- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04032613
Breaking Down Care Process and Patient-level Barriers to Arteriovenous Access Creation Prior to Hemodialysis Initiation
Breaking Down Care Process and Patient-level Barriers to Arteriovenous Access Creation Prior to Hemodialysis Initiation: a Pilot Study
More than 80% of individuals in the U.S. start maintenance hemodialysis (HD) with a central venous catheter, despite substantial evidence that starting HD with an arteriovenous (AV) access improves quality of life, lowers mortality, and decreases healthcare costs. Health system- and patient-level barriers contribute to low rates of AV access creation prior to HD initiation. Evidence-based, pre-dialysis interventions to improve these low rates and associated clinical outcomes are lacking.
A Vascular Access Navigation and Education Quality Improvement Program will be implemented in the Geisinger Danville, PA chronic kidney disease clinic. Individuals who choose to participate in a research sub-study of the program will complete questionnaires to assess their vascular access care knowledge and confidence before and after participation in the quality improvement program.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
Pennsylvania
-
Danville, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 17822
- Geisinger Danville Nephrology Clinic
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria
Patients:
- Receive care at the Geisinger Danville Nephrology Clinic
- Age ≥ 18 years
- eGFR ≤ 25 mL/min/1.73 m and 2-year kidney failure risk score >10% based on kidney failure risk equation, or nephrologist recommendation for vascular access
- Participation in the Vascular Access Navigation and Education Quality Improvement Program
Providers: Professional involved in dialysis vascular access care (e.g., nephrologist, surgeon, kidney disease clinic nurse, etc.) at Geisinger in Danville, PA
Exclusion Criteria
Patients:
- Too far into the vascular access creation process to benefit from the intervention (e.g. completed vascular access surgery appointment or has a surgery appointment scheduled within the next 4 weeks),
- Inability to consent, or
- Inability to complete interviews in English
Providers: None
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Versorgungsforschung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Vascular access quality improvement program participants
All participants enrolled in the study who are involved in the Vascular Access Navigation and Education Quality Improvement Program.
|
A Vascular Access Navigation and Education Quality Improvement Program implemented in the Geisinger Danville, PA chronic kidney disease clinic.
Participants complete questionnaires to assess their vascular access care knowledge and confidence before and after the implementation of the quality improvement program.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Mean Scores of a Questionnaire Evaluating Patient Confidence in Navigating Vascular Access Care Pre- to Post-program Implementation
Zeitfenster: Pre- and post-intervention, a total of up to 7 months
|
Patient confidence in ability to navigate the vascular access creation process.
Measured using 3 team-developed confidence questions (score range: 1-10).
Higher scores reflect higher confidence in navigating vascular access care.
|
Pre- and post-intervention, a total of up to 7 months
|
|
Mean Scores of a Questionnaire Evaluating Patient Confidence in Self-managing Kidney Disease Pre- to Post-program Implementation
Zeitfenster: Pre- and post-intervention, a total of up to 7 months
|
Patient confidence in ability to self-manage kidney disease.
Measured using a modified version of the 8-item Perceived Kidney Disease Self-Management Scale (score range: 8-40).
Higher scores reflect higher confidence in self-management of patient's kidney disease.
|
Pre- and post-intervention, a total of up to 7 months
|
|
Mean Scores of a Questionnaire Evaluating Patient Vascular Access Knowledge Pre- to Post-program Implementation
Zeitfenster: Pre- and post-intervention, a total of up to 7 months
|
Patient vascular access care knowledge.
Measured using 8 team-developed knowledge questions (score range: 0-10).
Higher scores reflect higher knowledge of vascular access.
|
Pre- and post-intervention, a total of up to 7 months
|
|
Mean Scores of a Questionnaire Evaluating Provider Confidence Supporting Patients Through the Vascular Access Care Process Pre- to Post-program Implementation
Zeitfenster: Pre- and post-intervention, a total of up to 7 months
|
Provider confidence in ability to help patients navigate the vascular access creation process.
Measured using 11 team-developed confidence questions (score range: 1-10).
Higher scores reflect higher confidence supporting patients through the vascular access care process.
|
Pre- and post-intervention, a total of up to 7 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Jennifer Flythe, MD, MPH, University of North Carolina, Chapel Hill
- Hauptermittler: Jamie Green, MD, MS, Geisinger Clinic
- Hauptermittler: Ebony Boulware, MD, MPH, Duke University
Publikationen und hilfreiche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 18-1912
- 1R21DK116115 (US NIH Stipendium/Vertrag)
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Beschreibung des IPD-Plans
IPD-Sharing-Zeitrahmen
IPD-Sharing-Zugriffskriterien
Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen
- STUDIENPROTOKOLL
- SAFT
- ICF
- ANALYTIC_CODE
- CSR
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Chronisches Nierenleiden
-
Zhen LiAnmeldung auf EinladungSimultane Pankreas-Kidney-TransplantationChina
-
University Hospital, Basel, SwitzerlandNoch keine RekrutierungKardiovaskuläres kidney-metabolisches Syndrom | Cradiovaskular-Kidney-Liver-Metabolic (CKLM) -SyndromSchweiz
-
Chung Shan Medical UniversityNational Science and Technology Council, TaiwanNoch keine RekrutierungAdipositas Typ 2 Diabetes Mellitus | Stoffwechselstörung-assoziierte steatotische Lebererkrankung | Kardiovaskuläres kidney-metabolisches SyndromTaiwan
-
CHU de ReimsNoch keine RekrutierungFlüssigkeitsreaktionsfähigkeit in der frühen Nach-Kidney-TransplantationsperiodeFrankreich
-
Camille N. Kotton, MDKamada, Ltd.; University of Texas Southwestern Medical CenterRekrutierungCytomegalovirus | Nierentransplantation; Komplikationen | Organtransplantation | Komplikationen für Lebertransplantationen | Gleichzeitige Leber-Kidney-Transplantation; KomplikationenVereinigte Staaten
-
Nanjing Medical UniversityNoch keine RekrutierungKardiovaskuläres kidney-metabolisches Syndrom
-
Hospices Civils de LyonNoch keine Rekrutierung
-
First Affiliated Hospital of Fujian Medical UniversityRekrutierungStoffwechselerkrankungen | Chronisches Nierenleiden | Herz-Kreislauf-Erkrankungen (CVD) | Kardiovaskuläres kidney-metabolisches SyndromChina
-
Chung Shan Medical UniversityNational Science and Technology Council, TaiwanAbgeschlossenTyp 2 Diabetes | Nierenerkrankung | Adipositas & Übergewicht | Risikofaktor für Herz-Kreislauf-Erkrankungen | Kardiovaskuläres kidney-metabolisches Syndrom
-
University of Alabama at BirminghamOhio State University; American Heart Association; Tuskegee UniversityRekrutierungHerz-Kreislauf-Erkrankungen | Rauchen | Hypertonie | Fettleibigkeit | Diabetes | Hyperlipidämie | Nierenerkrankung | Kardiovaskuläres kidney-metabolisches SyndromVereinigte Staaten