- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00848224
Improving Adherence to Pharmacological Treatment (PACT)
19. Februar 2009 aktualisiert von: University of Massachusetts, Worcester
The overall goal of this study was to implement and evaluate the effects of a systems-based and pharmacist-mediated program designed to improve adherence for patients with known coronary heart disease (CHD) to lipid-lowering pharmacologic therapy and of their physicians/nurse practitioners to the National Cholesterol Education Program Guidelines.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Patients were randomly assigned to a usual care condition which consisted of patients provided with usual care only, or to the Special Intervention (SI) condition.
The intervention was implemented and coordinated by pharmacists, who utilized for tracking and communication the Lotus Notes®-based system that was developed for the project.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
689
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Massachusetts
-
Worcester, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 01655
- UMass Memorial Medical Center
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
30 Jahre bis 85 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- was between 30 and 85 years of age;
- had known CHD, defined as the presence of at least one coronary lesion at coronary angiography of >50%.
Exclusion Criteria:
- was unable or unwilling to give informed consent;
- had a history of intolerance to two or more statin drugs;
- planned to move out of the area within one year of recruitment;
- had a poor prognosis such that life expectancy was thought to be <5 years;
- had a psychiatric illness which limited ability to participate; or
- had no telephone.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
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Experimental: 2
|
Patients in the SI were seen by a study pharmacists prior to discharge to establish a relationship with the patient, explain the pharmacist's role in the study, provide education about all discharge medications and a medication card listing all medications and their manner of use, and set the framework for the follow-up telephone calls.
Patients received pharmacist-delivered adherence counseling telephone contacts that took place at two weeks following discharge, and at months 1, 3, 6, and 9 oriented towards assisting patients to remain adherent to prescribed lipid-lowering and other medications, and also towards ensuring that all patients were either documented to be at the LDL-C goal, or were assisted to reach the goal by facilitating the scheduling of repeat lipid measurement as needed and providing information, guidelines and prompts to the patient's physician or nurse practitioner.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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The primary outcome evaluated is the percentage of patients with a serum low-density lipoprotein cholesterol (LDL-C) level <70 mg/dl.
Zeitfenster: One year
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One year
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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Proportion of prescribed lipid-lowering medication taken by patients as measured by a continuous multiple-interval (CMA) measure of medication availability based on pharmacy records.
Zeitfenster: One year
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One year
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Ira S Ockene, MD, University of Massachusetts, Worcester
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. September 2000
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Mai 2005
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Mai 2005
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
18. Februar 2009
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
19. Februar 2009
Zuerst gepostet (Schätzen)
20. Februar 2009
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
20. Februar 2009
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
19. Februar 2009
Zuletzt verifiziert
1. Februar 2009
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Andere Studien-ID-Nummern
- HL66786
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