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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01283893
Standardization of D2 Lymphadenectomy and Surgical Quality Control: KLASS-02-QC
1. Juni 2013 aktualisiert von: Yonsei University
Standardization of D2 Lymphadenectomy and Surgical Quality Control for KLASS-02 Trial: KLASS-02-QC
Gastric cancer is one of the most common cancers in Korea.
Having achieved excellent long-term survival for early gastric cancer patients, there is a growing interest in improving the quality of life of these patients without compromising their prognosis.
Laparoscopic surgery for early gastric cancer have been found to be safe and feasible with superior short-term outcomes.
Although laparoscopic gastrectomy with D2 lymphadenectomy is being performed for patients with locally advanced gastric cancer; the completeness of the D2 lymphadenectomy during laparoscopic surgery has not been evaluate and no standardized procedure exists.
To conduct a clinical trial comparing laparoscopic D2 lymphadenectomy to the open approach, quality control of D2 lymphadenectomy procedure is necessary.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Voraussichtlich)
160
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Seoul, Korea, Republik von, 120-752
- Rekrutierung
- Severance Hospital
-
Kontakt:
- Woo Jin Hyung, MD, Ph.D
- Telefonnummer: 82-2-2228-2129
- E-Mail: wjhyung@yuhs.ac
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
20 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Gastric cancer patients
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients must have documented diagnosis of gastric cancer
- Patients receiving laparoscopic gastric cancer surgery without preoperative evidence of serosal invasion and distant lymph node metastasis as determined by evaluation of preoperative CT-scan, upper endoscopy, or endoscopic ultrasound.
- Patients undergoing gastric cancer surgery without plans for combined operations, such as resection of another organ for another primary disease.
- Patients who have received comprehensive explanation about the planned study, understand and accept all the terms of the study and willingly give consent to participate in all the required elements of the study
Exclusion Criteria:
- Patients without mental competence
- Patients who are illiterate
- Patients who are pregnant
- Patients < 20 and > 80 years old
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Beobachtungsmodelle: Fallkontrolle
- Zeitperspektiven: Interessent
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Laparoscopy group
Laparoscopy group: patients who underwent laparoscopic distal gastrectomy with D2 lymphadenectomy
|
The commonly practice laparoscopic surgery for gastric cancer involves a partial omentectomy+D1+b lymphadenectomy which includes the dissection of Lymph node stations 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8a, 9; however, when performing a D2 lymph node dissection, a total omentectomy plus LN1, 3, 4, 5, 6, 7, 8a, 9, 12a retrieval will be completed.
The same total omentectomy+D2 lymphadenectomy will also be performed by the open method.
|
|
Open group
Open group: patients who underwent open distal gastrectomy with D2 lymphadenectomy
|
The commonly practice laparoscopic surgery for gastric cancer involves a partial omentectomy+D1+b lymphadenectomy which includes the dissection of Lymph node stations 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8a, 9; however, when performing a D2 lymph node dissection, a total omentectomy plus LN1, 3, 4, 5, 6, 7, 8a, 9, 12a retrieval will be completed.
The same total omentectomy+D2 lymphadenectomy will also be performed by the open method.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Evaluation of operative procedure according to predetermined criteria
Zeitfenster: 6 months
|
Predetermined criteria: exact dissection of lymph node (LN) station satisfying each requirements (omentum, LN1, LN3, LN4sb, LN4d, LN5, LN6, LN7, LN8a, LN9, LN11p and LN12a) |
6 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Kim HH, Hyung WJ, Cho GS, Kim MC, Han SU, Kim W, Ryu SW, Lee HJ, Song KY. Morbidity and mortality of laparoscopic gastrectomy versus open gastrectomy for gastric cancer: an interim report--a phase III multicenter, prospective, randomized Trial (KLASS Trial). Ann Surg. 2010 Mar;251(3):417-20. doi: 10.1097/SLA.0b013e3181cc8f6b.
- Kitano S, Shiraishi N, Fujii K, Yasuda K, Inomata M, Adachi Y. A randomized controlled trial comparing open vs laparoscopy-assisted distal gastrectomy for the treatment of early gastric cancer: an interim report. Surgery. 2002 Jan;131(1 Suppl):S306-11. doi: 10.1067/msy.2002.120115.
- Song KY, Kim SN, Park CH. Laparoscopy-assisted distal gastrectomy with D2 lymph node dissection for gastric cancer: technical and oncologic aspects. Surg Endosc. 2008 Mar;22(3):655-9. doi: 10.1007/s00464-007-9431-5.
- Tokunaga M, Hiki N, Fukunaga T, Nohara K, Katayama H, Akashi Y, Ohyama S, Yamaguchi T. Laparoscopy-assisted distal gastrectomy with D2 lymph node dissection following standardization--a preliminary study. J Gastrointest Surg. 2009 Jun;13(6):1058-63. doi: 10.1007/s11605-009-0840-8. Epub 2009 Mar 7.
- Hur H, Lee HY, Lee HJ, Kim MC, Hyung WJ, Park YK, Kim W, Han SU. Efficacy of laparoscopic subtotal gastrectomy with D2 lymphadenectomy for locally advanced gastric cancer: the protocol of the KLASS-02 multicenter randomized controlled clinical trial. BMC Cancer. 2015 May 5;15:355. doi: 10.1186/s12885-015-1365-z.
- Kim HI, Hur H, Kim YN, Lee HJ, Kim MC, Han SU, Hyung WJ. Standardization of D2 lymphadenectomy and surgical quality control (KLASS-02-QC): a prospective, observational, multicenter study [NCT01283893]. BMC Cancer. 2014 Mar 19;14:209. doi: 10.1186/1471-2407-14-209.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Dezember 2010
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. August 2013
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. August 2013
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
24. Januar 2011
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
25. Januar 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
26. Januar 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
4. Juni 2013
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
1. Juni 2013
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2013
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 4-2010-0637
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