Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Potential for Recovery of Voluntary Finger Extension After Stroke (PROVES)

13. Mai 2026 aktualisiert von: University College, London

Stroke patients with absent voluntary finger extension (VFE) 6-months after stroke are not expected to recover hand function. However, experience from the Queen Square Upper Limb neurorehabilitation service contradicts this view. In this study, we will identify the characteristics of those chronic stroke patients who regain previously absent VFE.

Hundred chronic stroke patients will be recruited with absent/negligible VFE in an external pilot and feasibility study. Transcranial magnetic stimulation will be used to determine the functional integrity of descending white matter pathways. Corticospinal tract integrity to finger extensor muscles will be based on whether motor-evoked potentials are present (MEP+) or absent (MEP-). Reticulospinal tract activity will be assessed by measuring ipsilateral MEP amplitudes and the Start-React response.

All patients will then receive 3-months of neuromuscular electrical stimulation plus home exercise, designed to strengthen wrist/finger extensors, reduce spasticity and increase corticospinal excitability. The primary outcome measure will be restoration of VFE.

It is predicted that VFE will be restored in MEP+ but not MEP- patients. MEP- patients will have higher reticulospinal tract activity associated with spasticity. Restoration of VFE will allow patients to engage in evidence-based upper limb training to improve function e.g. constraint induced movement therapy or repetitive task training.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

100

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Professor Nick Ward, MD
  • Telefonnummer: +44 20 3448 3486
  • E-Mail: n.ward@ucl.ac.uk

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

      • London, Vereinigtes Königreich, WC1N 3BJ
        • University College London- Department of Clinical and Movement Neurosciences

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria

  • Diagnosed with a Stroke >6 months previously
  • Medical Research Council (MRC) grade 0 or 1 in long finger extensors.

Exclusion Criteria

  • Presence of spasticity in any wrist/finger flexors (including lumbricals) >2 on Modified Ashworth Scale
  • Unable to get hand flat on table top
  • Botulinum toxin to long finger or wrist flexors < 24 weeks prior to pre-treatment assessment (i.e. effects should have worn off).

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Neuromuscular electrical stimulation (NMES) and home exercise programme
Three month intervention programme of Neuromuscular electrical stimulation (NMES) and home exercise programme

-Neuromuscular and Electrical Stimulation (NMES): All participants will undergo a NMES treatment programme designed to strengthen wrist and finger extensors. Participants and their carers will receive training in NMES set up from the research physiotherapist. Surface electrodes are placed over the motor points of extensor carpi radialis and extensor digitorum communis to produce wrist and finger extension simultaneously.

Home exercise: We aim for all patients to perform the Graded Repetitive Arm Supplementary Program (GRASP) level 1 (for severely affected upper limbs) for a minimum of 60 minutes/day, 5 days/week. Patients will be provided with an exercise book containing written and pictorial instructions for each exercise, and the kits contained inexpensive equipment to complete the exercises. Exercises included strengthening of the arm and hand, range of motion, and gross and fine motor skills.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Voluntary Finger Extension (VFE)
Zeitfenster: Day 1 and Day 90
Can participants achieve at least 10° of thumb abduction/extension, and at least 10° of extension in a minimum of 2 additional digits (movements need to be repeatable 3 times in 1 minute). The extent of VFE will be measured using an electronic goniometer. Extent of finger extension is calculated for each finger as a composite of extension at metacarpophalangeal, proximal and distal interphalangeal joints.
Day 1 and Day 90

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Upper Extremity Fugl-Meyer Assessment
Zeitfenster: Day 1 and Day 90
Measurement of upper limb motor recovery after stroke
Day 1 and Day 90
Hand Dynamometry
Zeitfenster: Day 1 and Day 90
Measurement of grip strength
Day 1 and Day 90
Fugl-Meyer Assessment - Sensory function
Zeitfenster: Day 1 and Day 90
As of part of the Fugl-Meyer Assessment, this measure is used to evaluate somatosensory function of the upper limbs.
Day 1 and Day 90
Modified Tardieu Scale (MTS)
Zeitfenster: Day 1 and Day 90
MTS is a clinical tool used to assess spasticity.
Day 1 and Day 90
KINARM- Passive Stretch Task
Zeitfenster: Day 1 and Day 90
The KINARM Passive Stretch Task is a quantitative assessment performed with the KINARM robotic assessment system in which the participant's limb is passively displaced by the robot while they are instructed to remain relaxed. The device applies controlled position- or torque-driven perturbations to one or more joints (typically elbow and/or shoulder) across predefined velocities and ranges of motion.
Day 1 and Day 90
Box and Block Test (BBT)
Zeitfenster: Day 1 and Day 90
BBT is a standard assessment to measure manual dexterity and gross motor coordination of the hands.
Day 1 and Day 90
Stroke Impact Scale (SIS)
Zeitfenster: Day 1 and Day 90
SIS is a self-reported questionnaire designed to measure the multidimensional impact of stroke on a person's life.
Day 1 and Day 90
Neurophysiological- Corticospinal Tract Integrity
Zeitfenster: Day 1 and Day 90
Corticospinal tract integrity is measured using Transcranial Magnetic Stimulation (TMS) to evaluate the functional status of motor pathways in the brain and spinal cord - identified as Motor Evoked Potential Positive (MEP+) or Negative (MEP-). Resting and Active Motor Threshold will also be measured in addition with the Compound Muscle Action Potential.
Day 1 and Day 90
Neurophysiological- Reticulospinal Tract Integrity
Zeitfenster: Day 1 and Day 90
This will be assessed using the Start React Protocol and measurement of ipsilateral Motor Evoked Potentials (iMEPs).
Day 1 and Day 90
Neurophysiological- Somatosensory Evoked Potentials
Zeitfenster: Day 1 and Day 90
Median nerve somatosensory evoked potentials will be measured using Electroencephalography (EEG). The measures will mainly involve recording cortical responses to peripheral nerve stimulation.
Day 1 and Day 90

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Nick Ward, MD, University College, London

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. September 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Juni 2029

Studienabschluss (Geschätzt)

1. September 2029

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. April 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

18. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

18. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Abonnieren