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Impact of a Multidisciplinary Intensive Management Clinic on Outcomes in Multi-Ethnic Asian Incident Hemodialysis Patients

14. April 2015 aktualisiert von: Priscilla How, Pharm.D., BCPS, National University of Singapore

Impact of a Multidisciplinary Intensive Management Clinic on Clinical, Patient-Reported and Economic Outcomes in Multi-Ethnic Asian Incident Hemodialysis Patients

Patients with end-stage renal disease are most vulnerable in the early months following hemodialysis (HD) initiation. Data from the United States Renal Data System and Singapore Renal Registry showed high mortality rates in the first 3-12 months of dialysis. Comprehensive multidisciplinary intervention programs implemented in the initial 3-4 months of dialysis showed reduction in mortality and morbidity in incident dialysis patients in the United States.

Based on these models, the Hemodialysis Initiation and Transition (HIT) Clinic involving a renal physician, clinical pharmacist and coordinator was set up. The main aim of the clinic is to provide multidisciplinary, intensive and consistent care to patients in the first 3 to 4 months after HD initiation to focus on and streamline the management of dialysis issues and complications. These interventions would help patients achieve goal therapeutic targets, as well as reduce hospitalization rates and mortality, thereby improving their clinical outcomes and self-reported quality of life, and could result in economic and cost savings for the patients and healthcare system. The purpose of this study is to determine if the multidisciplinary, intensive and collaborative management of our multiethnic Asian patients newly-initiated on HD improves laboratory, clinical, economic and patient-reported outcomes.

Adult incident HD patients from NUH will be randomized to the HIT clinic or to conventional management. Information on demographics, medical/medication histories, laboratory data (dialysis adequacy, iron-deficiency anemia, mineral/bone disorder, malnutrition and diabetes), hospitalizations, deaths and medical costs will be obtained and compared between the 2 groups. Patient-reported outcomes will be measured using the Kidney Disease Quality of Life-Short Form, EuroQol 5 Dimensions, Family Functioning Measure, Oslo-3 Social Support Scale and Health Services Utilization questionnaires. Data collection will take place at baseline, 3 to 4 months and 12 months after the first visit, with a total study duration and follow-up period of 1 year.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

150

Phase

  • Phase 2
  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Singapore, Singapur
        • Rekrutierung
        • National University Hospital
        • Kontakt:
          • Priscilla P How, Pharm.D., BCPS
          • Telefonnummer: (65)6516-4906
        • Hauptermittler:
          • Priscilla P How, Pharm.D., BCPS

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

21 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • all patients who are newly-initiated on HD and who meet the following criteria will be included in the study:
  • male or female 21 years of age or older with stage 5 CKD (eGFR < 15 ml/min/1.73m2)
  • newly-initiated on HD within the past 4-8 weeks of being seen in the NUH outpatient renal clinic

Exclusion Criteria:

  • transient HD patients
  • patients with poor cognitive function or are not able to complete the PRO questionnaires.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Clinical (mortality and morbidity)
Zeitfenster: One year
Mortality and morbidity (hospitalization from uncontrolled hypertension, anemia and fluid overload)
One year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Laboratory outcomes
Zeitfenster: One year
Lab results
One year
Economic outcomes
Zeitfenster: One year
Direct and indirect medical costs
One year
Patient-reported outcomes
Zeitfenster: One-year
KDQOL and other social support questionnaires
One-year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Priscilla P How, Pharm.D., BCPS, National University of Singapore

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

6. Januar 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. Januar 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. Januar 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

15. April 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

14. April 2015

Zuletzt verifiziert

1. April 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • DSRB Domain E/2011/1772

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