Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Phase I/II Study of Chemoprevention With EGFR and COX-2 Inhibitor

21. Oktober 2014 aktualisiert von: Dong Shin, Emory University

Phase I/II Study of Chemoprevention With Epidermal Growth Factor Receptor (EGFR) Tyrosine Kinase Inhibitor Erlotinib (OSI-774, Tarceva) and Cyclooxygenase-2 (COX-2) Inhibitor (Celecoxib) in Premalignant Lesions of Head and Neck of Former Smokers

Evaluate effect on cells and patient response to study medications, assess side effects of these medications, and evaluate chemicals in cells that may tell how the drug works, before, and after receiving the study medications.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The purpose of this study is to evaluate the effect on cells and patient response to study medications, assess the side effects of these medications, and to evaluate chemicals in the cells that may tell how the drug works, before, and after receiving the study medications.

Approximately 61 patients will participate at Emory Winship Cancer Institute and Emory Crawford W. Long Hospital in Atlanta, Georgia.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

17

Phase

  • Phase 2
  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Georgia
      • Atlanta, Georgia, Vereinigte Staaten, 30322
        • Emory University Winship Cancer Institute

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Participants must have premalignant lesions.
  • Lesion sites include oral cavity, oropharynx, and larynx.
  • Must have at least a >20 pack-year history of smoking.
  • Must have a Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG)/Zubrod performance status of 0-1.
  • Participants must be 18 years of age or older.
  • No contraindications for laryngoscopy and biopsy.
  • Adequate liver function.
  • Must have hemoglobin and hematocrit levels at or above the lower limit of the normal range.
  • Participants must have prothrombin time (PT)/partial thromboplastin time (PTT) levels at or above the lower limit of the normal range.
  • Women of child-bearing potential must have a negative serum pregnancy test within 72 hours of receiving treatment.
  • Must be able to swallow the oral dose of erlotinib and celecoxib.
  • Participants must be disease free.
  • Final eligibility will be determined by the health professionals conducting the trial.

Exclusion Criteria:

  • Participants with acute intercurrent illness or those who had surgery within the preceding 4 weeks unless they have fully recovered.
  • History of previous malignancies unless the cancer was stage I or II and rendered free of disease more than 1 year.
  • Pregnant or breast feeding.
  • Not practicing adequate contraception if the participants are of child bearing potential.
  • Female patients who have a positive pregnancy test.
  • History or recent myocardial infarction.
  • Hypertension not adequately controlled by medication.
  • Documented history of coagulopathy.
  • Documented history of congestive heart failure (CHF) greater than New York Heart Association (NYHA) Grade II.
  • Participants who were taking COX-2 inhibitors or EGFR tyrosine kinase inhibitors within 3 months of study entry.
  • Documented history or interstitial lung disease.
  • Known connective tissue disease.
  • History of nonsteroidal antiinflammatory drug (NSAID)-induced ulcers or those who are at risk for a GI ulcer.
  • Participated in a clinical trial of an investigational drug within 12 months prior to enrollment.
  • Final eligibility will be determined by the health professionals conducting the trial.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Erlotinib & Celecoxib

Erlotinib given orally, once daily (dose escalation from 50 mg, 75 mg, or 100 mg) continuously for 6 months in the phase I portion.

Celecoxib given 400 mg orally BID continuously for 6 months.

Andere Namen:
  • OSI-774, Tarceva

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Dose Escalation and Toxicity: Toxicities Including Grades 1 to 4
Zeitfenster: 12 months from time of enrollment
Participants received a fixed dose of celecoxib 400 mg orally BID continuously for 6 months. Erlotinib was dose escalated at 3 dose levels of 50, 75, and 100 mg orally every day for 6 months. Dose escalation followed a standard 3+3 escalation design.
12 months from time of enrollment
Clinical Outcome: Documented Progression
Zeitfenster: 12 months from time of enrollment
Response evaluation was based on pathologic examination of the degree of dysplasia observed and recorded by an expert head and neck pathologist. Pathologic complete response was defined as complete disappearance of dysplasia from the epithelium. Pathologic partial response was defined as improvement of dysplasia by at least one degree (i.e., severe dysplasia becomes moderate dysplasia). Pathologic minor response or stable disease was defined as minor focal improvement without change of degree of dysplasia (i.e., focal improvement from moderate to mild dysplasia with still moderate dysplasia overall) or no pathologic changes after treatment. Pathologic progressive disease was defined as worsening by at least one degree of dysplasia (i.e., mild to moderate dysplasia) or development of invasive cancer on or following treatment.
12 months from time of enrollment
Clinical Outcome: Progression to a Higher-grade Dysplasia or Carcinoma
Zeitfenster: Up to 55 months from initiation of therapy. Median duration of follow-up was 36 months.
Response evaluation was based on pathologic examination of the degree of dysplasia observed and recorded by an expert head and neck pathologist. Pathologic complete response was defined as complete disappearance of dysplasia from the epithelium. Pathologic partial response was defined as improvement of dysplasia by at least one degree (i.e., severe dysplasia becomes moderate dysplasia). Pathologic minor response or stable disease was defined as minor focal improvement without change of degree of dysplasia (i.e., focal improvement from moderate to mild dysplasia with still moderate dysplasia overall) or no pathologic changes after treatment. Pathologic progressive disease was defined as worsening by at least one degree of dysplasia (i.e., mild to moderate dysplasia) or development of invasive cancer on or following treatment.
Up to 55 months from initiation of therapy. Median duration of follow-up was 36 months.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Dong Shin, MD, Emory University Winship Cancer Institute

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2006

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. November 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. April 2006

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. April 2006

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. April 2006

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

24. Oktober 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

21. Oktober 2014

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2014

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Erlotinib & Celecoxib

3
Abonnieren