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Study of New Biological Markers for Prediction of Severe Acute Pancreatitis

27. Dezember 2012 aktualisiert von: Medicine, National University Hospital, Singapore

Clinical Evaluation of Novel Biological Markers for the Prediction of Severe Acute Pancreatitis

Acute pancreatitis refers to inflammation of the pancreas and is associated with sudden onset of severe abdominal pain, often accompanied by transient systemic manifestations, including fever. In the majority of cases, the inflammatory process is self limiting and patient recovers uneventfully; however, in about 20% to 30% of the cases, a protracted clinical course ensues and the disease may progress to a severe necrotizing form, often triggering a systemic inflammatory response syndrome during which time, acute respiratory distress syndrome, renal failure, shock, and disseminated intravascular coagulation may occur. In the worst sequelae, multiple organ dysfunctions may follow and death supervene. The clinical outcome of patients suffering from severe acute pancreatitis depends to a great extent on the early diagnosis and prediction of severity and timely therapeutic intervention to prevent local and systemic complications. However, the course of the disease is often difficult to predict from the outset. Currently, there is still no single clinical or laboratory test that can be considered the "gold standard" for diagnosis and/or assessment of severity of acute pancreatitis. For a disease that may progress rapidly without apparent sign, the ideal marker for the prediction of disease severity in a patient would be one that is measurable rapidly and easily, besides being able to fulfill all the other criteria required of a good biological marker. To identify such a potential marker for acute pancreatitis requires understanding of the pathophysiological process underlying the rapid progression of a fulminant course of the disease. Although much remains to be elucidated, recent studies in animals have suggested that inflammatory mediators substance P and hydrogen sulfide may play critical roles. This study will evaluate if inflammatory mediators substance P and hydrogen sulfide are upregulated early on in the disease process, and if the levels of their elevation predict disease severity.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

75

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Singapore, Singapur, 119074
        • National University Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients with clinical presentation suggestive of acute pancreatitis

Beschreibung

Inclusion Criteria:

The patient should fulfill all of the following criteria:

  • The subject should be at least 18 years of age.
  • Clinical features compatible with acute pancreatitis.
  • First symptoms of acute pancreatitis not more than 72 hours before enrolment.
  • Serum amylase level above 480 U/dl (normal 60-160 U/dl or 2-hour urinary amylase greater than 1120 U (normal 280 U).
  • Serum lipase levels greater than 2 U (normal < 1 U).
  • Patient has signed consent form regarding participation in the study.

Exclusion Criteria:

The patient should not present any of the following criteria:

  • Symptoms of acute pancreatitis present for more than 72 hours
  • Clinical evidence of sepsis or other inflammatory diseases.
  • Clinical evidence of disorders/disease known to affect endogenous regulation of substance P, e.g. asthma, immune-complex-mediated lung injury, arthritis.
  • Age under 18 years
  • Pregnancy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Fallkontrolle
  • Zeitperspektiven: Interessent

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Acute Pancreatitis Patients
Patients presenting with clinical features compatible with acute pancreatitis
Control
Preoperative patients going for elective cholecystectomy

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Levels of substance P and hydrogen sulfide in blood measured 6-hourly over a time course of 3 days
Zeitfenster: On admission to hospital, blood sampling will be done every 6 hours for 3 days
On admission to hospital, blood sampling will be done every 6 hours for 3 days

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Disease severity index derived from: (i) Ranson score; (ii) Acute Physiology and Chronic Health Evaluation (APACHE) II scores; (iv) Glasgow and (v) Multi-Organ System Failure (MOSF) Score
Zeitfenster: Within 3 days of hospital admission
Within 3 days of hospital admission

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2006

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2009

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2009

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. November 2008

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. November 2008

Zuerst gepostet (Schätzen)

6. November 2008

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

31. Dezember 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. Dezember 2012

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2012

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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