- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00959660
Exercise Intolerance in Elderly Patients With Diastolic Heart Failure (SECRET)
12. Februar 2019 aktualisiert von: Wake Forest University
Study of the Effect of Caloric Restriction and Exercise Training in Patients With Heart Failure and a Normal Ejection Fraction.(SECRET)
The purpose of this study is to examine the effects of weight loss via hypocaloric diet, aerobic exercise training, combined hypocaloric diet and exercise training, and attention control in patients with heart failure and a normal ejection fraction (HFNEF) and body mass index greater than or equal to 30.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
Heart failure with a normal ejection fraction (HFNEF, previously termed diastolic heart failure), accounts for the majority of heart failure cases in the population > 65 years old and has been recognized as a true geriatric syndrome.
Exercise intolerance is the primary chronic symptom of HFNEF and a major determinant of these patients' severely reduced quality of life; however little is known regarding its pathophysiology and treatment.
Therefore, our work has focused on understanding the pathophysiology of exercise intolerance in HFNEF and developing and testing interventions that may improve this pivotal outcome in this highly prevalent disorder of older persons.
The aims of the proposed study are to conduct a randomized, controlled, single-blinded, 2x2 design trial to examine the effects of weight loss via hypocaloric diet, aerobic exercise training, combined hypocaloric diet and exercise training, and attention control in patients with HFNEF and body mass index >30 in order to test the following hypotheses: 1) Both weight loss and exercise training will improve exercise intolerance and quality of life in older, obese patients with HFNEF; 2) The combination of weight loss and exercise training will produce complementary effects on body and thigh muscle composition and additive improvements in exercise intolerance in HFNEF; 3) Improvements in exercise intolerance will correlate with improvements in lean body mass, reversal of adverse thigh muscle remodeling, and increased thigh muscle capillarity.
The study has the potential to significantly advance our understanding of exercise intolerance and its treatment in the large population of older persons with HFNEF.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
100
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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North Carolina
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Winston-Salem, North Carolina, Vereinigte Staaten, 271757
- Wake Forest University Health Sciences
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
60 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Heart failure clinical score greater than or equal to 3
- Age 60 and over
- Normal ejection fraction greater than or equal to 50%
- BMI greater than or equal to 30
Exclusion Criteria:
- Valvular heart disease
- Significant change in cardiac medication <4 weeks
- Uncontrolled hypertension
- Recent or debilitating stroke
- Cancer or other noncardiovascular conditions with life expectancy less than 2 years
- Significant Anemia
- Renal insufficiency (creatinine >2.5mg/dl)
- Psychiatric disease- uncontrolled major psychoses, depressions, dementia, or personality disorder
- Plans to leave area within 6 months
- Refuses informed consent
- Failure to pass screening test:pulmonary function, echocardiogram,or exercise
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Fakultätszuweisung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
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Aktiver Komparator: Exercise Training
Exercise participants will undergo a 1-hour supervised exercise program 3 times per week for 20 weeks consisting primarily of walking exercise using an individualized exercise prescription based on the initial exercise stress testing results.
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walking, treadmill and bicycle exercise
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Aktiver Komparator: Dietary Intervention
A hypocaloric diet will be developed to achieve a 2800 kcal/week deficit, which should produce about 0.4 kg (1 lb) weight loss per week.
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Subjects will be provided meals and instructions for individual food selections.
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Aktiver Komparator: Attention control
Attention control participants will be provided a counseling session regarding general health education at baseline and will be contacted by staff via telephone every 2 weeks to discuss general health status.
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control group- continue their previously randomized life style
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Aktiver Komparator: Diet and Exercise
A hypocaloric diet will be developed to achieve a 2450 kcal/week deficit in addition to undergoing a 1-hour supervised exercise program 3 times per week for 20 weeks consisting primarily of walking exercise using an individualized exercise prescription based on the initial exercise stress testing results.
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walking, treadmill and bicycle exercise
Subjects will be provided meals and instructions for individual food selections and will undergo walking, treadmill and bicycle exercise.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Exercise Capacity
Zeitfenster: 20 weeks
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Exercise capacity assessed as Peak VO2 (ml/kg/min) via treadmill cardiopulmonary exercise testing using the modified Naughton protocol to the end point of exhaustion.
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20 weeks
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Quality of Life
Zeitfenster: 20 weeks
|
Heart failure-specific quality of life was assessed with the Kansas City Cardiomyopathy Questionnaire (KCCQ) on a range 0-100; higher scores indicate better quality of life.
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20 weeks
|
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Body Composition
Zeitfenster: 20 weeks
|
Total Body Fat Mass and Total Non-bone Lean Mass via DEXA
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20 weeks
|
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Thigh Muscle Composition
Zeitfenster: 20 weeks
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Thigh Skeletal Muscle and Subcutaneous Fat via MRI
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20 weeks
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Singleton MJ, Nelson MB, Samuel TJ, Kitzman DW, Brubaker P, Haykowsky MJ, Upadhya B, Chen H, Nelson MD. Left Atrial Stiffness Index Independently Predicts Exercise Intolerance and Quality of Life in Older, Obese Patients With Heart Failure With Preserved Ejection Fraction. J Card Fail. 2022 Apr;28(4):567-575. doi: 10.1016/j.cardfail.2021.10.010. Epub 2021 Nov 10.
- Anderson T, Cascino TM, Koelling TM, Perry D, Grafton G, Houston DK, Upadhya B, Kitzman DW, Hummel SL. Measured Versus Estimated Resting Metabolic Rate in Heart Failure With Preserved Ejection Fraction. Circ Heart Fail. 2021 Aug;14(8):e007962. doi: 10.1161/CIRCHEARTFAILURE.120.007962. Epub 2021 Aug 4.
- Haykowsky MJ, Nicklas BJ, Brubaker PH, Hundley WG, Brinkley TE, Upadhya B, Becton JT, Nelson MD, Chen H, Kitzman DW. Regional Adipose Distribution and its Relationship to Exercise Intolerance in Older Obese Patients Who Have Heart Failure With Preserved Ejection Fraction. JACC Heart Fail. 2018 Aug;6(8):640-649. doi: 10.1016/j.jchf.2018.06.002. Epub 2018 Jul 11.
- Maldonado-Martin S, Brubaker PH, Eggebeen J, Stewart KP, Kitzman DW. Association Between 6-Minute Walk Test Distance and Objective Variables of Functional Capacity After Exercise Training in Elderly Heart Failure Patients With Preserved Ejection Fraction: A Randomized Exercise Trial. Arch Phys Med Rehabil. 2017 Mar;98(3):600-603. doi: 10.1016/j.apmr.2016.08.481. Epub 2016 Sep 28.
- Kitzman DW, Brubaker P, Morgan T, Haykowsky M, Hundley G, Kraus WE, Eggebeen J, Nicklas BJ. Effect of Caloric Restriction or Aerobic Exercise Training on Peak Oxygen Consumption and Quality of Life in Obese Older Patients With Heart Failure With Preserved Ejection Fraction: A Randomized Clinical Trial. JAMA. 2016 Jan 5;315(1):36-46. doi: 10.1001/jama.2015.17346.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Februar 2009
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
15. August 2012
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. August 2013
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
14. August 2009
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
14. August 2009
Zuerst gepostet (Schätzen)
17. August 2009
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
15. Februar 2019
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
12. Februar 2019
Zuletzt verifiziert
1. Februar 2019
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- IRB00005668
- R37AG018915 (US NIH Stipendium/Vertrag)
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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