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Combined Vitamins and Minerals Decrease Incidence of Upper Respiratory Tract Infections in Older Persons

5. Dezember 2011 aktualisiert von: Rina K Kusumaratna, Trisakti University
Nutrient deficiency and immune dysfunction in older persons result in high prevalence of acute respiratory infection,which can lead to impaired nutritional status. The study objective was to determine the effect of multi micro-nutrient supplementation on nutritional and upper respiratory infection among apparently healthy community-dwelling elderly. The main hypothesis was whether daily multi micro-nutrient supplementation could reduce the incidence and prevalence of upper respiratory infection among apparently healthy community-dwelling older persons. Inclusion criteria were apparently independent healthy male and female older persons aged 60 years and over, not taking multi micro-nutrient supplementation over the last month. The study design was a community-based double-blind controlled trial involving 296 community-dwelling older persons aged 60 and above, in the Mampang Prapatan district, South Jakarta. Participants were randomized to receive either 40 mg elemental zinc (as gluconate), 120 mg ascorbic acid, 6 mg B-carotene, 15 mg alpha tocopherol (as d-alpha-tocopheryl acid succinate) and 400 micrograms folic acid (intervention group) or 400 mg calcium carbonate (control group). Supplements were taken daily for six months, from August 2008 to March 2009. Nutritional and health status were measured before and after supplementation. Poisson regression analysis was used to evaluate the effects of daily multi micro-nutrient supplementation on the incidence and prevalence of upper respiratory infection.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Poor nutritional status of older persons may predispose them to increased risk of upper respiratory tract infection, which however should be amenable to reduction by multi micro-nutrient supplementation. For becoming a successful healthy aging individual, the interrelationship between endogenous and exogenous factors must be positive and balanced. Introducing multi micro-nutrients through supplementation is an alternative which ensures a balanced micro-nutrient intake for enhancing the immune response and at the same time possibly enhancing the quality of life of the healthy free-living elderly individual.

The role of nutritional intervention strategies have been shown to be beneficial in the prevention of infectious disease among the older population in order to reduce the burden of diseases, and also could prevent micro-nutrient deficiency and enhance immune response of older persons.

The present study is related to primary prevention activities which aim to enhance the health status of the subjects, in particular to reduce the incidence and prevalence rate of infectious diseases, especially of upper respiratory tract infection. Supplementation is operationally achievable for implementation at the health center and could be set within the existing programs for older persons.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

270

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Jakarta, Indonesien, 10430
        • Faculty of Medicine, University of Indonesia

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

60 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • women and men aged 60 years and above
  • apparently healthy
  • independent
  • not taking supplementation during the last month

Exclusion Criteria:

  • dementia or uncontrolled hypertension
  • physically handicapped
  • post cataract extraction

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Placebo-Komparator: calcium carbonate 500 mg
Control group received one daily tablet of calcium carbonate 500 mg for 6 months
calcium carbonate 500 mg
Experimental: daily multi micronutrient supplement
Experimental group received one daily multi micro-nutrient supplement tablet for 6 months
Multi micro-nutrient supplement tablet containing 40 mg elemental zinc (as gluconate, 120 mg ascorbic acid, 6 mg beta-carotene, 15 mg alpha-tocopherol (as d-alpha-tocopheryl acid succinate, 400 micrograms folic acid in experimental group given daily for six months
Andere Namen:
  • Zinc and vitamins for respiratory infection in older persons

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
upper respiratory infection
Zeitfenster: 6 months
This study measures number of new episodes of upper respiratory infection per total days of observation
6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
upper respiratory infection
Zeitfenster: 6 months
This study measures number of days with upper respiratory infection per total days of observation
6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Rina K Kusumaratna, Dr, Faculty of Medicina, Trisakti University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2008

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2009

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. März 2009

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. November 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. November 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

2. Dezember 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

6. Dezember 2011

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Dezember 2011

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2011

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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