- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00137839
Erlotinib in Women With Previously Untreated Adenocarcinoma of the Lung
7. Dezember 2019 aktualisiert von: Pasi A. Janne, MD, PhD
A Phase II Study of Erlotinib (OSI-774); Tarceva in Women With Previously Untreated Advance Adenocarcinoma of the Lung
The purpose of this trial is to figure out what effects (good or bad) the investigational drug agent called Tarceva (erlotinib; OSI-774) has on women with previously untreated adenocarcinoma.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Patients will start taking Tarceva daily by mouth on Day 1 and will continue taking this medication daily at home, until participation in the study ends.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
84
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Massachusetts
-
Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02115
- Dana-Farber Cancer Institute
-
Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02114
- Massachusetts General Hospital
-
Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02115
- Beth Israel Deaconess Medical Center
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Weiblich
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Female
- Diagnosis of adenocarcinoma of the lung
- Patient has had at least one core biopsy of her tumor
- Must be willing to undergo epidermal growth factor receptor (EGFR) mutation testing of her tumor
- Stage four (IV) or three (III) B non-small cell lung cancer
- Non-smoker or former smoker. Non-smoker is defined as a person who smoked 100 or less cigarettes in her lifetime while a former smoker is defined as a person who has quit smoking one or more years ago.
- Three or more weeks since last radiation therapy
- Three or more weeks since last major surgery
- Must at least be able to walk and capable of taking care of herself although unable to carry out work activities
- Life expectancy of 8 weeks or more
- Blood tests that show kidneys, liver and bone marrow to be working adequately
- Women of child-bearing potential must agree to use adequate contraception prior to study entry and for the entire time enrolled in study
Exclusion Criteria:
- Prior exposure to Tarceva (OSI-774, erlotinib)
- Uncontrolled central nervous system problems
- Prior chemotherapy regimen
- Difficulty swallowing
- A disease or disorder that interferes with ability to digest and absorb food
- Incomplete healing of previous oncologic or other major surgery
- Significant medical history or unstable medical condition such as heart failure, active infection, uncontrolled high blood pressure
- Pregnant or breast feeding
- A medical condition that could make it unsafe for patient to participate in this study
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Erlotinib
Erlotinib: 150 mg orally once daily without interruption Cycle duration considered 4 weeks and treatment duration indefinite until disease progression, unacceptable toxicity or withdrawal for other reasons.
|
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Overall Response Rate (ORR)
Zeitfenster: In this study cohort, treatment duration which parallels the maximum observation time was up to 39 months.
|
ORR is defined as the percentage of participants who achieve partial response (PR) or better on treatment based on RECIST 1.0 criteria: For target lesions, complete response (CR) is disappearance of all target lesions and PR is at least a 30% decrease in the sum of longest diameter (LD) of target lesions, taking as reference baseline sum LD (both require a minimum of 4 weeks).
Progressive disease (PD) is at least a 20% increase in sum LD of target lesions, taking as reference the smallest sum LD recorded since the treatment started, or appearance of one or more new target lesions.
Stable disease (SD) is neither PR nor PD.
For non-target lesions, PD is the appearance of one or more new non-target lesions and/or unequivocal progression of existing non-target lesions.
|
In this study cohort, treatment duration which parallels the maximum observation time was up to 39 months.
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Overall Response Rate (ORR) by EGFR Mutation Status
Zeitfenster: In this study cohort, treatment duration which parallels the maximum observation time was up to 39 months.
|
ORR is defined as the percentage of participants who achieve partial response (PR) or better on treatment based on RECIST 1.0 criteria: For target lesions, complete response (CR) is disappearance of all target lesions and PR is at least a 30% decrease in the sum of longest diameter (LD) of target lesions, taking as reference baseline sum LD (both require a minimum of 4 weeks).
Progressive disease (PD) is at least a 20% increase in sum LD of target lesions, taking as reference the smallest sum LD recorded since the treatment started, or appearance of one or more new target lesions.
SD is neither PR nor PD.
