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Clinical Study of Chidamide Combined With Fulvestrant in the Treatment of Hormone Receptor-positive Advanced Breast Cancer

8. September 2021 aktualisiert von: Tao Sun, Liaoning Tumor Hospital & Institute
This is a Open-label study of chidamide in combination with fulvestrant for the treatment of postmenopausal women with hormone receptor positive, Her2 negative, advanced breast cancer who have received no or only one line of endocrine therapy for advanced breast cancer.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

82

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Liaoning
      • Shenyang, Liaoning, China, 110042
        • Rekrutierung
        • Liangning Tumor Hospital &Institute
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. women aged ≥ 18 years, histologically or cytologically confirmed HR positive (ER expression ≥ 10%, PR positive or negative), HER2 negative breast cancer patients;
  2. before enrollment for unresectable locally advanced or metastatic breast cancer, and at least one measurable lesion or no measurable lesion and bone metastasis alone patients;
  3. For locally advanced or metastatic breast cancer, no previous endocrine therapy or first-line endocrine therapy, and no previous use of CDK4/6 inhibitors. Specifically, it includes the following conditions:

    Cohort 1: (neo) recurrence > 12 months after the end of adjuvant endocrine therapy, and without any rescue therapy · newly diagnosed advanced breast cancer without any rescue therapy Cohort 2: (neo) recurrence during or ≤ 12 months after the completion of adjuvant endocrine therapy, and without any rescue therapy · recurrence > 12 months after the completion of adjuvant endocrine therapy, and progression by first-line endocrine therapy · newly diagnosed advanced breast cancer and progression by first-line endocrine rescue therapy

  4. Cohort 1 without previous chemotherapy for advanced breast cancer; Cohort 2 with ≤ 1 previous chemotherapy for advanced breast cancer;
  5. no brain metastasis or asymptomatic brain metastasis;
  6. ECOG score 0-1;
  7. Absolute neutrophil count ≥ 1.5 × 109/L, platelet ≥ 100 × 109/L, hemoglobin ≥ 90 g/L;
  8. Expected survival time ≥ 3 months;
  9. Voluntarily participate in this clinical trial, sign the written informed consent;

Exclusion Criteria:

  1. no measurable lesions (except bone metastases alone), such as pleural or pericardial exudates, ascites, etc.
  2. Patients who have undergone major surgical procedures or significant trauma before enrollment, or are expected to undergo major surgical treatment
  3. Patients who have previously been treated with CDK4/6 inhibitors, fulvestrant or HDAC inhibitors (including romidepsin, vorinostat, berlistat, parabrestat), but have received 1 cycle (≤ 2 times, on d1, d15, respectively) of fulvestrant within 28 days (before enrollment) are allowed
  4. Known history of allergy to the drug components of this protocol
  5. Meningeal metastasis before enrollment
  6. Uncontrollable serosal effusion
  7. Active infection [an active bacterial, viral, fungal, mycobacterial, parasitic or other infection (excluding fungal infections of the nail bed) within 4 months prior to Screening or any major infectious event requiring intravenous antibiotics, or targeted antiviral therapy, or hospitalization], or persistent fever within 14 days prior to Screening
  8. a history of immunodeficiency, including HIV test positive, or suffering from other acquired, congenital immunodeficiency diseases, or a history of organ transplantation;
  9. according to the investigator's judgment, there are serious hazards to the patient's safety, or affect the patient to complete the study of concomitant diseases (such as: severe hypertension, diabetes, thyroid disease, active infection, etc.);
  10. History of definite neurological or psychiatric disorders, including epilepsy or dementia
  11. Subjects who, in the opinion of the investigator, are not suitable for the study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Chidamid + Fulvestrant
chidamide 30mg orally,Biw
Fulvestrant 500mg i.m. injections every 28 days (Cycle n Day 1) with 1 additional dose on Day 15 of Cycle 1

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Gesamtansprechrate (ORR)
Zeitfenster: Bis etwa 26 Monate
Die Gesamtansprechrate (ORR) ist definiert als der Anteil der Patienten mit dem besten Gesamtansprechen des vollständigen Ansprechens (CR) oder partiellen Ansprechens (PR) gemäß RECIST 1.1.
Bis etwa 26 Monate

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Gesamtüberleben (OS)
Zeitfenster: Bis ca. 58 Monate
Zeit vom Datum der Randomisierung bis zum Datum des Todes jeglicher Ursache.
Bis ca. 58 Monate
Progression Free Survival (PFS)
Zeitfenster: Up to approximately 26 months
PFS is defined as the time from the date of randomization to the date of the first documented progression or death due to any cause.
Up to approximately 26 months
Clinical Benefit Rate (CBR)
Zeitfenster: Up to approximately 26 months
Clinical benefit rate (CBR), defined as the proportion of patients with a best overall response of complete response (CR) or partial response (PR) or stable disease (SD) lasting 24 weeks or longer as defined in RECIST 1.1.
Up to approximately 26 months
Duration of Response (DOR)
Zeitfenster: Up to approximately 26 months
Time from the first documented response (CR or PR) to the first documented progression or death due to underlying cancer as defined in RECIST 1.1.
Up to approximately 26 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

18. August 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

18. Juni 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

18. September 2023

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. September 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. September 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

17. September 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

17. September 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. September 2021

Zuletzt verifiziert

1. September 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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