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A Study to Test the Safety, and Tolerability of Padsevonil in Healthy Male Japanese Study Participants

16. Juni 2021 aktualisiert von: UCB Biopharma S.P.R.L.

An Open-Label, Parallel Group, Single-Center Study to Investigate the Pharmacokinetic, Safety, and Tolerability Profiles of Padsevonil in CYP2C19 Genotyped Healthy Male Japanese Study Participants

The purpose of the study is to investigate the pharmacokinetics (PK) of padesevonil in CYP2C19 genotyped healthy male Japanese study participants.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

39

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Tokyo, Japan
        • Up0083 001

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre bis 55 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • The study participant must be 20 to 55 years of age inclusive, at the time of signing the informed consent
  • The study participant is overtly healthy as determined by medical evaluation including medical history, physical examination, laboratory tests, and cardiac monitoring
  • The study participant is of Japanese descent as evidenced by appearance and verbal confirmation of familial heritage
  • The study participant has a body weight ≥50 kg and body mass index within the range [18 to 30] kg/m^2 (inclusive)
  • The study participant is male

Exclusion Criteria:

  • The study participant has any medical or psychiatric condition that, in the opinion of the Investigator, could jeopardize or would compromise the study participant's ability to participate in this study, such as a history of schizophrenia, or other psychotic disorder, bipolar disorder, or severe unipolar depression. The presence of potential psychiatric exclusion criteria will be determined based on the psychiatric history collected at the Screening Visit
  • The study participant has a history or presence of cardiovascular, respiratory, hepatic, renal, gastrointestinal, endocrinological, hematological, or neurological disorders, capable of significantly altering the absorption, metabolism, or elimination of drugs; constituting a risk when taking the study intervention; or interfering with the interpretation of data
  • The study participant has a history of unexplained syncope or a family history of sudden death due to long QT syndrome
  • The study participant has a lifetime history of suicide attempt (including an actual attempt, interrupted attempt, or aborted attempt), or has had suicidal ideation in the past 6 months as indicated by a positive response ("Yes") to either Question 4 or Question 5 of the "Screening/Baseline" version of the Columbia-Suicide Severity Rating Scale (C-SSRS) at Screening
  • The study participant has alanine aminotransferase (ALT), aspartate aminotransferase (AST), or alkaline phosphatase (ALP) >1.0 x upper limit of normal (ULN)
  • The study participant has bilirubin >1.0 x ULN (isolated bilirubin >1.0 x ULN is acceptable if bilirubin is fractionated and direct bilirubin <35 %)
  • The study participant has current or chronic history of liver disease or known hepatic or biliary abnormalities
  • The study participant has any clinically relevant electrocardiogram (ECG) finding at the Screening Visit or at Baseline.
  • The study participant has made a blood or plasma donation or has had a comparable blood loss (>450 mL) within the last 30 days prior to Screening. Blood donation during the study is not permitted

