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Efficacy and Safety of a Neoadjuvant Treatment in Pancreatic Cancer (GEMCAD1003)

Phase II Study Open, Not Randomized to Evaluate the Efficacy and Safety of Neoadjuvant Treatment With Gemcitabine and Erlotinib Followed by Gemcitabine, Erlotinib and Radiotherapy in Patients With Resectable Pancreatic Adenocarcinoma

This is a Phase II open study, not randomized with a neoadjuvant therapy,combination of Gemcitabine (1,000 mg/m2/week) with Erlotinib (100mg/day) (3 cycles of 4 weeks), followed by gemcitabine (300 mg/m2/week) combined with Erlotinib (100mg/day) and radiotherapy (45 Gy / day fr180 cGy) (5 cycles of 1 week) in patients with resectable pancreatic adenocarcinoma to assess the percentage of R0 resections. They have planned a total of 21 visits.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

24

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Barcelona, Spanien, 08003
        • Hospital del Mar
      • Barcelona, Spanien, 08036
        • Hospital Clínic de Barcelona
      • Barcelona, Spanien, 08035
        • Hospital Vall d'Hebron
      • Barcelona, Spanien, 08007
        • Institut Català d'Oncologia (ICO) de L'Hospitalet
      • Barcelona, Spanien, 08041
        • Hospital Santa Creu y Sant Pau, Hospital Sant Pau
      • Girona, Spanien, 17007
        • Instituto Catalán de Oncología
      • Murcia, Spanien, 30120
        • Hospital Virgen de la Arrixaca
      • Valencia, Spanien, 46009
        • Hospital La Fe de Valencia
      • Valencia, Spanien, 46010
        • Clínico Universitario de Valencia
    • Navarra
      • Pamplona, Navarra, Spanien, 31008
        • Clinica Universitaria de Navarra

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Able to sign the inform consent form
  • Age between 18-75 years
  • Subject has not undergone any chemotherapy or radiotherapy previously
  • Functional status o-1 (ECOG scale)
  • Satisfy all radiological inclusion criteria (MSCT performed 28 days before the treatment starts and a centralized evaluation)
  • Patients with a cytologically confirmed diagnosis of pancreatic adenocarcinoma(preferably by EUS)
  • Appropriate analytical as inclusion criteria (7 days before the treatment starts):
  • bone marrow status: neutrophils ≥ 1,500x10^9/L; platelets ≥ 100x10^9/L; hemoglobin ≥ 9g/dL.
  • INR ≤ 1.5 and PTT ≤ 1.5 x upper range of normal.
  • Bilirubin ≤ 5 mg/dL
  • Albumin> 34 g/L
  • Renal function: creatinine ≤ 1.5 mg/dL and creatinine clearance> 50ml/min

Exclusion Criteria:

  • patients treated with any of the study's drugs
  • patients who has develop other primary tumors in 5 years prior to the inclusion at the clinical trial, except for cervix carcinoma in situ or basal cell skin cancer which have been treated properly.
  • significant clinical cardiovascular disease: stroke (≤ 6 months before the study inclusion), heart attack (≤ 6 months before inclusion), unstable ango pectoris, congestive heart failure second grade or higher of the New York Heart Association (NYHA) or serious cardiac arrhythmia requiring medication, uncontrolled hypertension
  • Total o partial bowel obstruction
  • Chronic diarrhea
  • Current treatment with another investigational drug or participation in another clinical trial within 30 days prior to inclusion.
  • Known hypersensitivity to any of the study drugs or their components
  • Currently o recent therapeutic treatment (opposite to prophylactic) with oral or parenteral anticoagulants (full dose) or thrombolytic agents. Patients who receive (or are candidates to receive) anticoagulants for prophylaxis of cardiovascular risk, should continue (or begin) treatment at baseline
  • Thromboembolic event history or bleeding in the 6 months prior to treatment.
  • Evidence of bleeding diathesis or coagulopathy.
  • Serious problems in wounds healing, ulcers or bone fractures.
  • Major surgery, open biopsy or significant traumatic injury 28 days before treatment.
  • Any other disease, metabolic disorder, physical examination findings or clinical laboratory that provides reasonable evidence for suspecting a disease or condition for which it is contraindicated or patient an experimental drug at high risk of experiencing complications related to treatment .
  • Patients undergoing with organ allografts requiring immunosuppressive treatment.
  • Pregnant or breastfeeding woman. It requires a negative pregnancy test (serum or urine) within 7 days before previous to treatment.
  • Men and women of childbearing potential (including women who have had their last menstrual period in less than 2 years) not using effective contraception precautions
  • Positive HIV status
  • Addiction to alcohol or other drugs
  • Known liver cirrhosis

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Gemcitabine, Erlotinib and radiotherapy
Gemcitabine + Erlotinib follow by Gemcitabine + Erlotinib + radiotherapy
Administration of gemcitabine (300mg/m2/weekly)with Erlotinib (100 mg/daily) and radiotherapy (45 Gy/daily) after a period of infusion with a full dose of Gemcitabine (1.000mg/m2/weekly) and Erlotinib (100 mg/daily)
Andere Namen:
  • Gemcitabine and Tarceva

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Percentage of ancients undergoing with neoadjuvant chemoradiotherapy and R0 resection
Zeitfenster: 3 years
3 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
To describe the safety of the treatment
Zeitfenster: 3 years

Based in safety population, all safety parameters will be analyzed and they will be recorded in lists and spread sheets. Most extreme intensity will be used for the notification of adverse events.

Safety population will include all subjects that have taken at least one study medication dose.

3 years
Evaluate the response rate using RECIST criteria
Zeitfenster: 3 years
3 years
Evaluate the percentage of resectability
Zeitfenster: 3 years
3 years
Evaluate the percentage of lymphatic nodes removed
Zeitfenster: 3 years
3 years
Evaluate the percentage of lymphatic nodes involved
Zeitfenster: 3 years
3 years
Evaluate the pathological regression stage (primary tumor and lymphatic nodes)
Zeitfenster: 3 years
3 years
Relate RECIST criteria with the pathological regress stage
Zeitfenster: 3 years
3 years
Measure the progression free survival (time from the inclusion date to the progression of the disease or death)
Zeitfenster: 3 years
3 years
Evaluate the overall survival time
Zeitfenster: 3 years
3 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. November 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

22. Januar 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. Juli 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. Juli 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

8. Juli 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

18. Mai 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

15. Mai 2018

Zuletzt verifiziert

1. August 2017

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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