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Effects of Laryngeal Tube Ventilation on no Flow Time During Out of Hospital Cardiac Arrest (FLOWERS)

2. Juli 2012 aktualisiert von: University Hospital, Grenoble

Reduction of no Flow Time During Out of Hospital Cardiac Arrest by Using Laryngeal Tube for Airway Management by Nurses.

International recommendations stress on the importance of no flow time reduction in cardiac arrest management. In fact, no flow time is an independent factor of morbidity and mortality.

In France, cardiac arrests are treated by first responders (including emergency nurses) before the arrival of a mobile intensive care unit. Those first responders use bag-valve-mask for ventilation and therefore practice conventional CPR (30 chest compression / 2 ventilation rhythm). Laryngeal tube is a safe and efficient device in cardiac arrest ventilation. The purpose of our study is to compare the no flow time between two strategies of out of hospital cardiac arrest management by first responders: conventional CPR with bag-valve-mask ventilation vs. compression only CPR with Laryngeal Tube ventilation.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Multicentric, prospective, controlled, randomized study with parallel groups in single blind.

Patients will be included in chronological periods to avoid selection biais (one month with the first medical device the next month with the other one). The determination of these periods will be centralized. The emergency vehicles will be supplied sufficiently with devices. This design has been chosen in order to answer to the emergency problem.

Patients will be included and ventilated by paramedical staff (first responders) before medical staff (Mobile Intensive Care Unit) intervention. Complete detailed information will be given to the patient or to the family and consent asked.

The comparison of no flow time between the two strategies in out of hospital cardiac arrest will be the following :

A : ventilation by bag valve mask and interrupted chest compression B : ventilation by laryngeal tube and continuous chest compression

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

84

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Isere
      • Fontaine, Isere, Frankreich, 38602
        • SDIS
      • Grenoble, Isere, Frankreich, 38043
        • Samu Smur

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • preliminary treatment of cardiac arrest by fire fighters (Basic Life support)
  • more than 18 years
  • patient affiliated to the social security system or equivalent

Exclusion Criteria:

  • certain death
  • patient deprived of freedom by judicial or administrative decision
  • patient under legal protection
  • Pregnancy, parturient or breast feeding
  • facial trauma

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: ventilation by laryngeal tube
ventilation by laryngeal tube and continuous chest compression
Comparison of no flow time between two strategies in out of hospital cardiac arrest
Andere Namen:
  • Laryngeal Tube LTD, VBM
Schein-Komparator: ventilation by bag valve mask
ventilation by bag valve mask and interrupted chest compression
Comparison of no flow time between two strategies in out of hospital cardiac arrest
Andere Namen:
  • Laryngeal Tube LTD, VBM

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
comparison of no flow time between two strategies
Zeitfenster: arrival of paramedical staff T0

group A : ventilation by bag valve mask and interrupted chest compression group B : ventilation by laryngeal tube and continuous chest compression

outcome measure : time of no flow during Resuscitation by trained paramedical staff in out of hospital cardiac arrest

arrival of paramedical staff T0

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
qualitative observation of laryngeal tube use for ventilation of patients in cardiac arrest
Zeitfenster: during cardiac arrest at T0
No flow proportion during resuscitation by paramedical staff after emergency training
during cardiac arrest at T0
qualitative observation of laryngeal tube use for ventilation of patients in cardiac arrest
Zeitfenster: during cardiac arrest at T0
no flow proportion on total resuscitation duration
during cardiac arrest at T0
qualitative observation of laryngeal tube use for ventilation of patients in cardiac arrest
Zeitfenster: during cardiac arrest at T0
number of failure installation after 2 tests
during cardiac arrest at T0
qualitative observation of laryngeal tube use for ventilation of patients in cardiac arrest
Zeitfenster: during cardiac arrest at T0
Time of device installation
during cardiac arrest at T0
qualitative observation of laryngeal tube use for ventilation of patients in cardiac arrest
Zeitfenster: during cardiac arrest at T0
chest expansion during insuflation (yes/no)
during cardiac arrest at T0
qualitative observation of laryngeal tube use for ventilation of patients in cardiac arrest
Zeitfenster: during cardiac arrest at T0
Mortality : spontaneous cardiac activity recovery, hospital admission, reanimation service or hospital exit date, survival at 28 days , CPC evaluation for patients alive
during cardiac arrest at T0
qualitative observation of laryngeal tube use for ventilation of patients in cardiac arrest
Zeitfenster: during cardiac arrest at T0

incident during ventilation :

obstruction number of manipulations to optimize ventilation

during cardiac arrest at T0
qualitative observation of laryngeal tube use for ventilation of patients in cardiac arrest
Zeitfenster: during cardiac arrest at T0
ETCO2
during cardiac arrest at T0
qualitative observation of laryngeal tube use for ventilation of patients in cardiac arrest
Zeitfenster: during cardiac arrest at T0
Number of external electric shocks
during cardiac arrest at T0
qualitative observation of laryngeal tube use for ventilation of patients in cardiac arrest
Zeitfenster: during cardiac arrest a T0
degradation due to technical manipulations
during cardiac arrest a T0

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Vincent Danel, MD, University Hospital, Grenoble

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. Februar 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. Februar 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

14. Februar 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

3. Juli 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. Juli 2012

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2012

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • DCIC - 1014

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