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Grundlegende Wissenschaft
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Extensive metabolizers
Participants will receive assigned single and multiple doses of padsevonil.
Padsevonil wird in vordefinierten Dosierungen verabreicht.
Experimental: Intermediate metabolizers
Participants will receive assigned single and multiple doses of padsevonil.
Padsevonil wird in vordefinierten Dosierungen verabreicht.
Experimental: Poor metabolizers
Participants will receive assigned single and multiple doses of padsevonil.
Padsevonil wird in vordefinierten Dosierungen verabreicht.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Maximum Plasma Concentration (Cmax) of a Single Dose Padsevonil
Zeitfenster: Predose and 0.25, 0.5, 1, 1.5, 2, 3, 4, 6, 8, 12, 24, 36 and 48 hours postdose (up to Day 3)
Cmax is the maximum plasma drug concentration of PSL observed from pharmacokinetic samples taken at predefined time points.
Predose and 0.25, 0.5, 1, 1.5, 2, 3, 4, 6, 8, 12, 24, 36 and 48 hours postdose (up to Day 3)
Area Under the Curve From 0 to t (AUC(0-t)) of a Single Dose Padsevonil
Zeitfenster: Predose and 0.25, 0.5, 1, 1.5, 2, 3, 4, 6, 8, 12, 24, 36 and 48 hours postdose (up to Day 3)
AUC(0-t) is the area under the plasma concentration-time curve from time zero to the time of the last quantifiable concentration.
Predose and 0.25, 0.5, 1, 1.5, 2, 3, 4, 6, 8, 12, 24, 36 and 48 hours postdose (up to Day 3)
Area Under the Curve From Time 0 to Infinity (AUC) of a Single Dose Padsevonil
Zeitfenster: Predose and 0.25, 0.5, 1, 1.5, 2, 3, 4, 6, 8, 12, 24, 36 and 48 hours postdose (up to Day 3)
AUC is the area under the plasma concentration-time curve from time zero to infinity.
Predose and 0.25, 0.5, 1, 1.5, 2, 3, 4, 6, 8, 12, 24, 36 and 48 hours postdose (up to Day 3)
Terminal Half-life (t1/2) of a Single Dose Padsevonil
Zeitfenster: Predose and 0.25, 0.5, 1, 1.5, 2, 3, 4, 6, 8, 12, 24, 36 and 48 hours postdose (up to Day 3)
The t1/2 is the apparent terminal half-life. Geometric Means and Geometric Coefficient of Variations were only calculated if at least 2/3 of the parameters were properly determined parameters (i.e. non-calculated and non-flagged).
Predose and 0.25, 0.5, 1, 1.5, 2, 3, 4, 6, 8, 12, 24, 36 and 48 hours postdose (up to Day 3)
Time to Reach the Maximum Plasma Concentration (Tmax) of a Single Dose Padsevonil
Zeitfenster: Predose and 0.25, 0.5, 1, 1.5, 2, 3, 4, 6, 8, 12, 24, 36 and 48 hours postdose (up to Day 3)
The tmax is the time to reach maximum plasma concentration.
Predose and 0.25, 0.5, 1, 1.5, 2, 3, 4, 6, 8, 12, 24, 36 and 48 hours postdose (up to Day 3)
Maximum Plasma Concentration (Cmax) of Padsevonil at Steady-state (ss)
Zeitfenster: Day 10: Predose and 0.25, 0.5, 1, 1.5, 2, 3, 4, 6, 8, and 12 hours after the morning dose
Cmax, ss is the maximum plasma concentration of PSL observed from pharmacokinetic samples, taken at predefined time point at a steady-state.
Day 10: Predose and 0.25, 0.5, 1, 1.5, 2, 3, 4, 6, 8, and 12 hours after the morning dose
Area Under the Curve Over a Dosing Interval (AUCtau) of Multiple Doses Padsevonil
Zeitfenster: Day 10: Predose and 0.25, 0.5, 1, 1.5, 2, 3, 4, 6, 8, and 12 hours after the morning dose
AUCtau is the area under the plasma concentration time curve over a dosing interval.
Day 10: Predose and 0.25, 0.5, 1, 1.5, 2, 3, 4, 6, 8, and 12 hours after the morning dose
Terminal Half-life (t1/2) of Multiple Doses Padsevonil
Zeitfenster: Day 10: Predose and 0.25, 0.5, 1, 1.5, 2, 3, 4, 6, 8, and 12 hours after the morning dose
The t1/2 is the apparent terminal half-life.
Day 10: Predose and 0.25, 0.5, 1, 1.5, 2, 3, 4, 6, 8, and 12 hours after the morning dose
Time to Reach Maximum Concentration (Tmax) for Padsevonil at Steady-state (ss)
Zeitfenster: Day 10: Predose and 0.25, 0.5, 1, 1.5, 2, 3, 4, 6, 8, and 12 hours after the morning dose
The tmax, ss is the time of observed maximum plasma concentration at a steady-state.
Day 10: Predose and 0.25, 0.5, 1, 1.5, 2, 3, 4, 6, 8, and 12 hours after the morning dose
Percentage of Participants With Treatment Emergent Adverse Events During the Study
Zeitfenster: From Baseline until the Safety Follow-up Visit (up to Day 21)
An Adverse Event (AE) is any untoward medical occurrence in a participant or trial participant that is administered a drug or biologic (medicinal product) or that is using a medical device. The event does not necessarily have a causal relationship with that treatment or usage.
From Baseline until the Safety Follow-up Visit (up to Day 21)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

30. September 2019

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

27. Dezember 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

27. Dezember 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. August 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. August 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

30. August 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. Juli 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. Juni 2021

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • UP0083
  • JapicCTI-194958 (Registrierungskennung: JapicCTI)

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Beschreibung des IPD-Plans

Due to the small sample size in this trial, Individual Patient Data cannot be adequately anonymized and there is a reasonable likelihood that individual participants could be re-identified. For this reason, data from this trial cannot be shared.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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