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Comparison of Immediate Changes in Cervical Range of Motion Following Cervical Extension and Downslip Mobilizations.

14. Juni 2026 aktualisiert von: Kim Ennis, Missouri State University

Cervical Rotation Range of Motion Improvements Following Cervical Extension vs Downslip Mobilizations

The purpose of this study is to compare the efficacy seated cervical extension glides vs supine downslip glides, on both cervical rotation range of motion and patient comfort. Information gathered from this study may be used to help clinicians determine the most beneficial methods of cervical mobilizations as a rehabilitation tool.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Subjects were randomized to either the Downslips group or the Seated AP Extension Glide. Prior to and immediately after mobilization, bilateral cervical rotation range of motion measurements were taken in seated using the Cervical Range of Motion device (CROM) which has been shown to have good validity and reliability. The starting sides of both cervical spine mobilizations were chosen at the start of data collection. After that, both therapists alternated the side to begin the mobilization with each new subject. Each mobilization was performed 5x40" with a twenty second rest between. All five mobilizations are performed first on one side, then the contralateral side in the same manner, prior to the subject returning to the seated position for retesting of their cervical rotation range of motion with the CROM. The same researcher performed the CROM measurement pre- and post-mobilization rotational testing to reduce interrater error. Following the final CROM measurement, the subject was then asked to rate their perceived comfort with the technique using a modified Visual Analogue Scale, with 0 being no pain and 10 being the most uncomfortable.

The downslip mobilization is completed in supine, with the practitioner positioned at the patient's head. The practitioner places their second metacarpophalangeal joint of the mobilization hand on the articular pillar of C2 while the stabilizing hand is on the occiput allowing for motion to occur.

Mobilization will be in an direction that is caudal and dorsal towards the subject's contralateral hip for 5x40" with a 20" rest in between. The supine downslip mobilization will be performed by the same therapist bilaterally for all subjects; this therapist has more than thirteen years of clinical experience with advanced manual therapy training. The Seated AP Extension mobilization is completed with the subject(s) seated in the Frankfort neutral position. The therapist starts by palpating the articular pillar. The stabilizing hand is placed on C3's lamina, applying a force perpendicular to a line through the oribita to block the caudal segment. The therapist's mobilizing hand will be supinated so that their lateral 5th metacarpal is on the lamina of C2. The subject is then brought into extension and rotation to the C2-3 segment and a caudal-dorsal mobilization is applied respecting the cervical spines facet joint orientation of 45 degrees for 5x40" with a 20" rest in between. The Supine AP Extension mobilization will be performed by the same therapist bilaterally for all subjects; this therapist has more than thirteen years of clinical experience with advanced manual therapy training.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

128

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Missouri
      • Springfield, Missouri, Vereinigte Staaten, 65810
        • Rekrutierung
        • Missouri State University - Physical Therapy Clinic
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • healthy individuals
  • 18-45 years of age.

Exclusion Criteria:

  • current or previous history of neck pain;
  • cervical spine instability;
  • history of cervical spine surgery;
  • neurological issues;
  • contraindications to mobilization including fractures, coagulation issues, and osteoporosis

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Cervical Downslips
Mobilization in supine on the C2-3 articular pillar in a direction that is caudal-medial-ventral.
Experimental: Cervical Extension Glides
Mobilization of C2 on C3 in a direction that is dorsal, lateral, and caudal.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Cervical Range of Motion
Zeitfenster: Immediately following mobilization
Immediately following mobilization

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

12. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

28. September 2026

Studienabschluss (Geschätzt)

28. September 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

18. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

18. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

14. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Beschreibung des IPD-Plans

We will de-identify the individual participant data to share our primary outcome measurement of pre- and post-mobilization cervical range of motion.

IPD-Sharing-Zeitrahmen

This information will be available until statistical analysis has been completed by October 2028.

IPD-Sharing-Zugriffskriterien

Other faculty researchers including: Dalton Burke, Mike Rider, Brent Denny, Blaise Burgeois, Bob Salvatori, Hazel Anderson. They will be able to access it on a Dropbox folder that is private for anyone without access to the link.

Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen

  • STUDIENPROTOKOLL

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Zervikale Krankheit

Klinische Studien zur Cervical Downslip Mobilization

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