- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00513175
Non-Myeloablative Allogeneic Stem Cell Transplantation With Matched Unrelated Donors for Treatment of Hematologic Malignancies, Renal Cell Carcinoma, and Aplastic Anemia
7. November 2012 aktualisiert von: University of California, San Francisco
The primary objective of this study is to examine transplant related mortality (TRM) at 100 days <30%.
A TRM of >50% is considered unacceptable.
This study also seeks a TRM at 12 months that is <50%, engraftment >90% (defined as donor cells >80% at 6 months), and 1 year overall survival >50%.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung
44
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
California
-
San Francisco, California, Vereinigte Staaten, 94143
- University of California San Francisco
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
16 Jahre bis 75 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Wahrscheinlichkeitsstichprobe
Studienpopulation
Hematologic Malignancies, Renal Cell Carcinoma, and Aplastic Anemia
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- <75 years old
- Availability of suitable matched unrelated donor. We will require HLA matching at 9 of 10 loci including HLA A, B, C, DR and DQ. For patients treated at UCSF, typing will be done in the UCSF Immunogenetics Department. Typing will be done by high-resolution techniques at the allele level. Donors will be recruited through the National Marrow Donor Program (NMDP). Donors must meet the standards of NMDP as well as Institutional standards for donors at the center for which they are being collected.
- Disease must be stable or responding to therapy. The expected time to disease progression should be greater than 12 weeks.
Disease types include:
- Acute myeloid leukemia not expected to be curable with chemotherapy. This will include patients with high-risk cytogenetics (-7, -7q, -5, -5q, complex, Ph+), evolution from prior myelodysplasia or AML secondary to prior chemotherapy, failure to achieve remission, or second or subsequent remission. To ensure adequate time until disease progression, marrow blasts must be <10%. This may be achieved using chemotherapy treatment.
- Myelodysplasia with high-risk features. These will include adverse cytogenetics (-7, -7q, -5, -5q, complex), excess blasts, prior conversion to AML, or severe cytopenias, with ANC<500uL or platelets <20,000uL. Marrow blasts must be <10%. This may be achieved using chemotherapy.
- Acute lymphoblastic leukemia not expected to be curable with chemotherapy. This will include patients with high-risk cytogenetics (Ph+, 11q23 abnormalities, and monosomy 7), patients requiring more than one induction course to achieve remission, as well as patients failing to enter remission or in second or subsequent remission. Marrow blasts must be <10%.
- Chronic lymphocytic leukemia with high-risk features. This will include refractoriness to initial or subsequent therapy, progression after initial response to therapy, or prolymphocytic (PLL) morphology.
- Follicular lymphoma with high-risk features. This will include refractoriness to initial or subsequent therapy, progression after response to initial therapy, or > or equal 3 IPI risk factors.
- Multiple myeloma, stage II-III. Patients are eligible either at diagnosis or after initial progression.
- Other lymphomas including diffuse large cell lymphoma, mantle cell lymphoma, or Hodgkin's disease which as failed to respond to primary therapy, progressed or recurred after prior therapy.
- Myeloproliferative diseases (myelofibrosis, polycythemia vera essential thrombocytosis) with evidence of disease acceleration.
- Chronic myeloid leukemia with failure disease control by Imatinib.
- Renal cell carcinoma with metastatic disease
- Aplastic anemia not responsive to immunosuppressive therapy
Laboratory requirements (within 2 weeks of entry, EF and DLCO within 4 weeks): --Creatinine ,2.0mg/dL and creatinine clearance >40 mL/min
- Bilirubin <3mg/dL, AST <4x upper limit of normal. Patients with elevated total bilirubin who are suspected of having Gilbert's Disease will be eligible if the direct bilirubin is normal.
- Patients with hepatitis C and hepatitis B are eligible if bilirubin and AST meet above criteria
- Cardiac ejection fraction >30%
- DLCO >40% predicted
- Negative pregnancy test (for females of reproductive age)
- Absence of uncontrolled active infection.
- Prior stem cell (or bone marrow) transplantation is permitted
- Signed informed consent
Exclusion Criteria:
- Active infection requiring ongoing antibiotic treatment
- Poor performance status
- Rapid progression of malignant disease
- Opinion of BMT Committee that autologous transplant would be a preferable form of treatment
- Organ function below requirements
- Pregnancy
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Charles A. Linker, M.D., University of California, San Francisco
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Oktober 2001
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. November 2007
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
7. August 2007
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
7. August 2007
Zuerst gepostet (Schätzen)
8. August 2007
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
9. November 2012
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
7. November 2012
Zuletzt verifiziert
1. November 2012
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Herz-Kreislauf-Erkrankungen
- Gefäßerkrankungen
- Erkrankungen des Immunsystems
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Lymphoproliferative Erkrankungen
- Lymphatische Erkrankungen
- Immunproliferative Erkrankungen
- Urologische Neubildungen
- Urogenitale Neoplasmen
- Neubildungen nach Standort
- Nierenerkrankungen
- Urologische Erkrankungen
- Adenokarzinom
- Neubildungen, Drüsen und Epithelien
- Erkrankungen des Knochenmarks
- Hämatologische Erkrankungen
- Hämorrhagische Störungen
- Nierentumoren
- Hämostasestörungen
- Paraproteinämien
- Bluteiweißstörungen
- Neubildungen, Plasmazelle
- Leukämie, lymphatisch
- Leukämie, B-Zell
- Störungen des Knochenmarkversagens
- Neubildungen
- Karzinom, Nierenzelle
- Hämatologische Neubildungen
- Karzinom
- Multiples Myelom
- Leukämie
- Leukämie, Myeloid
- Vorläuferzelle lymphoblastische Leukämie-Lymphom
- Leukämie, lymphozytär, chronisch, B-Zell
- Anämie
- Leukämie, myeloische, chronische, BCR-ABL-positiv
- Myeloproliferative Erkrankungen
- Anämie, aplastisch
Andere Studien-ID-Nummern
- UC2101-CC01251
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