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Epirubicin and Celecoxib in Treating Patients With Hepatocellular Carcinoma

7. Juni 2012 aktualisiert von: Northwestern University

Phase I/II Study of Epirubicin and Celecoxib for Hepatocellular Carcinoma

RATIONALE: Celecoxib may stop the growth of tumor cells by stopping blood flow to the tumor. Drugs used in chemotherapy use different ways to stop tumor cells from dividing so they stop growing or die. Combining celecoxib with epirubicin may kill more tumor cells.

PURPOSE: This phase I/II trial is studying the side effects and best dose of epirubicin when given together with celecoxib and to see how well it works in treating patients with hepatocellular carcinoma (liver cancer).

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

OBJECTIVES:

  • Determine the maximum tolerated dose of epirubicin when administered with celecoxib in patients with hepatocellular carcinoma.
  • Determine the response rate in patients treated with this regimen.
  • Determine the 6-month and overall survival of patients treated with this regimen.
  • Determine the toxicity profile of this regimen in these patients.
  • Determine the effects of this regimen on serum levels of vascular endothelial growth factor and correlate these effects with response in these patients.
  • Correlate the expression of cyclooxygenase-2 in tumor tissue and nonmalignant liver tissue with response in patients treated with this regimen.

OUTLINE: This is a dose-escalation study of epirubicin.

  • Phase I:Patients receive epirubicin IV over 20 minutes on day 1 and oral celecoxib twice daily on days 1-21. Courses repeat every 21 days in the absence of disease progression or unacceptable toxicity.

Cohorts of 3-5 patients receive escalating doses of epirubicin until the maximum tolerated dose (MTD) is determined. The MTD is defined as the dose preceding that at which at least 2 of 3 or 3 of 5 patients experience dose-limiting toxicity.

  • Phase II: Additional patients are accrued and treated as in phase I at the MTD of epirubicin.

Patients are followed every 3 months.

PROJECTED ACCRUAL: A total of 3-52 patients (3-15 for phase I and 12-37 for phase II) will be accrued for this study.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

8

Phase

  • Phase 2
  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Illinois
      • Chicago, Illinois, Vereinigte Staaten, 60611
        • Robert H. Lurie Comprehensive Cancer Center at Northwestern University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

DISEASE CHARACTERISTICS:

  • Diagnosis of localized or metastatic hepatocellular carcinoma (HCC) by 1 of the following:

    • Biopsy
    • Alpha-fetoprotein (AFP) measurement (greater than 400 ng/mL if hepatitis B surface antigen [HBsAg] is negative OR greater than 1,000 ng/mL if HBsAg is positive)
  • Not amenable to surgical resection or liver-directed therapy
  • Measurable or evaluable disease* NOTE: *Changes in AFP alone are not sufficient
  • Child-Pugh score A or B

PATIENT CHARACTERISTICS:

Age

  • 18 and over

Performance status

  • ECOG 0-2

Life expectancy

  • At least 12 weeks

Hematopoietic

  • Absolute neutrophil count at least 1,500/mm^3
  • Platelet count at least 75,000/mm^3

Hepatic

  • Bilirubin no greater than 3.0 mg/dL
  • AST no greater than 5 times upper limit of normal

Renal

  • Creatinine no greater than 2.0 mg/dL

Cardiovascular

  • LVEF greater than 45% by MUGA or echocardiogram

Other

  • Not pregnant or nursing
  • Fertile patients must use effective contraception
  • No requirement for nonsteroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs) except low-dose (81 mg) aspirin
  • No known hypersensitivity to aspirin or other NSAIDs
  • No contraindication to cyclooxygenase-2 (COX-2) inhibitor therapy

PRIOR CONCURRENT THERAPY:

Biologic therapy

  • Not specified

Chemotherapy

  • Not specified

Endocrine therapy

  • Not specified

Radiotherapy

  • Not specified

Surgery

  • Not specified

Other

  • No prior therapy for HCC

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Antwortquote
Gesamtüberleben
Überleben nach 6 Monaten
Maximum tolerated dose of epirubicin

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Toxizitätsprofil
Serum vascular endothelial growth factor levels in correlation to response
Cyclooxygenase-2 expression in tumor tissue and nonmalignant liver tissue in correlation to response

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Mary Mulcahy, MD, Robert H. Lurie Cancer Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2002

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2007

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2007

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. April 2003

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. April 2003

Zuerst gepostet (Schätzen)

9. April 2003

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

11. Juni 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. Juni 2012

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2012

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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