Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Robot Assisted Minimally Invasive Treatment Versus Conventional Surgery for FFP3-4 Fragility Fractures of the Pelvis in Elderly Patients

9. Juni 2026 aktualisiert von: Junbo Liang

Comparing the Efficacy and Safety of Robot Assisted Minimally Invasive Treatment Versus Conventional Surgery in Elderly Patients With FFP3-4 Fragility Fractures of the Pelvis

This prospective randomized controlled trial aims to compare the efficacy and safety of robot assisted minimally invasive treatment versus conventional surgery in elderly patients with FFP3-4 fragility fractures of the pelvis. Eligible patients will be stratified according to FFP classification and randomly assigned in a 1:1 ratio to receive either robot assisted minimally invasive fixation or conventional surgical treatment. Primary and secondary outcomes include pain relief, early mobilization, functional recovery, perioperative complications, venous thromboembolism events, laboratory parameters, imaging outcomes, and healthcare resource utilization. The study aims to provide evidence for optimizing surgical treatment strategies in elderly patients with unstable pelvic fragility fractures.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

This study is a prospective, single center, stratified randomized controlled trial designed to compare the efficacy and safety of robot assisted minimally invasive treatment versus conventional surgery in elderly patients with FFP3-4 fragility fractures of the pelvis.

A total of 88 patients will be enrolled and randomly assigned in a 1:1 ratio to either the robot assisted minimally invasive treatment group or the conventional surgery group. Randomization will be stratified according to FFP classification (FFP3 or FFP4) using a computer generated randomization sequence.

Eligible participants include patients aged 60 years or older diagnosed with osteoporosis related FFP3 or FFP4 pelvic fragility fractures caused by low energy trauma. The primary objective is to compare perioperative outcomes, pain control, early mobilization, functional recovery, imaging outcomes, venous thromboembolism events, laboratory parameters, complications, opioid consumption, and healthcare resource utilization between treatment strategies.

Patients in the robot assisted treatment group will undergo robot assisted minimally invasive pelvic fixation using robotic navigation assisted percutaneous screw placement. Patients in the conventional surgery group will undergo standard open surgical fixation according to fracture characteristics and surgeon judgment.

Outcome measures include pain scores, Majeed pelvic function score, EQ 5D, SMFA, imaging evaluation of fracture healing, venous thromboembolism events, laboratory parameters, muscle mass changes, bone mineral density, opioid consumption, perioperative indicators, complications, and healthcare costs. Follow up assessments will be performed at postoperative day 3, 2 weeks, 1 month, 2 months, 3 months, 6 months, and 1 year.

The results of this study may provide evidence regarding the optimal surgical treatment strategy for elderly patients with unstable pelvic fragility fractures.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

88

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Zhejiang
      • Linhai, Zhejiang, China, 317000
        • No. 150 Ximen Road
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age ≥ 60 years
  • Low energy trauma
  • Diagnosis of osteoporosis
  • Diagnosis of FFP3 or FFP4 fragility fractures of the pelvis
  • Injury duration less than 3 weeks
  • Ability to provide written informed consent

Exclusion Criteria:

