- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00097149
Systematic Pediatric Care for Oral Clefts - South America
16. Dezember 2013 aktualisiert von: NICHD Global Network for Women's and Children's Health
Cleft lip and palate are a significant component of morbid human birth defects in the developing world.
This study measures the impact of having a child born with a cleft lip on subsequent maternal/infant family health, and whether frequent pediatric care compared to standard pediatric care will reduce neonatal mortality in children born with cleft lip and palate.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Craniofacial anomalies and cleft lip with or without cleft palate (CL/P) are a model for the impact of birth defects on fetal and neonatal health directly and maternal health indirectly.
Craniofacial anomalies comprise a significant component of morbid human birth defects.
This study is composed of two Subprojects, A and B. Subproject A involves provision of intensive pediatric care over the first 28 days of life for a prospective group of about 694 cleft cases, which will be compared to a retrospective group of about 464 cleft cases.
Nonsyndromic cleft lip with or without cleft palate (NSCL/P) cases (about 264 cases) of Subproject A will be randomized into two groups: intervened (about 132 cases) and non-intervened (about 132 cases).
Sub-project B involves provision of systematic pediatric care over a 2-year period for the intervened group.
This group will be compared to the non-intervened group in order to study the effect of the intervention on the neurodevelopment and physical health of the child as well as the emotional and social health of the family.
The standard care group also will be compared to a group of about 264 healthy controls, matched by sex and place and date of birth in order to study the impact of the cleft on the physical health and neurodevelopment of the child as well as the emotional and social health of the family.
The importance of the study relates to the substantial burden caused by clefts and the necessity of developing and testing approaches that may lessen this burden.
The outcomes of this project will be to further strengthen collaborative relationships in the area of craniofacial anomalies between South America and the United States; to better understand the effects of birth defects, and craniofacial anomalies in particular, on maternal family units; and, to decrease the burden of these defects directly.
The sample size was based on an expected overall 28 days mortality rate among cleft infants that is around 0.25, calculated at a 0.05 significance level.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung
696
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Rio de Janeiro, Brasilien
- Latin-American Collaborative Study of Congenital Malformations (ECLAMC)
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Nicht älter als 2 Jahre (Kind)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Subproject A:
- All children born with an oral cleft in a participating hospital (hospitals in Argentina, Bolivia, Brazil, Chile, Colombia and Venezuela affiliated with ECLAMC)
Subproject B: Cases from Subproject A that meet the following criteria:
- Cleft lip with or without cleft palate or cleft palate only
- Birth weight >2500 g
- No other identifiable birth defect: nonsyndromic
- Singleton (nonmultiple birth)
- No other complications requiring systematic care
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
---|
Gewicht
|
SUBPROJECT A: Neonatal mortality
|
SUBPROJECT B: Neurodevelopmental outcome
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
---|
SUBPROJECT A: Hospitalizations, Weight
|
SUBPROJECT B: Height, Speech, Hearing, Mortality, Cleft surgery, Rate of weight gain, Financial burden, Syndromic classification, Emotional and social family development
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Jeff Murray, M.D., University of Iowa
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Wehby GL, Castilla EE, Goco N, Rittler M, Cosentino V, Javois L, Kindem M, Chakraborty H, Dutra G, Lopez-Camelo JS, Orioli IM, Murray JC. The effect of systematic pediatric care on neonatal mortality and hospitalizations of infants born with oral clefts. BMC Pediatr. 2011 Dec 28;11:121. doi: 10.1186/1471-2431-11-121.
- Wehby GL, Castilla EE, Goco N, Rittler M, Cosentino V, Javois L, McCarthy AM, Bobashev G, Litavecz S, Mariona A, Dutra G, Lopez-Camelo JS, Orioli IM, Murray JC. Description of the methodology used in an ongoing pediatric care interventional study of children born with cleft lip and palate in South America [NCT00097149]. BMC Pediatr. 2006 Mar 24;6:9. doi: 10.1186/1471-2431-6-9.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Mai 2003
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Mai 2006
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
17. November 2004
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
17. November 2004
Zuerst gepostet (Schätzen)
18. November 2004
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
17. Dezember 2013
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
16. Dezember 2013
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2013
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Bewegungsapparates
- Stomatognathe Erkrankungen
- Mundkrankheiten
- Lippenkrankheiten
- Mundanomalien
- Anomalien des stomatognathen Systems
- Kieferanomalien
- Kiefererkrankungen
- Maxillofaziale Anomalien
- Kraniofaziale Anomalien
- Muskel-Skelett-Anomalien
- Angeborene Anomalien
- Gaumenspalte
- Lippenspalte
Andere Studien-ID-Nummern
- GN 04 Aim II
- U01HD040561 (US NIH Stipendium/Vertrag)
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