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Single Arm Phase II Study of Fractionated Stereotatic Radiation Therapy (FSRT) for Bone Metastases in Breast Cancer

23. Juni 2021 aktualisiert von: Fudan University
Fractionated stereotatic radiation therapy (FSRT) that very precisely delivers a high dose of radiation directly to the tumor may kill more tumor cells and cause less damage to normal tissue. The purpose of this study is to find out if FSRT is safe and effective in the treatment of metastatic spinal tumors of breast cancer.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Detaillierte Beschreibung

Eligible breast cancer patients with bone metastases will be treated with FSRT. 9-10 Gy x 3Fx or 6-7 Gy x 5Fx image-guided fractionated stereotatic radiation therapy will be used.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

120

Phase

  • Phase 2
  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

    • Shanghai
      • Shanghai, Shanghai, China, 200032
        • Rekrutierung
        • Fudan University Shanghai Cancer Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Diagnosis of invasive breast cancer
  2. Signed informed consent
  3. Bone metastases (confirmed by MRI within 4 weeks of enrollment).
  4. Paraosseous soft tissue ≤ 5cm. The tumour could involve the vertebral column, but did not have to, nor did it need to enter the spinal canal.
  5. KPS ≥ 40 or ECOG 0-2.
  6. The tumor is at least 2 mm away from the spinal cord. If the tumor is closer than 2 mm, surgical resection is required prior to FSRT or the total prescription dose of spinal cord is strictly limited.
  7. Failure of previous conventional external beam radiotherapy or surgery, residual tumor after surgery, medical inoperability, and refusal to undergo surgery.
  8. A maximum of three distinct noncontiguous spinal metastases per patient was allowed, and each of the separate sites may have involvement of 2 contiguous vertebral bodies.
  9. Patients have sufficient bone marrow reserve and liver and kidney function: neutrophil count ≥ 1500 cells / mm3; platelet count ≥ 70000 / mm3; hemoglobin (Hgb) ≥ 8.0 g / dl; if there is liver metastasis, AST and ALT < 3x ULN
  10. The interval between systemic chemotherapy is more than 2 weeks, and the side effects recovery from previous treatment ≤ grade 1
  11. Patients receiving bisphosphonates, endocrine or targeted therapy at the same time were not included

Exclusion Criteria:

  1. Patients with mechanically unstable spine or epidural spinal cord compression were excluded; however, patients with previously documented spinal cord compression that had been decompressed and stabilized were eligible. Patients with > 50% loss of vertebral body height were excluded.
  2. Patients in whom a delay in initiating treatment might have adversely affected neurological outcome.
  3. Patients with a pacemaker, unable to undergo MR imaging and unable to lie flat for at least 30 minutes.
  4. Patients who had a history of previous radiotherapy to the spine at the current level of interest.
  5. Patients who had received prior external-beam irradiation to the spine within 3 months of registration.
  6. Patients who had received systemic radiotherapy (Strontium-89) within 30 days of starting protocol treatment.
  7. Patients who had received chemotherapy within 2 weeks of starting protocol treatment.
  8. Patients who are unwilling or unable to receive regular follow-up.
  9. The patients judged by the researchers who could not be included in some special cases.
  10. Serious complications: cardiovascular disease, end-stage renal disease, serious liver disease, infection, et al.
  11. Pregnant women.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Fractionated Stereotatic Radiation Therapy
Participants prescribed to receive 9 Gy x 3 or 10 Gy x3 image-guided fractionated stereotatic radiation therapy.
Andere Namen:
  • Stereotatic Fractionated Radiation

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Local Control Rate
Zeitfenster: 3 years
Determine the local control rate of FSRT in patients with bone metastasis of breast cancer
3 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Pain Control
Zeitfenster: 3 years
Evaluate whether FSRT improves pain control as measured by Brief Pain Inventory (BPI) after FSRT in patients with spinal metastasis of breast cancer
3 years
Overall Survival
Zeitfenster: 3 years
Time from the date of informed consent until to the date of death, regardless of the cause of death
3 years
Progression Free Survival
Zeitfenster: 3 years
Time from the date of radiotherapy to the investigator-determined date of progression or death due to any cause, whichever occurs first
3 years
Quality of Life
Zeitfenster: 3 years
Evaluate the quality of life according to EORTC QLQ-BM22
3 years
Vertebral Fracture and Radiation Myelitis
Zeitfenster: 3 years
Determine the incidence of bone fracture and radiation myelitis
3 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Zhaozhi Yang, MD, Ph.D, Fudan University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Januar 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2025

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. April 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. Juni 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

1. Juli 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

1. Juli 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. Juni 2021

Zuletzt verifiziert

1. April 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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