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Platelet Reactivity in Patients on a Thienopyridine and Awaiting Coronary Artery Bypass Grafting (Serial CABG)

11. März 2021 aktualisiert von: Medstar Health Research Institute
The primary objective of this exploratory cohort study is to describe levels of platelet reactivity in patients on a thienopyridine awaiting coronary artery bypass grafting (CABG).

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The recent emergence of platelet reactivity testing as a potential option for evaluating the degree of platelet inhibition promises to add another level of understanding to our concept of CABG-related bleeding. There is an emerging literature that links high levels of platelet reactivity with adverse clinical events, primarily in patients on clopidogrel.

For example, studies of the VerifyNow P2Y12 platelet function assay have shown that Platelet Reactivity Units (PRU) > 235-240 in patients on clopidogrel therapy appears to predict cardiovascular events.15,16 There is a paucity of literature, however, on the use of platelet reactivity testing to predict bleeding events and complications. In other words, if excessively high levels of platelet reactivity predict ischemic events, do excessively low levels of platelet reactivity predict bleeding events? This is an especially relevant question, given the emergence of prasugrel as a therapeutic option.

The investigators therefore propose an exploratory cohort study of patients receiving a thienopyridine (clopidogrel or prasugrel) and undergoing CABG, in order to describe levels of platelet reactivity in such patients by using a variety of platelet function tests.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

75

Phase

  • Unzutreffend

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Patients ≥ 18 years old from both genders.
  2. Taking maintenance thienopyridine therapy within 5 days of surgery OR received a loading dose of thienopyridine therapy within 48 hours of surgery for CABG.
  3. Referred for CABG (which is scheduled to be performed during the current admission).

Exclusion Criteria:

  1. Known allergies to aspirin, clopidogrel, or prasugrel.
  2. Use of a glycoprotein (GP) IIb/IIIa inhibitor within 8 hours of initial platelet reactivity testing.
  3. Patient known to be pregnant or lactating.
  4. Patient with known history of bleeding diathesis or currently active bleeding.
  5. Platelet count <100,000/mm the day of initial blood draw.
  6. Hematocrit <25% the day of initial blood draw.
  7. On warfarin therapy at the time of initial blood draw.
  8. Known blood transfusion within the preceding 10 days of the blood draw.
  9. Patients treated with non-steroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDS) within the previous 5 days.
  10. Plan for patient to be discharged before undergoing CABG.
  11. Any significant medical condition that, in the investigator's opinion, may interfere with the patient's optimal participation in the study.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: CABG
Platelet reactivity, as measured by the Chrono-log Lumi-Aggregometer, VerifyNow P2Y12 assay, and Vasodilator Stimulated Phosphoprotein (VASP) flow cytometry assay.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Serial levels of platelet reactivity, as assessed with the Chrono-log Lumi-Aggregometer
Zeitfenster: Duration of hospital stay; average hospital stay of 1 week
Serial levels of platelet reactivity, as assessed with the Chrono-log Lumi-Aggregometer, which measures levels of light transmittance after stimulation with ADP to estimate levels of platelet aggregation
Duration of hospital stay; average hospital stay of 1 week
Perioperative rates of bleeding complications
Zeitfenster: Duration of hospital stay; average hospital stay of 1 week

Perioperative rates of bleeding complications:

  1. need for reoperation because of bleeding
  2. need for perioperative red blood cell transfusion (units of packed red blood cells)
  3. rates of TIMI, GUSTO, and nuisance bleeding
  4. quantity of postoperative drainage (mL)
Duration of hospital stay; average hospital stay of 1 week

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Serial levels of platelet reactivity, as assessed with the VerifyNow P2Y12 assay
Zeitfenster: Duration of hospital stay; average hospital stay of 1 week
Serial levels of platelet reactivity, as assessed with the VerifyNow P2Y12 assay, which measures platelet reactivity units (PRUs)
Duration of hospital stay; average hospital stay of 1 week
Serial levels of platelet reactivity, as assessed with the Vasodilator Stimulated Phosphoprotein (VASP) assay
Zeitfenster: Duration of hospital stay; average hospital stay of 1 week
Serial levels of platelet reactivity, as assessed with the Vasodilator Stimulated Phosphoprotein (VASP) assay, which measures percentage of platelet reactivity inhibition (PRI) by flow cytometry of the VASP-P protein
Duration of hospital stay; average hospital stay of 1 week

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. August 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. Juli 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. Juli 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

1. August 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

16. März 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

11. März 2021

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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