- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07621978
Variable Intense Training for Ataxia and Locomotion (VITAL)
27. Mai 2026 aktualisiert von: George Hornby, Indiana University
Feasibility and Potential Efficacy of High-intensity Gait Training in Individuals With Cerebellar Damage
The goal of this study is to evaluate the feasibility and potential preliminary efficiency of high-intensity training focused on stepping in variable contexts as compared to conventional training in individuals with cerebellar disease
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
The goal of this study is to evaluate the feasibility and potential preliminary efficiency of high-intensity training focused on stepping in variable contexts as compared to conventional training in individuals with cerebellar disease
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
20
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Thomas G Hornby
- Telefonnummer: 3123508291
- E-Mail: tghornby@iu.edu
Studieren Sie die Kontaktsicherung
- Name: Christopher Henderson
- Telefonnummer: 3173292353
- E-Mail: henderce@iu.edu
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Ages 18-85
- >6 months following brain injury or diagnosis of cerebellar dysfunction
- A total score of > 4 on items 5-8 on the SARA for the ipsilateral limb
- Ability to ambulate 10 m at self-selected gait speeds (SSV) <1.2 m/s with no greater than minimal physical assistance permitted for postural stability only, but with below knee bracing and/or assistive device as needed
- Weight < 350 pounds
- Able to follow 1-step command
- Medical clearance to participate
Exclusion Criteria:
- Uncontrolled cardiopulmonary or metabolic disease that limits exercise participation, active heterotopic ossification, recurrent history of lower extremity fractures, previous orthopedic or other peripheral or central neurologic injury that may impair locomotor activities
- Currently participating in other physical therapy
- >50 units of Botox within the past three months in the lower extremity OR in the lower extremity, but above the knee if the participant wears an ankle-foot-orthosis
- Individuals deemed not stable between Pre-Baseline Testing and Baseline Testing
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: High-intensity training in variable contexts
High-intensity training focused on stepping tasks in variable contexts (tasks and environments) while targeting higher cardiovascular intensity (>75% maximum predicted heart rates) during up to 40 mins of 1-hr sessions.
A total of 20 sessions will be targeted.
|
High intensity stepping training: Training sessions will focus on maximizing stepping activities in variable contexts while targeting ≥70% HR reserve (or approximately 80% age-predicted maximum HR) calculated using the Karvonen formula.
Target HR will be decreased by 10 beats if the individual is on beta-blockers.
Intensity will also be monitored using the Borg RPE scale every 3-5 minutes with goals of ≥15 on a 6-20 scale.
The intensity of the walking training will be primarily modulated through the treadmill speed and incline as well as addition of weights to the torso or limbs for the purpose of error augmentation and not to dampen ataxia.
Sessions will focus on achieving up to 40 minutes of stepping training within each 60-minute session.
Potential tasks include walking in multiple directions, over inclines and obstacles, and/or with weighted vests and leg weights with limited handrail use as tolerated and decided by the therapist and participant.
Andere Namen:
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|
Aktiver Komparator: Conventional balance training
Conventional balance activities will consist of sitting and standing balance exercises, with selected dynamic stability exercises performed during walking tasks.
Heart rates will be monitored with no targeted range.
All sessions will be 1-hr long with balance activities for up to 40 minutes per session.
A total of 20 sessions will be targeted.
|
Conventional training: Training sessions will focus on improving static and dynamic balance, while calculated using the Karvonen formula.
Target HR ranges will be decreased by 10 beats if the individual is on beta-blockers.
Intensity will also be monitored using heart rates and RPE every 3-5 minutes with goals of <14 on a 6-20 scale.
Sessions will focus on balance training for up to 40 minutes within a 60-minute session.
Individuals will perform ~10 minutes (~25% of sessions) on balance activities in the sitting position, ~20 minutes (50% of sessions) of standing positions and ~10 minutes (25% of sessions) of walking training.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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6-min walk test
Zeitfenster: Changes from baseline to post-training following up to 20 sessions over approximately 8 weeks
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Participants will walk for 6 minutes with instructions to "cover as much ground as they can".
|
Changes from baseline to post-training following up to 20 sessions over approximately 8 weeks
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Thomas G Hornby, Indiana University
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Keller JL, Bastian AJ. A home balance exercise program improves walking in people with cerebellar ataxia. Neurorehabil Neural Repair. 2014 Oct;28(8):770-8. doi: 10.1177/1545968314522350. Epub 2014 Feb 13.
- Hornby TG, Henderson CE, Plawecki A, Lucas E, Lotter J, Holthus M, Brazg G, Fahey M, Woodward J, Ardestani M, Roth EJ. Contributions of Stepping Intensity and Variability to Mobility in Individuals Poststroke. Stroke. 2019 Sep;50(9):2492-2499. doi: 10.1161/STROKEAHA.119.026254. Epub 2019 Aug 22.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
15. Juni 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
15. Juni 2028
Studienabschluss (Geschätzt)
15. Dezember 2028
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
27. Mai 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
27. Mai 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
2. Juni 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
2. Juni 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
27. Mai 2026
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- IU31611
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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