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Study in Advanced Parkinson's Disease Patients With Predictable Motor Fluctuations

27. Januar 2014 aktualisiert von: Depomed

A Phase 2, Randomized, Open-Label, Crossover Study to Compare DM-1992, a Novel Gastric-Retentive Extended-Release Formulation of Levodopa/Carbidopa, to an Immediate-Release Carbidopa Tablet in Patients With Advanced Parkinson's Disease With Motor Fluctuations

The primary objective of this study is to explore the efficacy and tolerability of DM-1992 compared to a standard carbidopa/Levodopa Immediate-Release (CD/LD IR) tablet (Sinemet IR) as measured by:

  • "ON" time with no dyskinesia or non-troublesome dyskinesia
  • "OFF" time

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

34

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Alabama
      • Birmingham, Alabama, Vereinigte Staaten
    • Arkansas
      • Little Rock, Arkansas, Vereinigte Staaten
    • California
      • Long Beach, California, Vereinigte Staaten
    • Illinois
      • Chicago, Illinois, Vereinigte Staaten
    • Michigan
      • Bingham Farms, Michigan, Vereinigte Staaten
    • Ohio
      • Cincinnati, Ohio, Vereinigte Staaten
    • Texas
      • Dallas, Texas, Vereinigte Staaten

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

30 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Men and women at least 30 years and older at the time of informed consent with advanced idiopathic Parkinson's disease with predictable wearing-off motor fluctuations with Hoehn and Yahr Stage II-III when "on."
  2. Patients should be able to differentiate between the "ON" and "OFF" states with an average daily "OFF" time of ≥ 2.5 hours at study entry.
  3. On a stable daily dose of LD of ≥ 400 mg but ≤1600 mg for at least 1 month prior to the screening visit.
  4. Non CD/LD containing anti-Parkinson's medications should be kept at stable doses for 1 month prior to screening visit. Patients should be willing to keep their non LD containing medications consistently throughout the study duration.
  5. Female patients of childbearing potential should be abstinent or continuing to practice and willing to continue throughout the study with appropriate contraceptives (defined as Nova ring, oral, injected, transdermal patch, implanted, or barrier).
  6. Mini Mental State Examination (MMSE) ≥ 26 at screening visit.
  7. Able to provide informed consent and willing to sign Health Insurance Portability and Accountability Act (HIPAA) authorization.
  8. Able and willing to comply with the protocol, including availability for all scheduled study visits and blood sample collections. Must be under the observation of a competent care giver throughout the study participation.

Exclusion Criteria:

  1. Patients with atypical or drug-induced Parkinson's disease.
  2. Patients with a known history of hypersensitivity to levodopa or carbidopa.
  3. Patients who receive treatments with dopamine receptor blocking agents
  4. Patients with a history of seizures except of childhood febrile seizure.
  5. Patients with dementia.
  6. Patients with a significant history of GI diseases (severe inflammatory bowel disease, irritable bowel disease, dyspepsia, gastro-esophageal reflux disease etc.) in the past five years.
  7. Patients with any history of gastric surgery other than vagotomy and pyloroplasty.
  8. Patients with an immune-compromised state.
  9. Patients with clinically significant hepatic insufficiency with Child-Pugh total score of ≥ 5.
  10. Patients with a calculated creatinine clearance (Clcr) < 50 mL/min using the Cockcroft-Gault equation.
  11. Patients who have a difficulty swallowing tablets.
  12. Patient has participated in a clinical trial of an investigational drug or device within 30 days of the screening visit.
  13. Patients with any other serious medical condition that, in the opinion of the Investigator would jeopardize the safety of the patient or affect the validity of the study results.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: DM-1992
DM-1992, a gastric-retentive extended-release tablet containing 72.5mg carbidopa (CD) and 230mg levodopa (LD)
72.5mg carbidopa/230mg levodopa
Aktiver Komparator: Sinemet IR
An Immediate-release (IR) tablet containing 25mg carbidopa (CD) and 100mg levodopa (LD)
Immediate-release tablet containing 25mg carbidopa and 100mg levodopa

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The Primary Objective of This Study is to Explore the Efficacy and Tolerability of DM-1992 Compared to a Standard CD/LD IR Formulation as Measured by Percent "OFF" Time.
Zeitfenster: Baseline and 10 days for each of the 2 study periods

"OFF" indicates wearing off motor fluctuations before the next levodopa dose. Percent "OFF" time is calculated as the total "OFF" time divided by the total awake time for each day and multiplied by 100.

Patient diary-every 30min while awake for 3days prior to initial Day1 as baseline & during the last 3days before Day10 for both treatments for dyskinesia state.

Baseline is the average of the 3 days recorded in the patient diary prior to Day 1 of Period 1.

End of Period is the average of the 3 days recorded in the patient diary prior to Day 10 in each period.

Clinician-Assess efficacy at pre-dose, every 30min for Day1 and hourly for Day10 for dyskinesia state & motor fluctuations at clinic visits.

Baseline and 10 days for each of the 2 study periods

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Studienleiter: Rekha Sathyanarayana, Depomed

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. September 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. Januar 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. Januar 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

24. Januar 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

10. März 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. Januar 2014

Zuletzt verifiziert

1. November 2012

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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