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Arrhythmic Manifestations and Management in Hospitalized COVID-19 Patients

16. September 2021 aktualisiert von: Kansas City Heart Rhythm Research Foundation

Arrhythmic Manifestations and Management Strategies in Hospitalized COVID-19 Patients: Proposal for a Multicenter Registry

Although arrhythmias appear to be common in COVID-19 patients, arrhythmia mechanisms and characteristics, predisposing factors, incidence of sudden cardiac death and predictors, therapeutic strategies employed as well as long term outcomes are not well understood. Hence, we seek to develop a multicenter registry aimed to characterize arrhythmic manifestations, employed treatment strategies and long-term outcomes among hospitalized COVID-19 patients in the US.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The novel coronavirus (SARS-CoV-2) and the resulting respiratory tract infection (Coronavirus Disease 2019 or COVID-19) is a pandemic with over 3 million cases globally and resulting in >230,000 deaths at the time of this writing. From initial reports in Wuhan, China, viral progression resulted in over 80,000 cases in January/February 2020 in China. The following global spread has involved more than 210 countries. Unfortunately, the United States has been significantly affected, with over 1 million confirmed cases and over 60,000 deaths, the highest in the world. As this global pandemic continues to rage, cardiovascular, especially arrhythmic manifestations associated with COVID-19 have become evident. A recent report from Wuhan, China, noted that 16.7% of hospitalized and 44.4% of ICU patients with COVID-19 had arrhythmias. Although arrhythmias appear to be common in COVID-19 patients, arrhythmia mechanisms and characteristics, predisposing factors, incidence of sudden cardiac death and predictors, therapeutic strategies employed as well as long term outcomes are not well understood. Hence, we seek to develop a multicenter registry aimed to characterize arrhythmic manifestations, employed treatment strategies and long-term outcomes among hospitalized COVID-19 patients in the US.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

666

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Kansas
      • Overland Park, Kansas, Vereinigte Staaten, 66211
        • Kansas City Heart Rhythm Institute

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Hospitalized COVID-19 patients > 18 years of age

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients > 18 years of age
  • Hospital admission with COVID-19

Exclusion Criteria:

● Age < 18 years

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Fallkontrolle
  • Zeitperspektiven: Retrospektive

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Hospitalized COVID-19 Patients
All patients admitted with covid-19 will be enrolled and followed for the duration of their hospitalization as well as during outpatient follow for up to 6 months, in those recovered, to assess clinical outcomes.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
To better characterize arrhythmic manifestations, employed treatment strategies and long- term outcomes in hospitalized COVID-19 patients in the US through a multicenter retrospective chart review.
Zeitfenster: January 1, 2020 - June 30, 2020
To better characterize arrhythmic manifestations, employed treatment strategies and long- term outcomes in hospitalized COVID-19 patients in the US through a multicenter retrospective chart review.
January 1, 2020 - June 30, 2020

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Rakesh Gopinathannair, MD, Kansas City Heart Rhythm Research Foundation

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

10. Juli 2020

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

24. Januar 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

24. Januar 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. Juli 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. Juli 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

10. Juli 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

20. September 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. September 2021

Zuletzt verifiziert

1. September 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur Coronavirus-Infektionen

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