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Promoting Equity for Cancer Screening and Follow-up

19. Oktober 2021 aktualisiert von: Chyke A. Doubeni, Mayo Clinic

Promoting Equity Through Multicomponent Strategies for Cancer Screening and Follow-up (PREMiS)

This is a randomized trial to assess the efficacy of reminder mechanisms on colorectal cancer (CRC) screening uptake among a cohort of patients who were previously mailed a multitarget stool DNA (mt-sDNA) test and did not complete the screening. Patients will be identified as being due for CRC screening and will be mailed a mt-sDNA kit to their home. Patients who do not complete screening with mt-sDNA within 30 days will be identified and randomized into one of three study arms to receive reminders to complete the mt-sDNA screening. The primary outcome is the rate of completion of screening for colorectal cancer with mt-sDNA test.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Colorectal cancer (CRC) is the third leading cause of cancer-related death in the United States, and screening has been shown to reduce mortality from CRC. Screening is underutilized in the United States, particularly in some communities such as Blacks/African Americans, American Indians/Alaskan Natives, and rural populations, contributing to disparities in mortality.

For CRC screening, mt-sDNA testing is one of several tests that are recommended by the United States Preventive Services Task Force (USPSTF). As part of a quality improvement program at our institution, those who are due for CRC screening are identified using a validated electronic algorithm and a kit is mailed directly to each patient. Our intervention is initiated on non-respondents to the mailed mt-sDNA outreach by testing the use of a technology-enabled reminder system.

Thirty days after being mailed a mt-sDNA kit, patients who have not completed the screening will be randomized to receive a reminder to complete the mt-sDNA screening by one of three mechanisms (time 0):

  1. Automated reminder using the EHR patient portal messaging system.
  2. Automated reminder using a customized interactive voice response (IVR) system
  3. Personalized reminder phone calls from the clinical team

This will allow for an empirical test of processes that can be employed to improve delivery of CRC screening and reduce preventable deaths in populations that are underserved with evidence-based interventions.

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Minnesota
      • Rochester, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55905
        • Mayo Clinic in Rochester

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

50 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Adults, between 50 to 75 years old.
  • Due for colorectal cancer screening based on not having a record of a colonoscopy within 10 years, sigmoidoscopy, or CT colonography within 5 years, mt-sDNA within 3 years, or FIT within 1 year.
  • Asymptomatic for colorectal cancer such as rectal bleeding or reported abdominal mass.

Exclusion Criteria:

  • For the intervention study, patients will be restricted to those aged 50 to 75 years and are due for colorectal cancer screening.
  • We will exclude any patient who has:
  • Had prior colonoscopy within 10 years, sigmoidoscopy within 5 years, mt-sDNA within 3 years, CT colonography within 5 years, and FOBT/FIT within twelve months of inclusion into the study;
  • A diagnosis of CRC or other GI cancer;
  • History of confirmed Inflammatory Bowel Disease (Crohn's disease, ulcerative colitis) or other colitis;
  • Had a colectomy, partial or total;
  • A diagnosis of Lynch Syndrome;
  • A diagnosis of Familial Adenomatous Polyposis (FAP);
  • Iron deficiency anemia;
  • Lower GI bleeding;
  • A metastatic (Stage IV) blood or solid tumor cancer;
  • End stage renal disease;
  • A first degree relative with CRC prior to age 50 or 2+ first degree relatives diagnosed at any age.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: IVR Reminder
Participants will receive an interactive voice reminder
Participants will receive an interactive voice reminder (IVR) to complete mt-sDNA screening at day 7 and 21.
Aktiver Komparator: Personalized Phone Call Reminder
Participants will receive a personalized phone call
Patients will receive a scripted phone call from the research team to remind them to complete the mt-sDNA screening at day 7 and 21.
Aktiver Komparator: Portal Message Only
Participants will receive a online patient portal message reminder
Patients will receive an EHR patient portal message with a scripted message to remind them to complete the mt-sDNA screening at day 7 and 21.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Primary Endpoint (intention-to-treat)
Zeitfenster: Completion by 6 months post randomization
The completion rate of mt-sDNA among eligible patients. The primary comparison will be the return rate compared across intervention arms.
Completion by 6 months post randomization

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Secondary Outcome (per protocol analysis)
Zeitfenster: Completion by 6 months post randomization
The completion rate of mt-sDNA among eligible patients. The comparison will be the return rate compared across intervention arms, excluding participants who received an alternative intervention due to not having appropriate portal access.
Completion by 6 months post randomization

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Chyke Doubeni, MBBS, MPH, Mayo Clinic

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. September 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Mai 2023

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Mai 2023

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. April 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

1. April 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

5. April 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

27. Oktober 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. Oktober 2021

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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