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Therapy With Zoledronic Acid in Patients With Multiple Myeloma Stage I

5. April 2012 aktualisiert von: Novartis Pharmaceuticals
Multiple myeloma is a disease of B-lymphocytes producing malignant plasma cells. Malignant plasma cells induce osteolytic lesions, which is characteristic for progression of multiple myeloma. It is the aim of this study to investigate whether zoledronic acid has an influence on the progression of multiple myeloma.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

143

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Berlin, Deutschland
        • Novartis Investigative Site

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria

  • Evidence of myeloma according to the criteria of the British Columbia Cancer Agency (for the diagnosis, 2 of the 3 criteria must be met):

    • Evidence of paraprotein in the serum or urine
    • Bone marrow infiltration with plasma cells which represent more than 10% of the nucleated cells
    • Radiologically, at least one osteolytic lesion
  • Asymptomatic patients with Stage I (Durie and Salmon) multiple myeloma

Exclusion criteria:

  • Patients with more than one osteolytic lesion on conventional skeletal radiography
  • Previous treatment with bisphosphonates
  • bilirubin > 2.5 mg/dl
  • Abnormal renal function as evidenced by: A calculated creatinine clearance < 30 ml/minute. Creatinine clearance (CrCl) is calculated using the Cockcroft-Gault formula:

    • CrCl= [140-age(years)] x weight(kg)/[72xserumcreatinine(mg/dL)] X {0.85 for female patients}
  • Patients with other malignant diseases or severe concomitant diseases
  • Potentially fertile patients who are not using a reliable and appropriate method of contraception
  • Pregnancy or breast-feeding
  • Participation in another clinical study with an investigational drug within 12 weeks of study entry
  • Current active dental problems including infection of the teeth or jawbone (maxilla or mandibular); dental or fixture trauma, or a current or prior diagnosis of osteonecrosis of the jaw (ONJ), of exposed bone in the mouth, or of slow healing after dental procedures.
  • Recent (within 6 weeks) or planned dental or jaw surgery (e.g.. extraction, implants)

Other protocol-defined inclusion and exclusion criteria may apply.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Zoledronic acid (ZOL446)
Participants received intravenous infusion of Zoledronic acid every 4 weeks for 48 weeks, and calcium and Vitamin D daily.
Zoledronic acid administered via normal saline intravenous infusion (over 15 minutes) every 4 weeks. Dosage was according to calculated creatinine clearance: patients with baseline creatinine clearance > 60 ml/min received 4 mg; for patients with mild to moderate renal impairment, doses were calculated to achieve the same AUC as that achieved in patients with creatinine clearance of 75 ml/min, assuming target AUC of 0.66 (mg*hr/l).
Patients on zoledronic acid received 500 mg calcium and 400-500 IU vitamin D combination tablet daily.
Kein Eingriff: Control
No treatment with study medication.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Days of Progression Free Survival
Zeitfenster: 48 months

Progression-free survival was defined as time from date of randomization to death from any cause or one of the following events:

  • progression to stage II or III according to Salmon & Durie classification
  • skeletal related events (pathologic fracture, initiation of radiotherapy or surgery on bone, spinal cord compression or hypercalcemia)
  • unequivocal progression of osteolytic lesions (at least a 20% increase in the largest diameter of one existing osteolytic lesion which is measured in at least one dimension as 20 mm with conventional techniques), determined radiologically.
48 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of Patients With Progression by Individual Criteria
Zeitfenster: 48 months
Number of patients with progression by individual criteria consisting of Progression of disease overall, Skeletal-related events (including pathological fracture, initiation of radiotherapy or surgery on bone, spinal cord compression or Hypercalcemia), Progression to stage II or III according to Salmon & Durie classification, and unequivocal progression of osteolytic lesion. Patients are counted separately for every type of progression, but only once for Overall Progression.
48 months
The Number of Participants With the Development of Skeletal Complications
Zeitfenster: 48 months
  • Pathologic fracture: bone fractures that occur spontaneously or from trivial trauma. New vertebral compression fracture defined as a decrease in vertebral height of 25% from baseline
  • Spinal cord compression: the impingement of tumor on the spinal cord confirmed by radiography
  • Bone Radiotherapy: Bone irradiation to palliate painful lesions, treat or prevent pathologic fractures or spinal cord compression
  • Surgery on bone: surgical procedures performed to set, stabilize or prevent pathologic fractures or areas of spinal cord compression
  • Hypercalcemia: Corrected serum calcium ≥ 12.0 mg/dl
48 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2000

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. November 2008

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2008

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. September 2005

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. September 2005

Zuerst gepostet (Schätzen)

15. September 2005

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

11. April 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. April 2012

Zuletzt verifiziert

1. April 2012

Mehr Informationen

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