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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01706302
Burden of Respiratory Syncytial Virus (RSV) in the United Kingdom From 1995 to 2009
25. April 2013 aktualisiert von: GlaxoSmithKline
Burden of Respiratory Syncytial Virus (RSV) in the United Kingdom, 1995 to 2009
The study will assess the burden of RSV-attributable general practice consultations, hosptializations, and deaths by age and risk group in in United Kingdom from 1995 to 2009.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
This epidemiological study is based on an already existing database of time series regression modeling outputs generated during the generated by EPI-FLU-018 BOD UK DB (116273) study, which estimated the burden of influenza in terms of General Practitioner (GP) consultations, hospitalizations, and deaths associated with various respiratory and non-respiratory outcomes.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
1
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Subjects included in the 116273 study who were registered with an acceptable flag in the CPRD, or with a potentially RSV-related event in the HES database or the ONS mortality data.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
• Included in the EPI-FLU-018 BOD UK DB BOD UK DB (eTrack: 116273) study database. The inclusion criterion for EPI-FLU-018 was registration with an acceptable flag in the CPRD, or registration in the HES database or the ONS mortality data with a flu-related event.
Exclusion Criteria:
• Not Applicable
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
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Kohortengruppe
|
The previous study has used four primary data sources: the General Practice Research Data (GPRD [recently re-named Clinical Practice Research Datalink (CPRD)], for mild outcomes), the Hospital Episode Statistics database (HES, for hospitalizations), the Office of National Statistics mortality database (ONS, for mortality), and weekly virology data from the Health Protection Agency (HPA).
The extracted data are referred to as the EPI-FLU-018 BOD UK DB database.
Weekly time series will be generated to estimate the RSV burden and characterize it in terms of incidence of GP consultations, hospitalizations and deaths for each of the respiratory and non-respiratory outcomes (including GP antibiotic prescriptions), stratified by age and risk group.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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Occurrence in the EPI-FLU-018 BOD UK DB results database of potentially RSV-attributable GP consultation, hospitalization or death associated with respiratory outcomes.
Zeitfenster: From 1995 to 2009
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From 1995 to 2009
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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Occurrence in the EPI-FLU-018 BOD UK DB results database of potentially RSV-attributable GP consultation, hospitalization or death associated with non-respiratory outcomes.
Zeitfenster: From 1995 to 2009
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From 1995 to 2009
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Occurrence in the EPI-FLU-018 BOD UK DB results database of potentially RSV-attributable GP prescription of antibiotics relevant to respiratory disease, by age and risk group.
Zeitfenster: From 1995 to 2009
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From 1995 to 2009
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Peak occurrence of potentially RSV-attributable hospitalizations and deaths in elderly and pediatric populations.
Zeitfenster: From 1995 to 2009
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From 1995 to 2009
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Occurrence of potentially RSV-attributable deaths among the total number of RSV-attributable hospitalizations and cases, by age and risk group.
Zeitfenster: From 1995 to 2009
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From 1995 to 2009
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Taylor S, Taylor RJ, Lustig RL, Schuck-Paim C, Haguinet F, Webb DJ, Logie J, Matias G, Fleming DM. Modelling estimates of the burden of respiratory syncytial virus infection in children in the UK. BMJ Open. 2016 Jun 2;6(6):e009337. doi: 10.1136/bmjopen-2015-009337.
- Fleming DM, Taylor RJ, Lustig RL, Schuck-Paim C, Haguinet F, Webb DJ, Logie J, Matias G, Taylor S. Modelling estimates of the burden of Respiratory Syncytial virus infection in adults and the elderly in the United Kingdom. BMC Infect Dis. 2015 Oct 23;15:443. doi: 10.1186/s12879-015-1218-z.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Oktober 2012
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. November 2012
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. November 2012
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
11. Oktober 2012
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
11. Oktober 2012
Zuerst gepostet (Schätzen)
15. Oktober 2012
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
29. April 2013
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
25. April 2013
Zuletzt verifiziert
1. April 2013
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 116357
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