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Postconditioning in ST-elevation Myocardial Infarction (POSTEMI)

26. September 2016 aktualisiert von: Jan Eritsland, Oslo University Hospital

Postconditioning in ST-elevation Myocardial Infarction Treated With Primary PCI

Study objectives: To assess the effects of postconditioning on infarct size in patients with ST-elevation infarction referred to PCI.

Study design: Prospective, randomized, open-label study with blinded endpoint evaluation. Included patients will be randomly allocated to postconditioning or control. Patients with symptoms of acute myocardial infarction of less than 6 hours duration fulfilling ECG criteria for primary PCI are eligible. PCI follow established routines. In postconditioning patients, additional, short (1 min), intermittent balloon occlusions will be applied after initial opening of infarct related artery. After this intervention, PCI proceeds routinely with stent implantation. In the control group, stent implantation after initial opening proceeds as usual. Primary endpoint is final infarct size, determined by MRI after 4 months. 260 patients will be included. Follow-up is 1 year. Inclusion period: 18 - 24 months.

Clinical implications: Reperfusion therapy, administered as early as possible after start of symptoms, has improved the prognosis in acute ST-elevation myocardial infarction. Still, however, many patients suffer large infarctions, subsequently with an increased risk of heart failure, arrhythmias, and death. In pilot studies, mechanical postconditioning has been shown to reduce infarct size and thus potentially improve prognosis. However, the effect of postconditioning must be confirmed in larger clinical trials before implemented in routine treatment.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

272

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Oslo, Norwegen, N-0407
        • Dept. of Cardiology, Oslo Univ. Hosp. Ulleval

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • acute symptoms consistent with an acute myocardial infarction of less than 6 hours duration
  • an occluded infarct related artery must be demonstrated (TIMI-flow 0-1)

Exclusion Criteria:

  • Prior myocardial infarction
  • Demonstration of collaterals to the infarcted area
  • TIMI-flow >1 before intervention or TIMI-flow <2 after initial balloon inflation
  • Demonstration of a distal occlusion
  • Patients given thrombolytic treatment
  • Patients in cardiogenic shock
  • Any contraindication to MRI (magnetic resonance imaging)
  • Unwillingness to participate

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Postconditioning
Active arm:Postconditioning protocol before routine PCI/stenting of an occluded coronary artery
After opening of IRA and establishment of TIMI-flow grade 2 or 3, the control group continues the procedure with stenting. In the postconditioning group 4 additional balloon inflations separated by 1 minute reperfusion are given, starting after 1 minute of reperfusion.
Sonstiges: Control
Control arm: Routine PCI/stenting of an occluded coronary artery without postconditioning
After opening of IRA and establishment of TIMI-flow grade 2 or 3, the control group continues the procedure with stenting.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Infarct size, assessed by MRI
Zeitfenster: 4 months
4 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Myocardial blushing grade
Zeitfenster: assessed at the end of PCI procedure
assessed at the end of PCI procedure
ST-resolution in ECG
Zeitfenster: Assessed after 1 hour
Assessed after 1 hour
Troponin-T and CK-MB
Zeitfenster: peak release values
peak release values
Echocardiographic evaluation of left ventricular function including speckle-tracking measurement.
Zeitfenster: assessed at baseline, 4 months and1 year
Assesment of LV function. Comparison with CMR in the whole study population and between treatment groups.
assessed at baseline, 4 months and1 year
Incidence of treated arrhythmias and heart failure during initial hospitalization Incidence of death, non-fatal myocardial infarction, unstable angina, heart failure, and cerebrovascular disease
Zeitfenster: 1-year follow up.
1-year follow up.
Myocardial salvage
Zeitfenster: Baseline to 4 months
Myocardial salvage defined as (area at risk-final infarct size)/area at risk. Area at risk measured by CMR at baseline and final infarct size by CMR at 4 months.
Baseline to 4 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Jan Eritsland, MD, PhD, Oslo Univ.Hosp. Ulleval

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. Juni 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. Juni 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

17. Juni 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

27. September 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. September 2016

Zuletzt verifiziert

1. September 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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NEIN

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