For non-target lesions, PD is the appearance of one or more new non-target lesions and/or unequivocal progression of existing non-target lesions.
|
In this study cohort, treatment duration which parallels the maximum observation time was up to 39 months.
|
Overall Survival (OS)
Zeitfenster: In this study cohort, participants were followed for survival up to 155 months.
|
OS is defined as the time from study entry to death or date last known alive.
|
In this study cohort, participants were followed for survival up to 155 months.
|
Overall Survival by EGFR Mutation Status
Zeitfenster: In this study cohort, participants were followed for survival up to 155 months.
|
OS is defined as the time from study entry to death or date last known alive.
|
In this study cohort, participants were followed for survival up to 155 months.
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Shepherd FA, Rodrigues Pereira J, Ciuleanu T, Tan EH, Hirsh V, Thongprasert S, Campos D, Maoleekoonpiroj S, Smylie M, Martins R, van Kooten M, Dediu M, Findlay B, Tu D, Johnston D, Bezjak A, Clark G, Santabarbara P, Seymour L; National Cancer Institute of Canada Clinical Trials Group. Erlotinib in previously treated non-small-cell lung cancer. N Engl J Med. 2005 Jul 14;353(2):123-32. doi: 10.1056/NEJMoa050753.
- Perez-Soler R, Chachoua A, Hammond LA, Rowinsky EK, Huberman M, Karp D, Rigas J, Clark GM, Santabarbara P, Bonomi P. Determinants of tumor response and survival with erlotinib in patients with non--small-cell lung cancer. J Clin Oncol. 2004 Aug 15;22(16):3238-47. doi: 10.1200/JCO.2004.11.057.
- Janne PA, Engelman JA, Johnson BE. Epidermal growth factor receptor mutations in non-small-cell lung cancer: implications for treatment and tumor biology. J Clin Oncol. 2005 May 10;23(14):3227-34. doi: 10.1200/JCO.2005.09.985.
- Paez JG, Janne PA, Lee JC, Tracy S, Greulich H, Gabriel S, Herman P, Kaye FJ, Lindeman N, Boggon TJ, Naoki K, Sasaki H, Fujii Y, Eck MJ, Sellers WR, Johnson BE, Meyerson M. EGFR mutations in lung cancer: correlation with clinical response to gefitinib therapy. Science. 2004 Jun 4;304(5676):1497-500. doi: 10.1126/science.1099314. Epub 2004 Apr 29.
Nützliche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. November 2004
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. November 2008
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Juli 2019
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
29. August 2005
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
29. August 2005
Zuerst gepostet (Schätzen)
30. August 2005
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
17. Dezember 2019
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
7. Dezember 2019
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2019
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Neubildungen nach Standort
- Karzinom
- Neubildungen, Drüsen und Epithelien
- Neubildungen der Atemwege
- Thoraxneoplasmen
- Lungentumoren
- Adenokarzinom
- Adenokarzinom der Lunge
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Enzym-Inhibitoren
- Antineoplastische Mittel
- Proteinkinase-Inhibitoren
- Erlotinib-Hydrochlorid
Andere Studien-ID-Nummern
- 04-253
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Ja
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Erlotinib
-
National Cancer Institute (NCI)University of Chicago; City of Hope Medical Center; University of Southern California und andere MitarbeiterAbgeschlossenNicht kleinzelliges LungenkarzinomVereinigte Staaten
-
PfizerAbgeschlossenKarzinom, nicht-kleinzellige LungeVereinigte Staaten
-
Grupo de Investigación Clínica en Oncología RadioterapiaAbgeschlossenPlattenepithelkarzinom des Kopfes und HalsesSpanien
-
PharmaMarAbgeschlossenFortgeschrittene bösartige solide TumorenSpanien, Vereinigte Staaten
-
Tragara Pharmaceuticals, Inc.AbgeschlossenWiederkehrender nicht-kleinzelliger LungenkrebsVereinigte Staaten
-
Merck Sharp & Dohme LLCAbgeschlossen
-
Sidney Kimmel Cancer Center at Thomas Jefferson...Genentech, Inc.AbgeschlossenKarzinom, nicht-kleinzellige LungeVereinigte Staaten
-
SCRI Development Innovations, LLCBayerAbgeschlossenNicht-kleinzelligem LungenkrebsVereinigte Staaten
-
SCRI Development Innovations, LLCNovartisAbgeschlossenNicht-kleinzelligem LungenkrebsVereinigte Staaten
-
New Mexico Cancer Care AllianceAbgeschlossenFortgeschrittene Malignome solider TumoreVereinigte Staaten