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Improving Adherence to Pharmacological Treatment (PACT)

19. Februar 2009 aktualisiert von: University of Massachusetts, Worcester
The overall goal of this study was to implement and evaluate the effects of a systems-based and pharmacist-mediated program designed to improve adherence for patients with known coronary heart disease (CHD) to lipid-lowering pharmacologic therapy and of their physicians/nurse practitioners to the National Cholesterol Education Program Guidelines.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Patients were randomly assigned to a usual care condition which consisted of patients provided with usual care only, or to the Special Intervention (SI) condition. The intervention was implemented and coordinated by pharmacists, who utilized for tracking and communication the Lotus Notes®-based system that was developed for the project.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

689

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Massachusetts
      • Worcester, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 01655
        • UMass Memorial Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

30 Jahre bis 85 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • was between 30 and 85 years of age;
  • had known CHD, defined as the presence of at least one coronary lesion at coronary angiography of >50%.

Exclusion Criteria:

  • was unable or unwilling to give informed consent;
  • had a history of intolerance to two or more statin drugs;
  • planned to move out of the area within one year of recruitment;
  • had a poor prognosis such that life expectancy was thought to be <5 years;
  • had a psychiatric illness which limited ability to participate; or
  • had no telephone.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: 2
Patients in the SI were seen by a study pharmacists prior to discharge to establish a relationship with the patient, explain the pharmacist's role in the study, provide education about all discharge medications and a medication card listing all medications and their manner of use, and set the framework for the follow-up telephone calls. Patients received pharmacist-delivered adherence counseling telephone contacts that took place at two weeks following discharge, and at months 1, 3, 6, and 9 oriented towards assisting patients to remain adherent to prescribed lipid-lowering and other medications, and also towards ensuring that all patients were either documented to be at the LDL-C goal, or were assisted to reach the goal by facilitating the scheduling of repeat lipid measurement as needed and providing information, guidelines and prompts to the patient's physician or nurse practitioner.
Andere Namen:
  • Patient-centered counseling

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
The primary outcome evaluated is the percentage of patients with a serum low-density lipoprotein cholesterol (LDL-C) level <70 mg/dl.
Zeitfenster: One year
One year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Proportion of prescribed lipid-lowering medication taken by patients as measured by a continuous multiple-interval (CMA) measure of medication availability based on pharmacy records.
Zeitfenster: One year
One year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Ira S Ockene, MD, University of Massachusetts, Worcester

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2000

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2005

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2005

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. Februar 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. Februar 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

20. Februar 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

20. Februar 2009

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. Februar 2009

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2009

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • HL66786

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