17822
        • Geisinger Danville Nephrology Clinic

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria

Patients:

  • Receive care at the Geisinger Danville Nephrology Clinic
  • Age ≥ 18 years
  • eGFR ≤ 25 mL/min/1.73 m and 2-year kidney failure risk score >10% based on kidney failure risk equation, or nephrologist recommendation for vascular access
  • Participation in the Vascular Access Navigation and Education Quality Improvement Program

Providers: Professional involved in dialysis vascular access care (e.g., nephrologist, surgeon, kidney disease clinic nurse, etc.) at Geisinger in Danville, PA

Exclusion Criteria

Patients:

  • Too far into the vascular access creation process to benefit from the intervention (e.g. completed vascular access surgery appointment or has a surgery appointment scheduled within the next 4 weeks),
  • Inability to consent, or
  • Inability to complete interviews in English

Providers: None

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Vascular access quality improvement program participants
All participants enrolled in the study who are involved in the Vascular Access Navigation and Education Quality Improvement Program.
A Vascular Access Navigation and Education Quality Improvement Program implemented in the Geisinger Danville, PA chronic kidney disease clinic. Participants complete questionnaires to assess their vascular access care knowledge and confidence before and after the implementation of the quality improvement program.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Mean Scores of a Questionnaire Evaluating Patient Confidence in Navigating Vascular Access Care Pre- to Post-program Implementation
Zeitfenster: Pre- and post-intervention, a total of up to 7 months
Patient confidence in ability to navigate the vascular access creation process. Measured using 3 team-developed confidence questions (score range: 1-10). Higher scores reflect higher confidence in navigating vascular access care.
Pre- and post-intervention, a total of up to 7 months
Mean Scores of a Questionnaire Evaluating Patient Confidence in Self-managing Kidney Disease Pre- to Post-program Implementation
Zeitfenster: Pre- and post-intervention, a total of up to 7 months
Patient confidence in ability to self-manage kidney disease. Measured using a modified version of the 8-item Perceived Kidney Disease Self-Management Scale (score range: 8-40). Higher scores reflect higher confidence in self-management of patient's kidney disease.
Pre- and post-intervention, a total of up to 7 months
Mean Scores of a Questionnaire Evaluating Patient Vascular Access Knowledge Pre- to Post-program Implementation
Zeitfenster: Pre- and post-intervention, a total of up to 7 months
Patient vascular access care knowledge. Measured using 8 team-developed knowledge questions (score range: 0-10). Higher scores reflect higher knowledge of vascular access.
Pre- and post-intervention, a total of up to 7 months
Mean Scores of a Questionnaire Evaluating Provider Confidence Supporting Patients Through the Vascular Access Care Process Pre- to Post-program Implementation
Zeitfenster: Pre- and post-intervention, a total of up to 7 months
Provider confidence in ability to help patients navigate the vascular access creation process. Measured using 11 team-developed confidence questions (score range: 1-10). Higher scores reflect higher confidence supporting patients through the vascular access care process.
Pre- and post-intervention, a total of up to 7 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Jennifer Flythe, MD, MPH, University of North Carolina, Chapel Hill
  • Hauptermittler: Jamie Green, MD, MS, Geisinger Clinic
  • Hauptermittler: Ebony Boulware, MD, MPH, Duke University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

30. Juli 2019

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

30. April 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

22. Juni 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. Juni 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. Juli 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

25. Juli 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

28. Januar 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

11. Januar 2021

Zuletzt verifiziert

1. August 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Beschreibung des IPD-Plans

The data generated in this study are protected under data use agreements among Geisinger, Duke University, and the University of North Carolina at Chapel Hill. We cannot directly share the source data without written approval from these institutions. If scientists are interested in accessing de-identified study data, we will work with all institutions to obtain the necessary data use agreement modifications.

IPD-Sharing-Zeitrahmen

Starting 6 months after publication, pending data use agreement modifications.

IPD-Sharing-Zugriffskriterien

Principal Investigators will review all requests for data, per data use agreement modifications.

Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen

  • STUDIENPROTOKOLL
  • SAFT
  • ICF
  • ANALYTIC_CODE
  • CSR

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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