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Improving Health Behaviors Through Telephone Linked Care

24. September 2007 aktualisiert von: American Academy of Family Physicians

Study That Examines Integration of the Telephone Linked Care Behavioral Change (Automated Counseling) System Into Primary Care

The investigators propose to conduct a randomized controlled trial at the patient level of the Telephone Linked Care - Behavioral Change (TLC-BC) system, which is designed to promote smoking cessation, reduce risky drinking, and improve physical activity and diet. They expect to:

  1. successfully integrate an automated telephone behavior change intervention into primary care practices;
  2. demonstrate improvement in health behaviors for individuals randomized (assigned by systematic chance) to use the TLC-BC system compared to individuals who receive written health education informational packets; and
  3. evaluate the direct costs associated with the use and operation of the TLC-BC system.

Project aims and hypotheses follow:

Aim 1: Integrate a proven, totally automated computer telephone intervention, Telephone Linked Care - Behavior Change (TLC-BC), into primary care practices. This will be assessed by the patient and clinician/staff surveys at the end of data collection.

Aim 2: Demonstrate an improvement in health behaviors for individuals randomized to use the TLC-BC system compared to individuals who receive written informational packets.

Aim 3: Evaluate the direct costs associated with the use and operation of the TLC-BC system within the primary care setting.

Hypothesis 1: The Telephone Linked Care - Behavioral Change system will be successfully implemented by patients and practices.

Hypothesis 2: At 6 months a clinically significant improvement in behavioral change rates will be demonstrated for diet, physical activity, and smoking in the intervention group compared to patients in the control group.

Hypothesis 3: At baseline, 3, 6, and 9 months risky drinking will be identified, but there will be no difference in improvement between the study groups.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

See above

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

400

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Kansas
      • Leawood, Kansas, Vereinigte Staaten, 66211-2672
        • American Academy of Family Physicians National Research Network

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 18 years or older
  • Capable of giving informed consent
  • Reliable access to a phone
  • Able to read English

Exclusion Criteria:

  • Less than 18 years of age
  • Not capable of giving informed consent
  • No reliable access to a phone
  • Unable to read English (including blindness)
  • Too ill to participate
  • Not willing to allow the Telephone Linked Care - Behavior Change system to provide health information reports based on responses to physician

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Fakultätszuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
At 6 months a clinically significant improvement in behavioral change rates will be demonstrated for diet, physical activity and smoking in the intervention group compared to patients in the control group
Zeitfenster: 6 months
6 months
At baseline, 3, 6, and 9 months risky drinking will be identified, but there will be no difference in improvement between the study groups.
Zeitfenster: baseline, 3, 6, and 9 months
baseline, 3, 6, and 9 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Wilson D Pace, MD, FAAFP, American Academy of Family Physicians National Research Network

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2006

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2007

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. April 2006

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. April 2006

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. April 2006

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

26. September 2007

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. September 2007

Zuletzt verifiziert

1. September 2007

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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