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Abdominal Free Air After Surgery

16. Juli 2012 aktualisiert von: Francesco Milone, Federico II University

Intra-abdominal Free Air on a Plain Radiograph After Surgery. Could it be a Finding That May Predict Gastrointestinal Perforation?

The aim of this study is to evaluate if the presence of abdominal free air on a plain chest radiograph predicts gastrointestinal perforation. We aimed to enroll all patients undergoing abdominal surgery reporting major symptoms and signs suggestive of gastrointestinal perforation (abdominal pain, leukocytosis, fever) within the third postoperative day.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

600

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Naples, Italien, 80131
        • Rekrutierung
        • "Federico II" University
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Abdominal surgery and major symptoms and signs suggestive of gastrointestinal perforation within the third postoperative day.

Exclusion Criteria:

  • inability to consent to the study, age ≤18 yr, certain or probable pregnancy, inability to remain in upright position for more than 10 minutes.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: subjects undergoing abdominal surgery

Subjects who undergone abdominal intervention and reported major symptoms and signs suggestive of gastrointestinal perforation (abdominal pain, leukocytosis, fever) within the third postoperative day.

Exclusion criteria: inability to consent to the study, age ≤18 yr, certain or probable pregnancy, inability to remain in upright position for more than 10 minutes.

All enrolled patients underwent erect chest x-rays assessment. In all cases the diagnosis of pneumoperitoneum was based upon the plain film identification of subdiaphragmatic air on the upright posteroanterior chest radiograph.

All patients were transported from their hospital rooms to the radiology department in wheelchairs and remained in an upright position for more than 10 min before the chest radiographs were obtained. In all cases upright posteroanterior was obtained with the patient standing, using 183-cm distance, 125 kVp, phototimed exposure, and radiographic film with a wide exposure latitude.

The disappearance of intraabdominal free gas will be evaluated every 48h and will be defined as the loss of the

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
prediction of gastrointestinal perforation
Zeitfenster: Within 3 days from surgery
• Prediction of the presence of gastrointestinal perforation by the finding of intra-abdominal free air on a chest radiograph after abdominal surgery
Within 3 days from surgery

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
time taken for the absorption of intra-abdominal free air
Zeitfenster: within 3 days from surgery

The evaluation of time taken for the absorption of intra-abominal free air and its correlation with age, sex, body mass index, previous surgery, operative time, type of surgery and use of peritoneal drainage tubes.

The disappearance of intra-abdominal free gas was defined as the loss of the gas bubble under the domes of the hemidiaphragms on an erect chest radiograph

within 3 days from surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. Juli 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. Juli 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

12. Juli 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

17. Juli 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. Juli 2012

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2012

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • Federico II-0919

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