- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01006096
Erlotinib for Treatment of Psoriasis
7. November 2014 aktualisiert von: Northwestern University
Phase II Randomized, Double-blind, Placebo-controlled, Two-arm Study to Evaluate the Safety and Efficacy of Erlotinib in the Treatment of Moderate to Severe Psoriasis
The purpose of this study is to determine whether erlotinib is effective in the treatment of psoriasis.
Studienübersicht
Status
Zurückgezogen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Psoriasis vulgaris is a disease that affects 25 million people in North America and Europe.
It often presents in late adolescence and usually persists for life.
Current therapies target specific immune molecules that are implicated in the cause of this disease.
For example, biologic agents that are used in severe psoriasis are aimed at inflammatory mediators.
These therapies have been proven to be effective but also have their limitations.
Studientyp
Interventionell
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Illinois
-
Chicago, Illinois, Vereinigte Staaten, 60611
- Northwestern University Feinberg School of Medicine Department of Dermatology
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Clinical diagnosis of moderate to severe psoriasis
- Must have documented moderate to severe psoriasis by the Physician's Global Assessment (PGA) and the Psoriasis Area Severity Index (PASI)
- Must be able to swallow tablets
- Must be able to provide written informed consent
- Subjects with reproductive potential (menopausal for less than 1 year and not surgically sterilized) must practice effective contraceptive measures throughout the study and thirty days after discontinuation of study drug. Women of childbearing potential must provide negative pregnancy test (serum or urine) within 14 days prior to randomization.
Exclusion Criteria:
- Use of concurrent agents/therapies for psoriasis
- Bilirubin > 3 X ≥ ULN or moderate to severe hepatic impairment
- Pregnant or breast-feeding females
- Subjects currently receiving other anticancer treatments
- Subjects currently receiving other biologic treatments
- Subjects currently receiving blood thinners (warfarin or heparin)
- Subjects who currently smoke
- Subjects with other skin disease which in the opinion of the investigator, would inhibit the ability to use the PGA and PASI evaluation methods
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Vervierfachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Erlotinib
|
100mg tablet, once daily for 16 weeks
Andere Namen:
|
|
Placebo-Komparator: Placebo-Tabletten
|
placebo tablet (lactose), once daily for 16 weeks
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
To determine efficacy of erlotinib in treatment of moderate to severe psoriasis measured by the Psoriasis Area and Severity Index (PASI) and the Physician's Global Assessment (PGA).
Zeitfenster: week 4, 8, 12, 16, and 24
|
week 4, 8, 12, 16, and 24
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
To determine the rate of dose reduction or interruption as a result of adverse events.
Zeitfenster: week 4, 8, 12, 16, and 24
|
week 4, 8, 12, 16, and 24
|
|
To determine quality of life using the Dermatology Life Quality Index (DLQI).
Zeitfenster: week 4, 8, 12, 16, and 24
|
week 4, 8, 12, 16, and 24
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Anne E Laumann, MBChB, MRCP (UK), Northwestern University
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Shepherd FA, Rodrigues Pereira J, Ciuleanu T, Tan EH, Hirsh V, Thongprasert S, Campos D, Maoleekoonpiroj S, Smylie M, Martins R, van Kooten M, Dediu M, Findlay B, Tu D, Johnston D, Bezjak A, Clark G, Santabarbara P, Seymour L; National Cancer Institute of Canada Clinical Trials Group. Erlotinib in previously treated non-small-cell lung cancer. N Engl J Med. 2005 Jul 14;353(2):123-32. doi: 10.1056/NEJMoa050753.
- Lacouture ME. Mechanisms of cutaneous toxicities to EGFR inhibitors. Nat Rev Cancer. 2006 Oct;6(10):803-12. doi: 10.1038/nrc1970.
- Lowes MA, Bowcock AM, Krueger JG. Pathogenesis and therapy of psoriasis. Nature. 2007 Feb 22;445(7130):866-73. doi: 10.1038/nature05663.
- Wierzbicka E, Tourani JM, Guillet G. Improvement of psoriasis and cutaneous side-effects during tyrosine kinase inhibitor therapy for renal metastatic adenocarcinoma. A role for epidermal growth factor receptor (EGFR) inhibitors in psoriasis? Br J Dermatol. 2006 Jul;155(1):213-4. doi: 10.1111/j.1365-2133.2006.07299.x. No abstract available.
- Ben-Bassat H, Vardi DV, Gazit A, Klaus SN, Chaouat M, Hartzstark Z, Levitzki A. Tyrphostins suppress the growth of psoriatic keratinocytes. Exp Dermatol. 1995 Apr;4(2):82-8. doi: 10.1111/j.1600-0625.1995.tb00227.x.
- Powell TJ, Ben-Bassat H, Klein BY, Chen H, Shenoy N, McCollough J, Narog B, Gazit A, Harzstark Z, Chaouat M, Levitzki R, Tang C, McMahon J, Shawver L, Levitzki A. Growth inhibition of psoriatic keratinocytes by quinazoline tyrosine kinase inhibitors. Br J Dermatol. 1999 Nov;141(5):802-10. doi: 10.1046/j.1365-2133.1999.03152.x.
- Ben-Bassat H, Klein BY. Inhibitors of tyrosine kinases in the treatment of psoriasis. Curr Pharm Des. 2000 Jun;6(9):933-42. doi: 10.2174/1381612003400182.
- Ben-Bassat H, Levitzki A. Inhibitors of tyrosine kinases in the treatment of psoriasis. Isr Med Assoc J. 2000 Jul;2 Suppl:69-73. No abstract available.
- Halin C, Fahrngruber H, Meingassner JG, Bold G, Littlewood-Evans A, Stuetz A, Detmar M. Inhibition of chronic and acute skin inflammation by treatment with a vascular endothelial growth factor receptor tyrosine kinase inhibitor. Am J Pathol. 2008 Jul;173(1):265-77. doi: 10.2353/ajpath.2008.071074. Epub 2008 Jun 5.
- Forsberg S, Ostman A, Rollman O. Regeneration of human epidermis on acellular dermis is impeded by small-molecule inhibitors of EGF receptor tyrosine kinase. Arch Dermatol Res. 2008 Oct;300(9):505-16. doi: 10.1007/s00403-008-0853-2. Epub 2008 Apr 30.
- Neyns B, Meert V, Vandenbroucke F. Cetuximab treatment in a patient with metastatic colorectal cancer and psoriasis. Curr Oncol. 2008 Aug;15(4):196-7. doi: 10.3747/co.v15i4.228.
- Trivin F, Boucher E, Raoul JL. Complete sustained regression of extensive psoriasis with cetuximab combination chemotherapy. Acta Oncol. 2004;43(6):592-3. doi: 10.1080/02841860410020211. No abstract available.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
29. Oktober 2009
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
29. Oktober 2009
Zuerst gepostet (Schätzen)
1. November 2009
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
10. November 2014
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
7. November 2014
Zuletzt verifiziert
1. November 2014
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- MEL-041509
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