- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00917358
Pegylated Interferon Alfa-2a for Dialysis Patients With Acute Hepatitis C
19. Dezember 2012 aktualisiert von: National Taiwan University Hospital
Interferon-based monotherapy has been considered effective to treat acute hepatitis C in ordinary patients.
However, the efficacy of this treatment has not been evaluated in prospective interventional studies for dialysis patients.
The aim of the study is the evaluate the efficacy of peginterferon alfa-2a monotherapy for 24 weeks in this special clinical setting, and concomitantly evaluate retrospectively the dialysis patients with acute hepatitis C who did not receive intervention as the reference.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Chronic viral hepatitis is common in dialysis patients, with the reported prevalence and annual incidence of 3-80% and 2.9%, respectively.
The high incidence and prevalence in thse patients are attributed to potential nosocomial exposure to hepatitis C virus during dialysis, resulting in high rates of acute hepatitis C virus infection.
It is estimated that about 65-80% of the patients who have acute hepatitis C will evolve to chronic infection, leading to chronic hepatitis, cirrhosis, hepatic decompensation, and hepatocellular carcinoma (HCC).
Currently, interferon and pegylated interferon monotherapy remains effective to treat acute hepatitis C in ordinary patients, with the sustained virologic response (SVR) rates ranging from 65-90% after 12-24 weeks of therapy.
However, few data regarding the efficacy and safety of interferon-based monotherapy is known till now.
Treatment of weekly 135 pegylated interferon alfa-2a has shown superior safety to thrice weekly 3 million unit (MU) standard interferon alfa-2a for dialysis patients with chronic hepatitis C.
Under the excellent safety profiles of treating dialysis patients with low dose pegylated interferon alfa-2a, we aimed to evaluate the efficacy of weekly 135 ug pegylated interferon alfa-2a for a total of 24 weeks for dialysis patients with acute hepatitis C, and also evaluate the SVR rate by retrospective chart review for dialysis patients with acute hepatitis C who did not receive interferon-based therapy to evaluate if early intervention for these patients will improve overall disease outcome.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
42
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Chiayi, Taiwan
- Buddhist Tzu Chi General Hospital
-
Chiayi, Taiwan
- Chiayi Christian Hospital
-
Douliou, Taiwan
- National Taiwan University Hospital, Yun-Lin branch
-
Taipei, Taiwan, 10002
- National Taiwan University Hospital
-
Taipei, Taiwan
- Far Eastern Memorial Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age 18-65 years old
- Creatinine clearance (Ccr) < 10 ml/min/1.73 m2
- Anti-HCV (Abbott HCV EIA 2.0, Abbott Diagnostic, Chicago, IL) positive < 6 months with defined seroconversion
- Detectable serum quantitative HCV-RNA (Cobas Taqman HCV test, version 2, Roche Diagnostics) with a dynamic range of 25-391000000 IU/ml
Exclusion Criteria:
- Severe anemia (hemoglobin < 10 g/dL) or hemoglobinopathy
- Neutropenia (neutrophil count, <1,500/mm3)
- Thrombocytopenia (platelet <90,000/ mm3)
- Co-infection with HBV or HIV
- Chronic alcohol abuse (daily consumption > 20 g/day)
- Autoimmune liver disease
- Decompensated liver disease (Child classification B or C)
- Neoplastic disease
- An organ transplant
- Immunosuppressive therapy
- Poorly controlled autoimmune diseases, pulmonary diseases, cardiac diseases, psychiatric diseases, neurological diseases, diabetes mellitus
- Evidence of drug abuse
- Unwilling to have contraception
- Unwilling to sign inform consent
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Pegylated interferon alfa-2a
Pegylated interferon alfa-2a 135 ug/week for 24 weeks
|
Pegylated interferon alfa-2a 135 ug/week for 24 weeks
Andere Namen:
|
|
Kein Eingriff: Observation
Retrospectively chart review of dialysis patients with acute hepatitis C who did not receive any intervention
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Sustained virologic response (SVR)
Zeitfenster: 1.0 year
|
1.0 year
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Mitarbeiter
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Juli 2005
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juni 2008
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Juni 2008
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
8. Juni 2009
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
8. Juni 2009
Zuerst gepostet (Schätzen)
10. Juni 2009
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
20. Dezember 2012
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
19. Dezember 2012
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2012
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- RNA-Virusinfektionen
- Viruserkrankungen
- Infektionen
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- Übertragbare Krankheiten
- Leberkrankheiten
- Flaviviridae-Infektionen
- Hepatitis, viral, menschlich
- Enterovirus-Infektionen
- Picornaviridae-Infektionen
- Hepatitis
- Hepatitis A
- Hepatitis C
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Antiinfektiva
- Antivirale Mittel
- Antineoplastische Mittel
- Immunologische Faktoren
- Interferone
- Interferon-alpha
- Peginterferon alfa-2a
- Interferon alpha-2
Andere Studien-ID-Nummern
- 940215
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