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Evaluation of Novel Biomarkers in Early Recognition of Acute Kidney Injury After Orthopedic Operations.

4. April 2022 aktualisiert von: Marek Janiak, Medical University of Warsaw
Surgical treatment of hip fracture may be complicated by acute kidney injury. The aim of this study is to investigate whether the investigators can find a better biomarker than creatinine to recognize this problem at an earlier stage.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Extensive orthopedic surgical procedures may have many postoperative complications. One of those, sometimes overlooked, is acute kidney injury. Classically defined by KDIGO criteria as an increase in creatinine concentration, may go by unnoticed due to a late peak in serum concentration of this marker. There is still need for "nephrological troponin" which could easily and with a low margin of doubt identify acute kidney injury.

The investigators have planned a double-center study, in cooperation with the 'Department of Anesthesiology and Intensive Therapy with the Postoperative Subdivision' of the 'Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny im. prof. Adama Grucy CMKP' in Otwock, concentrating on measuring concentration of biomarkers known to indicate acute kidney injury in different situations: Proenkephalin (PENK), Dickkopf-3 (DKK3), circular RNA (circRNA), Liver-type Fatty Acid-binding Protein (L-FABP), Netrin-1, semaphorin 3a, Tissue Inhibitor of Matrix Metalloproteinase-2 (TIMP-2), Insulin-like Growth Factor-binding Protein 7 (IGFBP-7), Retinol-binding Protein-4 (RBP-4) aiming to find a marker, or group of markers that would allow recognition of renal injury at an early stage to help minimize the effect.

Patients aged at least 18 years, with a hip fracture undergoing, either hip alloplasty, or internal fixation, after providing informed consent, will be included. Patients with end stage renal disease will be excluded. Blood and urine samples will be collected at 5 points of time: 1 - after admission to the operating ward, 2 - following surgery, before leaving the operating ward, 3 - on the 1st postoperative day, 4 - on the 2nd postoperative day, 5 - on the 5th postoperative day, or the day the patient leaves hospital, whichever is first. Additionally patients who will be able to cooperate will have a renal resistive index measured using ultrasonography.

Blood collected from patients, not longer than 8 hours after collection will be tested for PENK concentration (Spingotec GmbH, Berlin, Germany), then plasma obtained from this sample after centrifuging will be frozen together with centrifugated samples of urine in -80 degrees Celsius till analysis.

Additionally, if the concentration of PENK is elevated, the same sample will be tested after 8, 12 and 24 hours of staying at room temperature, to define stability of the test from blood sampling till measurement.

30 days after surgery, an attempt to contact the patient or his/her family is going to be made, to check if the patient has developed need for renal replacement therapy or has required hospitalisation due to kidney dysfunction together with a 30 day mortality evaluation.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

200

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Mazowieckie
      • Otwock, Mazowieckie, Polen, 05-400
        • Rekrutierung
        • Gruca Orthopaedic and Trauma Teaching Hospital
        • Kontakt:
          • Marek Janiak
      • Warsaw, Mazowieckie, Polen, 02-005
        • Rekrutierung
        • I Department of Anesthesiology and Intensive Care Warsaw Medical University
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

all patients able to provide informed consent, who do not have diagnosed end stage renal disease undergoing surgical treatment of hip fracture (either joint alloplasty or internal fixation)

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • age at least 18 years
  • be able to provide informed consent

Exclusion Criteria:

  • end stage renal disease

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Any stage of acute kidney injury as defined by Kidney Diseases Improving Global Outcome
Zeitfenster: 120 hours
Concentration of novel biomarkers, its change and change of renal resistive index considering different stages of acute kidney injury
120 hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Kidney perfusion evaluated by Renal Resistive Index (RRI)
Zeitfenster: 48 hours
Correlation between RRI and concentration of biomarkers
48 hours
Analysis of proenkephalin concentration
Zeitfenster: 24 hours
Change of proenkephalin concentration in the blood sample left at room temperature
24 hours
Kidney dysfunction and mortality
Zeitfenster: 30 days
Evaluation of 30-day need for renal replacement therapy, hospitalization due to kidney failure and/or mortality
30 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

15. März 2022

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. November 2023

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. November 2023

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. Januar 2022

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. März 2022

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

18. März 2022

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

5. April 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. April 2022

Zuletzt verifiziert

1. April 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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