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Study of PD-1 Antibody and Bevacizumab in the Treatment of High-risk GTN After Combined Chemotherapy

Phase II Single-arm Clinical Study of PD-1 Antibody and Bevacizumab in the Treatment of Relapsed or Refractory High-risk Gestational Trophoblasitc Neoplasia After Second-line or Above Combined Chemotherapy

Gestational trophoblastic Neoplasia(GTN) is a kind of malignant tumor in women of childbearing age. It is easy to metastasized through the blood system in the early stage, so it is a relatively malignant tumor. The tumor is highly sensitive to chemotherapy, and low-risk patients have good prognosis, with survival rate and cure rate approaching 100%, but high-risk patients are prone to drug resistance, or relapse after remission. For relapsed, refractory, high-risk GTN, multiple remedies have been reported in the literature, but the remission rate is only 75-80%. For relapsed or refractory high-risk GTN, multiple remedies have been reported in the literature, but the remission rate is only 75-80%.

Currently, targeted therapy and immunotherapy are widely used in various refractory solid tumors. For GTN, there are also a number of related studies. In this study, PD-1 inhibitors combined with bevacizumab were used to treat refractory high-risk GTN with relapse or drug resistance after receiving previous second-line or above multidrug combination therapy, to study the efficacy and safety of the treatment regimen.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Detaillierte Beschreibung

In this study, PD-1 inhibitors combined with bevacizumab were used to treat refractory high-risk trophoblastic tumor (GTN) with relapse or drug resistance after receiving previous two-line or above multidrug combination therapy, and the efficacy and safety of the two drugs were evaluated.

Patients who meet the requirements will sign the informed consent and be enrolled voluntarily. This project is a single-arm study without a control group. Twenty patients are expected to be enrolled, and there are 4 centers competing for enrollment.

All patients received at least two-line multidrug combination therapy, and some patients may have undergone or planned surgery and/or radiation therapy. Through the HCG value and measurable changes in the size of the lesions, we can understand the changes of the disease. The primary endpoints were PFS and ORR Whenever, for whatever reason, the subject does not complete the clinical trial observation, is considered to be an abscission case. When the subject falls off, the researcher must fill in the reason for the fall off in the CRF, and contact the subject as much as possible, complete the items that can be evaluated, and record the time of the last medication to prepare for the analysis of its efficacy and safety. The CRF should be kept for future reference

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

20

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

    • Zhejiang
      • Hangzhou, Zhejiang, China, 310000
        • Rekrutierung
        • Women's Hospital School of Medicine Zhejiang University
        • Kontakt:
          • Xing Xie, phD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Signed Informed Consent
  2. Clinically diagnosed as recurrent or drug-resistant trophoblastic tumor
  3. After treatment with at least two or more multidrug chemotherapy regimens
  4. Survival is expected to exceed 3 months
  5. Age ≥18 years, age ≤75 years
  6. Karnofsky score ≥60分,ECOG score ≤2分
  7. No serious complications
  8. Take effective contraceptives during treatment
  9. Patients can be followed up as required
  10. Blood test within 3 days: ANC≥1.5×109/L, PT ≥100×109/L, Hb≥90g/L, BIL ≤ 1.5 times of the high limit of normal value, ALT/ALST ≤ 1.5 times of the high limit of normal value, BUN and Cr≤ normal value
  11. Coagulation function, thyroid function and myocardial enzyme in the normal range

Exclusion Criteria:

  1. Previously, he had received anti-PD-1, anti-PD-L1, bevacizumab and other drugs;
  2. Within 2 weeks before the first administration, he had received anticancer Chinese patent medicine or immunomodulatory drugs;
  3. Within 2 years before the first administration, he had received active autoimmune disease requiring systemic treatment;
  4. Were receiving systemic glucocorticoid therapy or any other form of immunosuppressive therapy within 7 days prior to first administration;
  5. Clinically uncontrollable pleural effusion/peritoneal effusion is present;
  6. Allergic to PD-1 monoantibody, bevacizumab and other active ingredients or excipients;
  7. Failure to fully recover from toxicity and/or complications;
  8. History of HIV infection, untreated active hepatitis B, and active HCV infection subjects;
  9. Live vaccine was administered within 30 days prior to the first dose;
  10. Patients with serious or uncontrollable medical conditions who are not suitable for chemotherapy;
  11. Participating in clinical trials of other drugs at the same time or 4 weeks before the first administration。

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Double medicine combined
participants received 200mg of PD-1 inhibitors combined 15mg of bevacizumab per square body surface area intravenously every 3 weeks
Both drugs are given intravenously
Andere Namen:
  • Camrelizumab zur Injektion

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
PFS
Zeitfenster: From date of randomization until the date of first documented progression or death from any cause, whichever occurred first, or last follow-up for patients alive without progression, assessed up to approximately 24 months
PFS is defined as the time from randomization to the first occurrence of PD, as determined by the investigator using RECIST v1.1, or death from any cause during the study, whichever occurs first.
From date of randomization until the date of first documented progression or death from any cause, whichever occurred first, or last follow-up for patients alive without progression, assessed up to approximately 24 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
ORR
Zeitfenster: From date of randomization until PD or death from any cause, assessed up to 24 months
ORR is defined as the rate of CR or PR.Partial response (PR) is defined as a reduction of HCG by 50% or more from the starting value in continuous measurements; Complete response (CR) is defined as HCG normalization of continuous measurements at least two weeks intervals.
From date of randomization until PD or death from any cause, assessed up to 24 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Xing Xie, doctor, Women's Hospital School of Medicine Zhejiang University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

15. April 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

15. April 2024

Studienabschluss (Voraussichtlich)

15. April 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. März 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. März 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

23. März 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

3. Juni 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. Juni 2022

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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