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the Effect of Retrolaminar Block on Postoperative Pain

29. März 2022 aktualisiert von: Kevser Peker, Kırıkkale University

the Effect of Retrolaminar Block on Post Operative Analgesia After Lumbar Vertebra Surgery

In recent years, as a part of multimodal analgesia, paravertebral blocks are replacing epidural analgesia due to the less side effects. Although the risk of pneumothorax is the most feared complication in paravertebral blocks, retrolaminar block (RLB) -which is a paravertebral block- significantly reduces this risk due to the anatomical technique of procedure. The investigators aim to investigate the effect of retrolaminar block with ultrasound- guided on perioperative analgesia for patients undergoing lumbar vertebra surgery.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

Retrolaminar block will applie before general anesthesia induction when patients will be awake and under midazolam (0.03 mg/kg) sedation and standardized monitoring at the preoperative block area in sitting position using in-plane approach. After sterilising the skin, the investigators will perform block by using 7-18 MHz convex ultrasound probe ( Esaote My Lab 6 US Machine, Florance, Italy) and a 22-gauge, 100-mm Stimuplex needle (B. Braun, Germany). The investigators will pass in a sagittal plane from medial to lateral at the mid-lomber level, and identified the hyperechoic laminae, transverse processes, ribs and pleura.

The L3 laminae will be identified approximately lateral of the spinous process. The needle will insert in-plane, cephalad to caudad. After lamina contact and negative aspiration, 20 ml bupivacaine 0.25% will be injected at low pressure with intermittent negative aspiration on each side and spread of local anesthetic between laminae and paraspinous muscles will be seen without pain or paresthesia. Then 30 minutes later, the patient will be taken to the operating room.

After general anesthesia prosedure, the patients will evaluate whether they have pain throughout 24 hours after the operation. The pain scores will be evaluated with visuel analogue scale.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

60

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Kırıkkale, Truthahn, 71450
        • Kırıkkale Univercity Faculty of Medicine Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. 18-75 years old
  2. ASA 1, 2, 3 patients
  3. undergoing lumvar vertyebra surgery

Exclusion Criteria:

  1. pregnant woman
  2. child
  3. patint wiht cognitive disfunction

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Screening
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: the group which retrolaminar block will be approved
the retrolaminar block will be made for postoperative analgesia
By using ultrasound probe, the needle with in-plane , after seeing vertebral lamina, the local anesthetic will injectate
Kein Eingriff: the group which retrolaminar block will not be approved
the retrolaminar block will not be made for postoperative analgesia

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
change of pain throughout postoperative 24 hours
Zeitfenster: change in postoperative 24 hours
visuel analogue scale is used for post operative pain evaluation. it is range from 0 to 10. 0 is used for no pain, 10 is used severe pain. the investigors will evaluate the postoperative pain with visuel analogue scale
change in postoperative 24 hours

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Mai 2020

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

30. Mai 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

30. Mai 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

19. Dezember 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. Dezember 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

24. Dezember 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

7. April 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

29. März 2022

Zuletzt verifiziert

1. März 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • retolaminar block

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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