  • Severe open injury or skin infection at the surgical site
  • Hemodynamic instability preventing anesthesia or surgery
  • Severe psychiatric disorders or dementia
  • Severe obesity affecting imaging quality
  • Severe systemic diseases preventing surgery
  • Pathological fracture
  • Current chemotherapy, radiotherapy, systemic corticosteroid therapy, or growth factor therapy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Robot Assisted Minimally Invasive Treatment Group
Participants undergo robot assisted minimally invasive fixation for FFP3-4 fragility fractures of the pelvis using robotic navigation assisted percutaneous screw placement.
Robot assisted minimally invasive fixation is performed using robotic navigation assisted percutaneous screw placement for stabilization of unstable pelvic fragility fractures.
Aktiver Komparator: Conventional Surgery Group
Participants undergo conventional open surgical fixation for FFP3-4 fragility fractures of the pelvis.
Conventional open reduction and internal fixation for FFP3-4 pelvic fragility fractures performed without robotic assistance.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Visual Analog Scale (VAS) for Pain
Zeitfenster: At 1 hour, 2 hours, 3 hours, 4 hours, 5 hours, 6 hours, 12 hours, day 1, day 2, day 3, 2 weeks, 1 month, 2 months, 3 months, 6 months, and 1 year after treatment
Visual Analog Scale (VAS) for pain. Scores range from 0 to 10, where 0 indicates no pain and 10 indicates the worst imaginable pain. Higher scores indicate worse pain severity.
At 1 hour, 2 hours, 3 hours, 4 hours, 5 hours, 6 hours, 12 hours, day 1, day 2, day 3, 2 weeks, 1 month, 2 months, 3 months, 6 months, and 1 year after treatment
Majeed Pelvic Function Score
Zeitfenster: At day 3, 2 weeks, 1 month, 2 months, 3 months, 6 months, and 1 year after treatment
The Majeed Pelvic Function Score is used to evaluate functional recovery after pelvic fracture treatment. Scores range from 0 to 100, with higher scores indicating better functional outcomes and quality of life.
At day 3, 2 weeks, 1 month, 2 months, 3 months, 6 months, and 1 year after treatment

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
EuroQol 5-Dimension 3-Level Questionnaire
Zeitfenster: At day 3, 2 weeks, 1 month, 2 months, 3 months, 6 months, and 1 year after treatment
Health related quality of life assessed using the EuroQol 5-Dimension 3-Level Questionnaire (EQ-5D-3L). The EQ-5D index score ranges from values below 0 (health states considered worse than death) to 1.0 (full health). Higher scores indicate better health related quality of life.
At day 3, 2 weeks, 1 month, 2 months, 3 months, 6 months, and 1 year after treatment
Short Musculoskeletal Function Assessment (SMFA)
Zeitfenster: At day 3, 2 weeks, 1 month, 2 months, 3 months, 6 months, and 1 year after treatment
Musculoskeletal function assessed using the 46-item Short Musculoskeletal Function Assessment (SMFA). Raw questionnaire scores are transformed to a standardized score ranging from 0 to 100. Higher scores indicate worse musculoskeletal function and greater disability.
At day 3, 2 weeks, 1 month, 2 months, 3 months, 6 months, and 1 year after treatment
Complication
Zeitfenster: From treatment initiation to 1 year follow up
From treatment initiation to 1 year follow up
Fracture Healing
Zeitfenster: At day 3, 2 weeks, 1 month, 2 months, 3 months, 6 months, and 1 year after treatment
At day 3, 2 weeks, 1 month, 2 months, 3 months, 6 months, and 1 year after treatment
Opioid Consumption
Zeitfenster: Time Frame: Postoperative Days 0-3
Assessment of cumulative opioid consumption during hospitalization
Time Frame: Postoperative Days 0-3
Serum C-Reactive Protein Level
Zeitfenster: Time Frame: Preoperative, Day 1, Day 3, 2 weeks, 1 month, 2 months, 3 months, 6 months, and 1 year after treatment
Time Frame: Preoperative, Day 1, Day 3, 2 weeks, 1 month, 2 months, 3 months, 6 months, and 1 year after treatment
Hemoglobin Level
Zeitfenster: Time Frame: Preoperative, Day 1, Day 3, 2 weeks, 1 month, 2 months, 3 months, 6 months, and 1 year after treatment.
Time Frame: Preoperative, Day 1, Day 3, 2 weeks, 1 month, 2 months, 3 months, 6 months, and 1 year after treatment.
Operative time
Zeitfenster: perioperative
Duration of surgery measured in minutes.
perioperative
Intraoperative Blood Loss
Zeitfenster: perioperative
Estimated intraoperative blood loss measured in milliliters.
perioperative
Length of Surgical Incision
Zeitfenster: perioperative
Length of skin incision measured in centimeters.
perioperative

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Juni 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

30. Dezember 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

10. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

10. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Robot Assisted Minimally Invasive Fixation

Abonnieren