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Implementation Study of the PostOperative Nausea and Vomiting Prediction Rule

15. Januar 2009 aktualisiert von: UMC Utrecht

IMplementation of a Prediction Rule in Anesthesia Practice to Improve Cost-Effectiveness of Treatment of Postoperative Nausea and Vomiting

This study evaluates whether the implementation of a prediction rule for postoperative nausea and vomiting changes physician behaviour, improves patient outcome and improves cost-effectiveness of treatment of postoperative nausea and vomiting.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Background and objectives. So-called prediction rules (risk scores) have become increasingly popular in all medical disciplines. This will only rise with the introduction of electronic patient records as these will enhance their use. However, effects of implementation of such rules in daily care has hardly been studied. Also not in anesthesiology. We developed and validated an accurate rule to preoperatively predict the risk of postoperative nausea and vomiting (PONV) in surgical inpatients. PONV causes extreme patient discomfort and occurs in even 30%-50% of all surgical inpatients. As routine administration of PONV prophylaxis is not cost-effective, a risk-tailored approach using an accurate prediction rule is widely advocated. Before large-scale implementation, we aim to study whether such implementation indeed changes physician behavior and improves patient outcome. Given the increase interest in prediction rules, another aim is to study general causes of successful/poor implementation of prediction rules in health care. Design. Cluster, randomized study in which 60 anesthesiologists and senior residents of the UMC Utrecht will be randomized to either the intervention or usual care group.

Study population. Adult,elective,non-ambulatory,surgical patients undergoing general anesthesia of UMC Utrecht.

Intervention. Implementation of risk-tailored PONV strategy (use of the PONV prediction rule with suggested anti-emetic strategies per risk group) in current care.

Outcomes. Primary:incidence of PONV in first 24 hours. Secondary:change in anesthesiologists' behavior in terms of administered anti-emetic management, cost-effectiveness of intervention, attitudes of physicians towards prediction rules in general.

Sample size. 11,000

Economic evaluation. Estimation of incremental costs per prevented PONV case.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

11970

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Utrecht, Niederlande, 3508 GA
        • UMC Utrecht

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Adult patients
  • Undergoing elective surgery
  • General anesthesia

Exclusion Criteria:

  • emergency surgery
  • postoperative transfer to ICU

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Intervention
Arm of anesthesiologists and senior residents who receive a patient's individual predicted PONV risk intraoperatively
Automatic calculation and presentation of a patient's individual predicted PONV risk by the anesthesia information management system during the entire procedure
Specific information is provided to the intervention group: about PONV, about the prediction model. While the Usual Care group only receives information about the study purposes
Feedback about the physician's personal performance on prevention of PONV
Aktiver Komparator: Usual Care
Anesthesiologists and senior residents who provide usual care: they provide PONV prophylaxis as they always have
Specific information is provided to the intervention group: about PONV, about the prediction model. While the Usual Care group only receives information about the study purposes

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
the incidence of PONV within the first 24 hours
Zeitfenster: within 24 hours after surgery
within 24 hours after surgery

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Behaviour of the anaesthesiologist regarding PONV-prophylaxis
Zeitfenster: Perioperative
Perioperative
Cost-effectiveness risk-based prophylaxis compared to standard care
Zeitfenster: Within 24 hours after surgery
Within 24 hours after surgery
Attitude of anesthesiologists to use risk estimations from a prediction rule
Zeitfenster: At the start and end of the study
At the start and end of the study

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Studienstuhl: Cor J Kalkman, M.D. PhD, UMC Utrecht
  • Hauptermittler: Karel G Moons, PhD, UMC Utrecht

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2006

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2007

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2008

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. Februar 2006

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. Februar 2006

Zuerst gepostet (Schätzen)

17. Februar 2006

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

16. Januar 2009

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

15. Januar 2009

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2009

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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